-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!borde
r1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <p2ll3d$d97$1$opajak@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <p2ll3d$d97$1$opajak@news.chmurka.net>
Subject: Re: Jaki tam silnik siedzi?
Date: Thu, 4 Jan 2018 19:30:07 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 26
Message-ID: <5a4e72b0$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.94.158
X-Trace: 1515090608 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 83.26.94.158:49913
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40014
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p2ll3d$d97$1$o...@n...chmurka.net...
>Pompa turbomolekularna. Obroty w zależności od średnicy od 40000 do
>nawet 60000 rpm. Widzę, że zasilane są zwykle z 3 faz falownikiem
>1200Hz. Sugeruje to silnik jakiś BLDC-podobny. Czy dobrze zgaduję?
W zasadzie tak, z tym, ze moze to byc silnik synchroniczny z
magnesami, albo asynchroniczny - niektorzy pod haslem BLDC zawezaja
typologie.
>O dziwo ów zasilacz kosztuje tyle, co ta turbina. Pytanie więc, czy
>da się taki motorek czymś zastąpić? Np. kawał silnika z przekładnią.
>Przekładnie pracują w napędach turbośmigłowych (tylko w drugą stronę)
>i wyglądają całkiem normalnie, wiec się da na takie prędkości.
A spytaj ile kosztuja :-)
Silnik chcesz zastapic, czy zasilacz ?
IMO nie warto - elektronika bedzie najtansza.
No i ... przekladnia wymaga smarowania, a tu opary oleju chyba
niepożądane ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.18 21:18 Pawel \"O'Pajak\
- 04.01.18 21:52 J.F.
- 05.01.18 14:26 Konrad Anikiel
- 05.01.18 16:25 J.F.
- 05.01.18 17:45 4...@g...com
- 05.01.18 18:01 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=