  • 1. Data: 2009-12-14 22:53:30
    Temat: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Dobry wieczór grupie,

    chcę kupić laptopa typowo do nauki, nie do gier (także karta graficzna
    jest najniższym priorytetem), ze złączem hdmi, pojemnym dyskiem -
    gdzie 250GB to minimum, co najmniej 2GB pamięci ram. Boję się płacić
    za laptop produkowany w chinach (fajny jest Gateway MC7833u, ale jeden
    plastik i wtopa po okresie gwarancyjnym) - także skłaniam się ku
    irlandzkim Dellom, bądź też Acerom, ponieważ szczęśliwie używam
    jednego od 3 lat.

    Laptop będzie używać kobieta, także mile widziane inne niż czarne i
    białe obudowy (oczywiście odpadają typowo stylizowane laptopy dla
    blondynek, ma być chociaż jako tako estetyczny). Mam do dyspozycji
    2100zł na dzień dzisiejszy. Planuję zakup w Styczniu, po wielkim bumie
    bożonarodzeniowym.

    Podzielcie się proszę swoimi spostrzeżeniami - zaproponujcie coś
    sensownego. Bo ja mam mętlik w głowie i już w Media Młynie widzę
    ciekawe plastiki %) Myślicie, że Styczeń to dobry moment?

    Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego okresu świątecznego.

  • 2. Data: 2009-12-15 05:44:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maxknowledge napisał(a):

    > chcę kupić laptopa typowo do nauki,
    [...]
    > Laptop będzie używać kobieta,

    Kobieta naukowiec? ;) Czy mozesz zdefiniowac co to
    znaczy uzywac typowo do nauki?

    j.

  • 3. Data: 2009-12-15 07:16:50
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > chcę kupić laptopa typowo do nauki, nie do gier (także karta graficzna
    > jest najniższym priorytetem), ze złączem hdmi, pojemnym dyskiem -

    Ile razy trzeba powtarzac na grupie, ze uzytecznosc Acera moze okazac
    sie mierna z wuagi na jego czestsza obecnosc w serwisie (ktory podobno
    nic nie robi) niz w domu.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-12-15 13:31:28
    Od: mis <m...@u...pl>

    > Ile razy trzeba powtarzac na grupie, ze uzytecznosc Acera moze okazac
    > sie mierna z wuagi na jego czestsza obecnosc w serwisie (ktory podobno

    Ja bym tego nie powtarzał bo... ostatnio Acer produkuje zarówno laptopy
    całkiem przyzwoite (np. nowe modele serii Aspire) jak i tanią tandetę
    (seria "markowana" - eMashines) więc takie uogólnianie do całej firmy
    już nie ma sensu. Podobnie ma się sprawa z wieloma innymi markami
    sprzętu elektronicznego, ot takie czasy...

    mis

  • 5. Data: 2009-12-15 16:29:31
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "mis" <m...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (seria "markowana" - eMashines) więc takie uogólnianie do całej firmy już
    > nie ma sensu. Podobnie ma się sprawa z wieloma innymi markami sprzętu

    No nie wiem, patrząc jak wygląda po dwóch latach laptop uzywany przez kobitę
    (pozdzierany lakier, czasami nie właczające LCD - jażeniówki?) to ja nie
    chce nic już spod znaku tej firmy. Niech inni testują. Duzo starsze HP,
    Dell, Toshiba lepiej wyglądają i działaja.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-12-15 20:14:30
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    także skłaniam się ku
    irlandzkim Dellom, bądź też Acerom, ponieważ szczęśliwie używam
    jednego od 3 lat.

    Kupując Della w GB i śledząc jego drogę do odbiorcy można stwierdzić, że też
    zaczyna podróż w okolicach chińskich Nie umniejsza to jego jakości..
    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 7. Data: 2009-12-16 12:45:39
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Andrzej K" <k...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kupując Della w GB i śledząc jego drogę do odbiorcy można stwierdzić, że
    > też zaczyna podróż w okolicach chińskich Nie umniejsza to jego jakości..

    Zdecydowanie umniejsza :D
    Kupuje regularnie DELLe i pierwszy raz, jak zwrocilem uwage na problemy z
    jakoscia (w 2007 roku, Lattitude D520 - chybotajace sie obudowy, jakby staly
    na nierownym podlozu). Zagladam z tylu, a tam "Made in China" :) Do tego
    natryskiwany lakier, ktory w tych laptopach dosc latwo schodzi (jak nie
    przymierzajac w tanich Acerach).
    polowa z notebookow z tej partii miala takie odchylenia.
    Rowniez awaryjnosc modeli D520 z Chin byla nieporownywalnie wyzsza (ponad
    50% wszystkich naszych reklamacji to wlasnie te feralne modele).

    Wszystkie poprzednie i nastepne (Made in Ireland, Made in Poland) sa jak
    najbardziej w porzadku.

    Tak sie sklada, ze wspolpracuje z producentami z ChRL (oczywiscie nie w
    zakresie DELLa), obnizenie jakosci widac niemal w kazdej partii produktow,
    bez wzgledu na to, czy obowiazuje ich ISO, czy nie.
    Takie podejscie do pracy maja i tak to wyglada w koncowym efekcie... jak u
    nas za starych czasow - czy sie stoi, czy sie lezy....

    Pozdrawiam
    Michal

  • 8. Data: 2009-12-16 13:20:51
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 16 Dec 2009 13:45:39 +0100, "Michal AKA Miki"
    <j...@...onetu.pl> wrote:

> [...]
    >50% wszystkich naszych reklamacji to wlasnie te feralne modele).
    >
    >Wszystkie poprzednie i nastepne (Made in Ireland, Made in Poland) sa jak

    Tylko ze serwis zwykle chwalony dał mi dziś plamę. W moje łapki trafił
    XPS 1330 na gwarancji NBD. User kupił go rok temu i poprosił wczoraj
    bym mu pomógł czemu nie działa. Szybka diagnoza - padł dysk. Ichni
    program diegnostyczny z płytki twierdzi to samo. Telefon do sewisu -
    kurier będzie jutro. No to OK. Ake coś mnie tknęło i mówię ze poprosze
    o dysk z preinstalowanycm systemem do właściciel - trąba swoją drogą -
    niw zrobił na pcozątku dysku do odzysku systemu. A tu ZONK - nie ma
    takiej możliwości. No to proszę o płytkę instalacyjną systemu. No i
    drugi ZONK - nie ma takiej możliwości. jak chce to moge kupić wersję
    box-ową. Efekt taki ze musiałem znaleźć drugi taki sprawny egzemplarz
    i wygenerować płytkę instalacyjną. Przykre - ze swoim HP dostałem
    komplet płytek, z Lenovo to samo (jak był potrzebny downgrade do XP to
    za 100PL brutto dosłali nosniki), F&S daje płytki, Acer i Asusu także.
    A Dell nie bo nie. :-(

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-12-16 14:44:53
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2009-12-16 14:20, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > komplet płytek, z Lenovo to samo (jak był potrzebny downgrade do XP to
    > za 100PL brutto dosłali nosniki), F&S daje płytki, Acer i Asusu także.

    hmm.. aż sięgnąłem do torby z DELLem żeby zobaczyć jakie mam tam
    płytki.. i mam tak:
    - Reinstalation DVD Windows Vista Business SP1
    - dysk CD do ponownego zainstalowania XP Pro SP3
    - Drivers and Utilities (2 płytki)
    - Application
    - Roxio Creator
    łącznie 6 płytek

    a wszystko to do firmowego Latitude E6500

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2009-12-16 18:12:33
    Od: vDon <v...@o...eu>

    mis wrote:

> [...]
    > już nie ma sensu. Podobnie ma się sprawa z wieloma innymi markami
    > sprzętu elektronicznego, ot takie czasy...

    Ok, nawet zakładając że wyroby komputeropodobne z logo Acer rzeczywiście
    mają awaryjność na poziomie "normalnych" marek a la Dell (z moich
    doświadczeń niestety wynika coś zgoła odmiennego). Czy to normalne by
    np. "naprawiać" monitor bite 6 miesięcy, jak zdarzyło mi się to swego
    czasu u Acera? Piszę o naprawie w cudzysłowiu, gdyż sprzęt po prostu
    wymieniono na egzemplarz zupełnie innego modelu. Nie twierdzę że serwis
    gwarancyjny u konkurencji to ideał, ale aż takich jaj nigdzie indziej
    nie miałem..