-
11. Data: 2009-12-16 18:13:59
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: "Irokez" <h...@o...pl>
Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hgarm4$f26$1@news.telbank.pl...
>> i wygenerować płytkę instalacyjną. Przykre - ze swoim HP dostałem
>> komplet płytek, z Lenovo to samo (jak był potrzebny downgrade do XP to
>> za 100PL brutto dosłali nosniki), F&S daje płytki, Acer i Asusu także.
>> A Dell nie bo nie. :-(
>>
>
> hmm.. aż sięgnąłem do torby z DELLem żeby zobaczyć jakie mam tam płytki..
> i mam tak:
> - Reinstalation DVD Windows Vista Business SP1
> - dysk CD do ponownego zainstalowania XP Pro SP3
> - Drivers and Utilities (2 płytki)
> - Application
> - Roxio Creator
> łącznie 6 płytek
>
> a wszystko to do firmowego Latitude E6500
Inspiron 1750 i tak samo mam, tyle że z Win7 na DVD i bez XP
Pozdrawiam
--
Irokez
-
12. Data: 2009-12-16 18:17:31
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: vDon <v...@o...eu>
mis wrote:
>
> Ja bym tego nie powtarzał bo... ostatnio Acer produkuje zarówno laptopy
> całkiem przyzwoite (np. nowe modele serii Aspire) jak i tanią tandetę
> (seria "markowana" - eMashines) więc takie uogólnianie do całej firmy
> już nie ma sensu. Podobnie ma się sprawa z wieloma innymi markami
> sprzętu elektronicznego, ot takie czasy...
Ok, nawet zakładając że wyroby komputeropodobne z logo Acer rzeczywiście
mają awaryjność na poziomie "normalnych" marek a la Dell (z moich
doświadczeń niestety wynika coś zgoła odmiennego). Czy to normalne by
np. "naprawiać" monitor bite 6 miesięcy, jak zdarzyło mi się to swego
czasu u Acera? Piszę o naprawie w cudzysłowiu, gdyż sprzęt po prostu
wymieniono na egzemplarz zupełnie innego modelu. Nie twierdzę że serwis
gwarancyjny u konkurencji to ideał, ale aż takich jaj nigdzie indziej
nie było..
-
13. Data: 2009-12-16 19:02:23
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>
a na tych płytkach jest obraz systemu, [ do przywracania ] czy system do
samodzielnej instalacji ??
-
14. Data: 2009-12-16 19:32:07
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: "Irokez" <h...@o...pl>
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
news:hgbas3$shq$1@news.task.gda.pl...
>a na tych płytkach jest obraz systemu, [ do przywracania ] czy system do
>samodzielnej instalacji ??
hmm..nie uzywałem jeszcze bo lap nowy, na płycie pisze "Reinstalation DVD
Windows 7 Home Premium 64-Bit" poza tym do rozprowadzania z nowymi
komputerami oraz obsługiwane ileśtam wersji językowych. Chyba jakby był
obraz miałby jeden język No i Uzywać tylko do instalacji systemu
operacyjnego tylko na komputerach dell.
Oprócz tego płytka z CyberLink PowerDVD 8.3 for win 7, płytka do WebCam oraz
płytka DVD ze sterownikami i utilsami.
W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który trwa 1
do 2 godzin.
Próbowac nie bedę teraz :)
--
Irokez
-
15. Data: 2009-12-16 19:54:18
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>
I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który
trwa 1 do 2 godzin.
naprawdę aż tyle to trwa ??
-
16. Data: 2009-12-16 20:15:42
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: "Irokez" <h...@o...pl>
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
news:hgbdtg$514$1@news.task.gda.pl...
>I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który
>trwa 1 do 2 godzin.
> naprawdę aż tyle to trwa ??
A bo ja wiem? System był juz zainstalowany...
W każdym razie przywracanie z płyty chyba byłoby szybsze niż instalacja.
No i trzecie, to Dell robi lapa pod zamówienie - składałem go i taki
dostałem.
Nie sądzę aby robili co chwila nowe obrazy pod każde zyczenie
--
Irokez
-
17. Data: 2009-12-16 22:24:44
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 16.12.2009 Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał/a:
> I> W instrukcji papierowej pisze o instalacji systemu operacyjnego który
> trwa 1 do 2 godzin.
> naprawdę aż tyle to trwa ??
Tak, tyle to trwa niestety, testowane na studio 1555, płytki były,
ale do reinstalacji się nie nadają - dają powrót do fabryki, po dvd
leci normalny first użytkownika.
--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
*** http://www.4x4.kalisz.pl ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/
-
18. Data: 2009-12-16 23:54:51
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
wiadomości news:57nhi5t9la5vbi0vkqbjh40ebc6bsa949d@4ax.com...
> On Wed, 16 Dec 2009 13:45:39 +0100, "Michal AKA Miki"
> <j...@...onetu.pl> wrote:
>
>>Kupuje regularnie DELLe i pierwszy raz, jak zwrocilem uwage na problemy z
>>jakoscia (w 2007 roku, Lattitude D520 - chybotajace sie obudowy, jakby
>>staly
>>na nierownym podlozu). Zagladam z tylu, a tam "Made in China" :) Do tego
>>natryskiwany lakier, ktory w tych laptopach dosc latwo schodzi (jak nie
>>przymierzajac w tanich Acerach).
>>polowa z notebookow z tej partii miala takie odchylenia.
>>Rowniez awaryjnosc modeli D520 z Chin byla nieporownywalnie wyzsza (ponad
>>50% wszystkich naszych reklamacji to wlasnie te feralne modele).
>>
>>Wszystkie poprzednie i nastepne (Made in Ireland, Made in Poland) sa jak
>>najbardziej w porzadku.
>
> Tylko ze serwis zwykle chwalony dał mi dziś plamę. W moje łapki trafił
> XPS 1330 na gwarancji NBD. User kupił go rok temu i poprosił wczoraj
> bym mu pomógł czemu nie działa. Szybka diagnoza - padł dysk. Ichni
> program diegnostyczny z płytki twierdzi to samo. Telefon do sewisu -
> kurier będzie jutro. No to OK. Ake coś mnie tknęło i mówię ze poprosze
> o dysk z preinstalowanycm systemem do właściciel - trąba swoją drogą -
> niw zrobił na pcozątku dysku do odzysku systemu. A tu ZONK - nie ma
> takiej możliwości. No to proszę o płytkę instalacyjną systemu. No i
> drugi ZONK - nie ma takiej możliwości. jak chce to moge kupić wersję
> box-ową. Efekt taki ze musiałem znaleźć drugi taki sprawny egzemplarz
> i wygenerować płytkę instalacyjną. Przykre - ze swoim HP dostałem
> komplet płytek, z Lenovo to samo (jak był potrzebny downgrade do XP to
> za 100PL brutto dosłali nosniki), F&S daje płytki, Acer i Asusu także.
> A Dell nie bo nie. :-(
Na moj nos przypuszczam, ze tak byl wlasnie skompletowany ten laptop - DELL
zazwyczaj negocjuje z firmami konfiguracje, a plyty CD/DVD sa jednym z
elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego -
mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile
nabywcza :) ).
Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem,
ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.
A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym.
Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma
takiej potrzeby.
A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali
mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)
Oczywiscie po reklamacji doslali druga, a ta nam sprezentowali :)
Zdarzylo sie tez, ze na dysk czekalismy 3 dni...
Ale pomimo wpadek - prezentuja naprawde dobry poziom obslugi klienta,
szczegolnie tego biznesowego :)
Pozdrawiam
Michal
-
19. Data: 2009-12-17 10:31:03
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
On Wed, 16 Dec 2009 15:44:53 +0100, shaman
<s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:
>hmm.. aż sięgnąłem do torby z DELLem żeby zobaczyć jakie mam tam
>płytki.. i mam tak:
>- Reinstalation DVD Windows Vista Business SP1
>- dysk CD do ponownego zainstalowania XP Pro SP3
>- Drivers and Utilities (2 płytki)
>- Application
>- Roxio Creator
>łącznie 6 płytek
>
>a wszystko to do firmowego Latitude E6500
A do tego Della tylko 2 płytki:
- Roxio Creator
- Dell Driver and Utilities Already Installed on Your Computer
(conetent Device Drivers; Diagnostic Utilities)
Dwi einne sztuki (kupione w US a nie w PL) tez mają tylko po 2 płytki.
A z ciekawostek to dysk oryginalnie był 160Gb Seagate 5400 a dostałem
na wymianę WDC 250Gb 7200. Zapytałem kuriera czy to nie pomyłka -
odpowiedział że nie.
Zdrówko
-
20. Data: 2009-12-17 10:54:43
Temat: Re: Jaki żywotny i funkcjonalny - Acer albo Dell - polecicie
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
On Thu, 17 Dec 2009 00:54:51 +0100, "Michal AKA Miki"
<j...@...onetu.pl> wrote:
>Na moj nos przypuszczam, ze tak byl wlasnie skompletowany ten laptop - DELL
>zazwyczaj negocjuje z firmami konfiguracje, a plyty CD/DVD sa jednym z
>elementow takiego zestawu (tak jak preinstalacja systemu operacyjnego -
>mozna to nawet zrobic wg twoich standardow, jesli masz wystarczajaca sile
>nabywcza :) ).
Nie było wyboru przy zakupie - zwykle sugeruję płytki bo to niewiel
kosztuje a w razie awarii się nie rzeźbi. Co ciekawe z serwerami nie
mam takiego problemu - jak zamówię nawet bez instalacji to na płytkach
zwykle dostaje Win 2003/2008 brandowane Dellem tyle że kluczy brak. Za
to w serwerach Della trezba zwracać uwagę przy napędach bo oni nadal
potrafia w podstawoej specyfikacji zainsatlować wyłacznie czytnik CD.
O nagrywarce nawet nie mówię ale trafiłem już na kilka gdzie nawet
czytnika DVD nie było. A załączone płytki to DVD. ;-)
>Nie wiem, jak to wyglada u klientow indywidualnych, jak rowniez nie wiem,
>ktorym kanalem ten laptop zostal kupiony.
Przez dosć dużą firmę handlującą sprzętem i softem która ma w Dellu
lepsze upusty niż ja. ;-)
>A tak na zdrowy rozum - serwis raczej nie zajmuje sie systemem operacyjnym.
>Preinstalacja oprogramowania odbywa sie w fabryce, a serwis normalnie nie ma
>takiej potrzeby.
Patrz - a HP dostarcza ci w ramach gwarancji dysk z preinstalowanym
systemem pod konkretne urządzenie. Inna sprawa że okazło się że w
ramach NBD nie przyjedzie technik a tylko kurier z dyskiem i ten mam
sobie wymienić sam.
>A tak a'propos serwisu DELLa - oni i u mnie mieli pare wpadek, np. przyslali
>mi ostatnio klawiature ale w standardzie polskim "maszynistki" :)
Swego czasu IBM robił to "nałogowo". I potrafił odpoiwedziec ze w
kompletacji na PL tylko takie są i nie ma możliwości wymiany. Trza
było im przypominać ze już setke wymienili w poprzednim miesiącu i
automagicznie się dawało. ;-)
Zdrówko