  • Data: 2023-10-20 10:09:02
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.10.2023 12:58, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Gdy wszystkie fazy są równo obciążone to w przewodzie zerowym nic nie
    > płynie(chwilowa suma prądów z 3F równa się zero).
    > Dopiero po odciążeniu jednej lub więcej faz zaczyna płynąć prąd.
    >
    > Żeby zweryfikować czy problemem jest nie kontakt na N należało by
    > zrobić lokalny uziom i względem niego mierzyć poziomy N i faz.
    >
    > Możliwe że linia zasilająca jest długa i spadki są takie same
    > na N jak i na L1,L2,L3 natomiast coś innego w tym czasie się włączyło...

    Kiedyś zapytałem dlaczego czasami "miga" mi oświetlenie ledowe (chodzi o
    E27, GU10,...) - dostałem odpowiedź że mam ***jowe "żarówki", no może.
    Ale wtedy była to odpowiedź połączana z niskim napięciem w sieci. A
    teraz gdy mogę sobie to szybko kontrolować, to już nie jest takie oczywiste.

    Jest np. 210V i nic nie mruga. Jest 221V i nagle miga przez
    kilka/kilkanaście sekund po czym przestaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz