  • 1. Data: 2009-12-14 11:47:18
    Temat: Podkusiło mnie - Samsung 320GB przenośny
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Witajcie!

    Zawsze sobie mówiłem, żeby ufać instynktom, nie kupować samochodów na F
    i czegokolwiek z Samsunga :) - no ale mnie licho podkusiło i kupiłem
    przenośny dysk 2.5 cala 320 GB rzeczonej firemki.

    Przydługi opis bojów dla chętnych i googla ;)
    Dysk sformatowany był w FAT32 (co nie dziwi), no ale mi potrzeba dysku w
    NTFS (a raczej możliwości zapisywania plików powyżej 4GB), no to
    oczywiście pierwsze co zrobiłem to convert h: /FS:NTFS - bez problemu.
    Wrzuciłem kilka plików ;) i podłączam sobie dysk do WD TV HD Player -
    player dysku nie widzi. Pomyślałem, że coś z tym convertem wyszło nie
    tak, wobec czego podłączam dysk znowu do kompa, usunąłem partycję i
    założyłem od nowa - WD nadal dysku nie widzi. No to myślę, że może Vista
    coś chrzani z partycją. Uruchamiam Ubuntu podłączam dysk odpalam Gparted
    i kupa - widzi tylko 140+ GB, każda próba założenia partycji kończy się
    uwaleniem Gparted - podobnie jest z Live CD Gparted.
    Programy partycjonujące (Acronis i Paragon) też mają kłopoty z tym
    dyskiem - Paragon twierdzi, że tablica partycji jest pełna (zarówno brak
    jak i 1 lub kilka partycji pod Windą), Acronis niby widzi partycje jak
    są ale wypisuje, ze brak systemu plików i generalnie się krzaczy -
    pozwala na pustym dysku założyć *jedynie* partycje linuxowe na przykład.

    Czy ktoś z Was może mi napisać co jest nie tak z tym Samsungiem?
    Podejrzewam, że to coś z interfejsem SATA-->USB.

    PS.
    Doczytałem, że WD TV nie widzi partycji NTFS na dyskach Samsunga (na
    innych bez problemu) - pomogło założenie partycji ext2 plus ext2FS do windy.
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 2. Data: 2009-12-14 12:49:51
    Temat: Re: Podkusiło mnie - Samsung 320GB przenośny
    Od: "Filon" <a...@W...fm>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Doczytałem, że WD TV nie widzi partycji NTFS na dyskach Samsunga (na
    > innych bez problemu) - pomogło założenie partycji ext2 plus ext2FS do

    Mam taki i nie napotkałem żadnych problemów.

    --

    ______________________
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-14 13:16:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2009-12-14 13:49, *Filon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Mam taki i nie napotkałem żadnych problemów.

    Ależ wierzę :) - pewnie też bym nie napotkał gdybym używał tylko Windows.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 4. Data: 2009-12-14 22:50:26
    Od: "Filon" <a...@W...fm>

    > Dnia 2009-12-14 13:49, *Filon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    > Ależ wierzę :) - pewnie też bym nie napotkał gdybym używał tylko Windows.
    > Pozdrawiam - Mirek

    Używam:
    Windows 2000, Linux (RedHat PPC), AmigaOS4.1, AmigaOS3.9 - w żadnym z tych
    systemów dysk nie sprawia mi najmniejszych problemów.
    Może po prostu wadliwa sztuka w Twoje ręce trafiła.

    --

    ______________________
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-12-14 23:36:51
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Filon pisze:
> [...]
    > systemów dysk nie sprawia mi najmniejszych problemów.
    > Może po prostu wadliwa sztuka w Twoje ręce trafiła.

    Z ciekawości, na jakim sprzęcie AOS? Możemy pójść na priv.
    mejl:
    "b" bez odstępu i cudzysłowia "q" jak poprzednio "b" znaczek wiadomo
    jaki, a domena taka jak początek tylko z końcówką jak początek nazwy
    grupy :P

  • 6. Data: 2009-12-15 10:18:33
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Z ciekawości, na jakim sprzęcie AOS? Możemy pójść na priv.

    Chlopaki... ale dla czego na priv? ja tez chetnie poczytam...
    A, nomen omen, to temat sprzetowy przeciez... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2009-12-15 10:22:27
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 14:16:44 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > pewnie też bym nie napotkał gdybym używał tylko Windows.

    przynajminej wiesz, gdzie popełniasz błąd, to połowa sukcesu ;)

    --
    marcin

  • 8. Data: 2009-12-15 11:11:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2009-12-14 23:50, *Filon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Używam:
    > Windows 2000, Linux (RedHat PPC), AmigaOS4.1, AmigaOS3.9 - w żadnym z tych
    > systemów dysk nie sprawia mi najmniejszych problemów.
    > Może po prostu wadliwa sztuka w Twoje ręce trafiła.

    OK, dla czystej frajdy może pod linuxem spróbuj zmniejszyć troszeczkę
    partycję (rozumiem, że jest tam NTFS, ale to nie ma znaczenia raczej) -
    najlepiej za pomocą GParted - ciekawi mnie czy w ogóle będziesz widział
    strukturę dysku - jak pisałem ja zarówno spartycjonowany jak i czysty
    dysk widziałem jako pusty 140kilko gigowy miomo, że ma 320GB.
    Ja oczywiście spartycjonowany dysk też mogę używać pod linuxem - nie
    mogę za to go użyć jeśli jest partycja NTFS w WD HD TV Player - podobnie
    jak nikt na Świecie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2009-12-15 11:32:05
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-12-2009 o 12:11 Mirek Ptak napisał na pl.comp.pecet:

    > Ja oczywiście spartycjonowany dysk też mogę używać pod linuxem - nie
    > mogę za to go użyć jeśli jest partycja NTFS w WD HD TV Player - podobnie
    > jak nikt na Świecie :)

    Tytuł zatem powinien brzmieć: Podkusiło mnie - WD HD TV Player, bo wygląda
    na to, że dysk jest w porządku, tylko z tym playerem coś nie tak :)

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 10. Data: 2009-12-15 12:15:50
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 11:18, Vituniu pisze:
    > Chlopaki... ale dla czego na priv? ja tez chetnie poczytam...
    > A, nomen omen, to temat sprzetowy przeciez... ;)

    Po Amiga to już nie jest pecet, panie;) Ale ja też nie mam nic przeciwko
    małemu OT;) Dla mnie to fenomen, że Amiga przetrwała do tych popier.....
    czasów;)
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |