  • 1. Data: 2011-09-20 05:40:14
    Temat: Jaki smartfon niedotykowy?
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

    Pomóżcie bo szukam i szukam i niewiele mogę wymyśleć.

    Chciałbym kupić telefon/smartfon z następującymi właściwościami:

    - wifi
    - nawigacja samochodowa
    - aparat z autofocusem do robienia zdjęć tekstów
    - dioda do świecenia latarką
    - w miarę mocna bateria

    Z poszukiwań wychodzą mi tylko nokia e71 i e75, ale obie mają dość małe
    ekrany więc nie wiem czy nadadzą się do przeglądania Internetu czy
    nawigacji.
    Rozważam jeszcze nokię N95 8GB, ale to z kolei bardzo gruba cegła więc może
    być średnio wygodna w kieszeni.

    Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2011-09-20 07:12:53
    Temat: Re: Jaki smartfon niedotykowy?
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Orion" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

    Czy w nawigacji ekran ma 2 cale czy 4 cale tak samo jest do d*. Jakby miał
    20cali też byłby do d*
    W nawigacji potrzebny sensowny głos.
    Jak zrezygnujesz dodatkowo z namiastki latarki to oferta powiększy się.

    Zobacz np. SE ELM czy HAZEL

  • 3. Data: 2011-09-20 09:25:09
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 07:40:14 +0200, Orion napisał(a):

> [...]
    > nawigacji.
    > Jest jeszcze jakiś telefon, na który powinienem zwrócić uwagę?

    Blackberry 9300 albo 9780 (ze wskazaniem na ten drugi), choć te pełnię
    swoich możliwości rozwijają z odpowiednią usługą, a nawigacje sa dosyć
    słabe - niemniej są.
    Sam sobie zresztą ograniczasz, bo zdecydowana większość programów
    nawigacyjnych wymaga ekranu dotykowego.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 4. Data: 2011-09-20 09:39:14
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "!sp" <s...@a...er> napisał w wiadomości

> [...]
    > 20cali też byłby do d*
    > W nawigacji potrzebny sensowny głos.
    > Jak zrezygnujesz dodatkowo z namiastki latarki to oferta powiększy się.

    A te dwa wymienione przez ciebie to smartfony ?

  • 5. Data: 2011-09-20 10:16:03
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > słabe - niemniej są.
    > Sam sobie zresztą ograniczasz, bo zdecydowana większość programów

    Kurcze. Może jednak powinienem się przekonać do dotykowca?

    Przyglądam się jeszcze nokii C6-00.
    Z tego co widzę, to większość funkcji można chyba obsłużyć za pomocą
    wysuwanej klawiatury qwerty i manipulatora kierunkowego.
    Dobrze myślę?

    Czy nokia C6 to w ogóle dobry pomysł?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2011-09-20 10:28:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-20, o godz. 09:12:53
    "!sp" <s...@a...er> napisał(a):

> [...]
    > wiadomości news:j5991h$olf$1@news.onet.pl...
    >
    > Czy w nawigacji ekran ma 2 cale czy 4 cale tak samo jest do d*. Jakby

    Nie zawsze. Ja np. jeżdżę często bez głosu na trasie która jadę któryś
    raz z kolei, za to przydaje się widok przebiegu drogi - tzn. zakrętów i
    prostych. Chociażby po to żeby sobie zaplanować gdzie bezpiecznie można
    wyprzedzić. I duży ekran jest przydatny - np. w weekend na ~1200km
    trasy po Polsce (Toruń-W-wa-Kozienice-Sandomierz-Rzeszów-Bieszczady i z
    powrotem) całkiem całkiem sprawdzał sie 7-calowy ekran Galaxy Taba z
    NaviExpertem bez licencji. Pokazywał tylko położenie na mapie a nei
    drogę. Nie potrzebowałem informacji gdzie mam skręcać ale żeby zobaczyć
    że jest długa prosta i że można wyprzedzić dziadka jadącego 50km/h
    środkiem drogi sprawdzał się wyśmienicie.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-09-20 10:37:48
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 12:28:21 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > drogę. Nie potrzebowałem informacji gdzie mam skręcać ale żeby zobaczyć
    > że jest długa prosta i że można wyprzedzić dziadka jadącego 50km/h
    > środkiem drogi sprawdzał się wyśmienicie.

    Niektórzy używają do tego widoku przez szybę, sprawdzając przy okazji czy
    oprócz kształtu drogi nie ma innych przesłanek do zaprzestania
    wyprzedzania.
    Nie wspominając już, że jakiekolwiek wyprzedzanie bez widoczności całego
    odcinka aż do miejsca w którym go zakończysz jest kosmiczną głupotą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 8. Data: 2011-09-20 12:04:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-20, o godz. 11:37:48
    Waldek Godel <n...@y...org> napisał(a):

    > Niektórzy używają do tego widoku przez szybę, sprawdzając przy okazji
    > czy oprócz kształtu drogi nie ma innych przesłanek do zaprzestania
    > wyprzedzania.

    Tym niemniej jadąc z odpaloną nawigacją widać na ekranie ciut więcej z
    kształtu trasy niż do pierwszego zakrętu. I zamiast spinać się,
    redukować bieg i wyprzedzać teraz można to zrobić za kolejnym zakrętem
    za kilkaset metrów gdzie ta prosta będzie dłuższa widząc na wspomagaczu.

    > Nie wspominając już, że jakiekolwiek wyprzedzanie bez widoczności
    > całego odcinka aż do miejsca w którym go zakończysz jest kosmiczną
    > głupotą.

    A gdzie ja to napisałem że wyprzedam bez widoczności? Widok trasy
    doskonale pokazuje że np. za kolejnym zakrętem jest tak długa prosta że
    można wyprzedzić bez redukowania biegu więc warto poczekać. Od
    myślenia to w żaden sposób nie zwalnia, za to pokazuje jak jest
    poprowadzona droga którą się poruszasz i pomaga w jeździe. Dodatkowo np.
    pozwala określić że znak A-1 czy A-2 to naprawdę ostry zakręt czy takie
    widzimisię miał projektant drogi dla zakrętu który ma kilka stopni.
    Dlatego wolę nawigację z zasięgu wzroku żeby specjalnie nie odrywać
    oczu od jezdni. Niestety wiele wbudowanych nawigacji nie nadaje się do
    tego celu bo ekran masz na wysokości kolan.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-09-20 12:51:40
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A te dwa wymienione przez ciebie to smartfony ?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Smartfon
    "przenośne urządzenie telefoniczne integrujące w sobie funkcje telefonu
    komórkowego i komputera kieszonkowego"
    pierwszy historycznie smartfon powstał w 1992 r. Oprócz funkcji telefonu
    komórkowego oferował kalendarz, książkę adresową, kalkulator, notatnik,
    pocztę elektroniczną i gry.

    Jakikolwiek dzisiejszy telefon komórkowy, jest bardziej wypasiony od
    protoplasty, choć dla niektorych smartfon zaczyna sie od Iphone.

  • 10. Data: 2011-09-20 12:55:20
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110920122821.124f0349@babcia-workstation...
    > wyprzedzić. I duży ekran jest przydatny - np. w weekend na ~1200km
    > powrotem) całkiem całkiem sprawdzał sie 7-calowy ekran Galaxy Taba z

    7 cali jest w sam raz. Nie ma takich smarkfonów
    na 4" niewiele widać, 20" zawadza
    Lepsze byłby przeźroczysty obraz wyświetlany na szybie przed kierowcą., a
    nie ekran z boku.