  • Data: 2012-03-15 00:26:31
    Temat: Re: Jaki telefon
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> szukaj wiadomości tego autora

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Do mnie rowniez nie przemawia uzywanie kart microSD jako dyskietek do
    > wymiany plikow z innymi osobami.
    > W przypadku np SGS2 oznacza to zdjecie klapki, wyjecie baterii,
    > ponowne odpalenie telefonu, wpisanie pinu, poczekanie na zaladowanie
    > systemu. Pozniej to samo przy przezlozeniu kart.

    Tym bardziej podziękuję, postoję. Już wolę mieć nierozbieralny telefon,
    przynajmniej nie będzie trzeszczał.

    > Sa jednak inne zalety.
    > 1. W chwili obecnej jest tylko Lumia 800 z pamiecia 16GB. Byc moze
    > pozniej sie to zmieni niemniej teraz jest tyle i koniec.

    To nie jest jedyny model z 16GB pamięci. Np. HTC Titan jest jeszcze.

    > a. Mapy PL, Niemiec, GB, Czech, Slowacji zajmuja ok 1GB, a to tylko
    > niezbedne sasiedzkie minimum. Osoby podrozujace wiecej przeznacza na
    > to kilka GB.

    Wybrałeś najcięższe kraje i naciągasz. Nie wszystkie europejskie kraje mają
    po kilkaset MB dróg, niektóre mają raptem kilkadziesiąt. I na jednej
    wyciecze całego kontynentu nie zwiedzisz.

    > b. muzyka zaleznie od upodoban jednak zeby miec z czego wybrac to ze
    > 4-6GB przydaloby sie na to przeznaczyc.

    Do słuchania w samochodzie jest radio. Z telefonu to lud słucha muzyki w
    autobusach.

    > c. wiele nowszych gier potrzebuje na dane 200-400MB jak chocby Dungeon
    > Hunter czy Dead Space. W sumie ze 4-5 gier dobrze wykorzystujacych
    > potencjal telefonu zabierze ze 2GB

    Przecież smartfony nie są do grania! Ani tym bardziej do zdobywania
    achievementów, przecież to wstyd i nie godzi się!
    A podczas prowadzenia auta nie wolno.

    > d. Kilka bajek dla dziecka na podroz...taka ze 20min marnej jakosci
    > 200MB. Dajmy, ze calosc bedzie miala 1GB

    To se dziecko wgra do swojego telefonu.
    Przecież twój jest przypięty do szyby i robi za nawigację, nie?

    Ale i tak znowu naciągasz, bo 200MB a 20min to jakość bardzo wysoka,
    zdecydowania za duża do telefonu.

    > e. nagranie z kamery w rozdz 720p 4min 360MB. Bardzo szybko podczas
    > jakiegokolwiek wyjazdu mozna nagrac kilka GB, ktory w praktyce beda
    > tylko 30 minutami filmu.
    > f. zdjecia: kazde ok 3,5MB, szybko mozna miec kilkadziesiat lub
    > kilkaset g. kilkanascie podcastow
    > h. moze ze dwa filmy, choc nie lubie ogladac na telefonie - 1,5GB

    Jak nie lubisz, to po co je tam wgrywasz, naciągaczu?

    > i. zainstalowane aplikacje, poza wspomnianymi wyzej grami, ok 1GB
    > j. o czyms zapomnialem?

    Ale naprawdę czujesz się zobowiązany tego wszystkiego naraz używać, nawet
    jak nie lubisz i nie potrzebujesz? Zdążysz w ogóle przez ten cały urlop nos
    oderwać od tego telefonu?

    To po prostu nie jest realny scenariusz, nikt normalny nie używa telefonu
    jako jedynego narzędzia do wszelkiego rodzaju pracy i wszelkich form
    rozrywki.

    Na ten przykład:
    a) androidziarze nie biegają robiąc sobie zdjęcia i nagrywając się, bo nie
    mają z kim
    b) badziewiary fotografujące się ze znajomymi na imprezach, albo wrzucające
    swój duckface na facebooka, nie instalują w telefonie 150 aplikacji, bo ich
    to zupełnie nie interesuje.
    Itp. itd.
    Czaisz, naciągaczu?

    > Podsumowyjac podane powyzej punkty okaze sie, ze 16GB to jest
    > niezbedne minimum dla komfortowego korzystania ze smartfona jako
    > multimedialnego urzadzenia. Mozna oczywiscie zrzucac co chwila dane,
    > ja pisze jednak o komforcie uzytkowania i braku stresow zwiazanych
    > obserowaniem zajetosci pamieci podczas wyjazdu na wakacje/wycieczke.

    Przy takim korzystaniu to dopiero byłby stres. Byś musiał siedzieć non-stop
    przypięty do ładowarki albo zabrać na zapas 10 baterii. Co to za komfort
    spędzić wakacje w samochodzie na sznurku do zapalniczki?

    > Mozna rozniez uzyc argumentu, ze do filmowania czy robienia zdjec sa
    > dedykowane sprzety ale idac tym tropem dojdziemy do Nokii 3310 i worka
    > dedykowanych sprzetow.

    Kamera lub aparat to nie jest góra dedykowanych sprzętów. To normalne
    wyposażenie, jeśli ktoś chce mieć porządne zdjęcia lub nagrania a nie jakieś
    gówno z telefonu. I wystarczy jeden względnie dobry fotograf (i aparat) na
    grupę, nie musi każdy latać i pstrykać jak debil.

    > W SGS2, majac na pokladzie 16GB pamieci niewymiennej, na ktorej moge
    > zainstalowac wszystkie aplikacje czy mapy pozostaje mi slot microSD
    > gdzie moge umiescic karte do 32GB, lub nie. Zaleznie od potrzeb.

    To ci da tylko 48GB. Przy twoich naciąganych zachciankach to i tak będzie
    mało, skoro jednym telefonem chcesz zaspokoić potrzeby całej rodziny.
    A w świecie rzeczywistym każdy ma swój telefon i mieści się w 8GB, bo córcia
    nie potrzebuje nawigacji, tata nie potrzebuje słit-foci itd.
    Przecież jeden telefon się nie roztroi ani nie rozsześciorzy, żeby miał
    okazję te wszystkie wymaganie spełnić.

    > No ale coz, kazdy w tym jak i w wielu innych tematach sam dokonuje
    > wyboru.

    Albo nie potrafi wybrać i ładuje do telefonu 100GB śmieci, by się nimi
    podniecać w samotności.