  • Data: 2011-01-03 12:17:19
    Temat: Re: Jaki sprzęt na serwer plików?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-01-03, o godz. 12:52:20
    Przesmiewca <p...@v...com.pl> napisał(a):

    > 48 godzin to wbrew pozorom dla niektorych firm bardzo duzo, w
    > przypadku raidu na linuksie jestem wstanie odtworzyc sie momentalnie
    > uniezalezniajac sie od firmy zewnetrznej. I nie placac dodatkowo za
    > czas reakcji.

    No to przykład z życia: początek sierpnia 2010, centrum Warszawy.
    Uderzenie pioruna w budynek. Mimo zabezpieczeń antyprzepięciowych
    impuls elektryczny który dotarł do maszyny spalił ją konkretnie -
    zresztą nie tylko ją ale to nie temat. Padły właściwie wszystkie
    elementy serwera łącznie z tym że na grafice i obu dyskach (RAID-1
    software-owy robiony mdadm, system Debian). Do tego stopnia że w
    elektronice dysków eksplodowały niektóre scalaki. Teraz napisz mi jak
    bez backupu jesteś w stanie odtworzyć momentalnie nie mając ani
    zapasowego sprzętu ani backupu?

    > Jak juz napisalem - swoim backupem moglem sobie tylko powachlowac nie
    > majac gdzie sie odtworzyc.

    Widzisz a ja miałem gdzie bo zanim zdążyłem spod Słupska dotrzeć do
    Warszawy to czekała na mnie maszyna z serwisu.

    > Dane mialem na dysku i to nie backup byl mi potrzebny, ale
    > specyficzny kontroler.

    Mając backup mógłbyś go odtworzyć szybko na
    zapasowym/wymienionym/pożyczonym sprzęcie i pracować dalej. Nie mając
    backupu byłeś skazany na rzeźbienie i szukanie w trybie awaryjnym
    nietypowego sprzętu. Sam oceń sobie czy warto zapłacić za spokój w
    sytuacjach awaryjnych.

    Zdrówko