    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaki serwer
    <op.w6abz3jen0u1o8@moj> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <op.w6avk6u8n0u1o8@moj> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <527ecd11$0$2287$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@4...com>
    <c...@4...net>
    Date: 10 Nov 2013 12:16:02 GMT

    Pan J.F. napisał:

    > Chyba nie calkiem - Dejanews nie mialo pomyslu na zarabianie i po
    > prostu nie zarabialo na tej dzialalnosci.

    Google też nie miało pomysłu. A jeśli, to kiepski. To było w czasie,
    kiedy wszyscy rzucili się na Usenet -- i hajda, dalej go pod strzechy
    wprowadzać i ulepszać. Na główniej stronie gazeta.pl był link do grup
    dyskusyjnych, z zachętą, że to takie fajne i że można na każdy temat
    podyskutować. To samo w onetach, interiach czy innych. Zrobione to
    tak, że pod spodem normalny serwer NNTP, a do tego dodana bramka WWW.

    Na te bramki, to z początku troche ludzi się rzuciło (to chyba tam miał
    być zarobek z reklam), ale szybko sobie poszli precz albo się nawrócili
    i zaczęli normalnie korzystać z Usenetu. Zostali nieliczni. Na jednego
    bramkarza przypadło daleko więcej niż dziesięciu darmozjadów strzelających
    gole wprost do serwera NNTP przez port 119.

    Aż dziw bierze, że to aż tak długo wytrzymało. Dopiero kompletna bryndza
    finansowa skłoniła portalozę do cięcia wszystkiego co się da. Przykurzone
    bramki zamknięto niemal z dnia na dzień, mało kto to zauważył, nikt nie
    płakał po nich. Serwery wyłączono niedawno, jeden po drugim. Zamieszanie
    było większe, na każdej grupie pojawił się wątek "Jaki serwer" -- ale
    pytających pouczono, poradzono to i owo i sytuacja wróciła do normy.

    Teraz, jak ktoś chce korzystać z bramki WWW, zostało mu chyba tylko google.
    Dobrze myślę? Tu jest trochę inaczej, bo nie ma i nigdy nie było serwera
    NNTP dostępnego dla ludu. Ale czy to tak długo wytrzyma? Google ma albo
    dobre i bezpłatne usługi, albo takie, na których zarabia. Grupy nie należą
    do żadnej z tych kategorii. Więc pewnie wkrótce to wyłączą. Wytłumaczy się
    ludziom, że do dyskusji służy G+.

    Jarek

    --
    Bramkarzu, młody bramkarzu,