  • 51. Data: 2011-01-18 21:04:54
    Temat: Re: Jaki samochod...
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jasnie" <P...@n...sniadanie.pl> napisał w wiadomości
    news:ih3kjl$i4g$1@node1.news.atman.pl...

    > ... dla niezamoznej kobiety
    > ... to jej pierwszy samochod
    > ... do jezdzenia po warszawie
    > ... diesel (ale czy to ma sens, ile takie brzdace paliwa benzyny 6 litrow,
    > zamiast 5 ropy?)
    > ... w cenie zakupu 5000, gora 7000 zl
    > ... chce 3 drzwiowy, ale to nie warunek
    >

    > Myslala o Corsie, ale z tego co widze to straszne golasy.
    > Czy Fiesta z klima niebylaby lepsza. Ale ta z kolei pewnie gnije.

    Polo 1.9 SDI, biodiesla nalejesz to bedzie jeszcze taniej ;)

    PZDr
    Adam

  • 52. Data: 2011-01-19 08:07:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Agent wrote:

    > Użytkownik "Maciek" <k...@X...pl> napisał w
    > wiadomości news:ih3ols$6gr$1@inews.gazeta.pl...

    > Do miasta to chyba faktycznie lepiej mały.

    A w czym lepszy mały?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 53. Data: 2011-01-19 08:09:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert_J wrote:

    > Żebyś się nie zdziwił jak małe autko spali Ci tylko litr więcej
    > benzyny w mieście ;-). Aczkolwiek to prawda że kupowanie diesla
    > nie ma ekonomicznego uzasadnienia w tym konkretnym przypadku...
    > Chociaż zależy ile ona ma jeździć, założyłem że niedużo :-)

    Diesle też po mieście sporo piją, szczególnie na krótkich trasach.

    Octavia kumpla, niesmiertelne 1,9 TDI 90 kucy - trasa 6,5km rano w
    jedną, po południu 6,5km w drugą - i około dychy wciąga.

    Odbija sobie na trasach.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 54. Data: 2011-01-19 12:05:39
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A w czym lepszy mały?

    Bo ma mniejszy promień skrętu, bo łatwiej nim zaparkować, bo mniej pali, bo
    auto dla 1 kobiety a nie dla rodziny.

  • 55. Data: 2011-01-19 13:56:29
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Octavia kumpla, niesmiertelne 1,9 TDI 90 kucy - trasa
    > 6,5km rano w
    > jedną, po południu 6,5km w drugą - i około dychy wciąga.

    Wiesz co? Mam octavie II, 105 KM. Wybacz, ale nie wierzę że
    tamta 90 KM jest w stanie spalić tyle ile piszesz pokonując
    takiej długości odcianki :-). Albo koleś używa tylko
    jedynki, albo jeździ bardzo "sportowo", albo auto jest
    popsute, albo te 6,5 km pokonuje w godzinę, czyli 10 minut
    jedzie, 50 stoi :-). Tylko że takiego stylu nie można już
    nazwać "normalnym użytkowaniem"...
    Ostatnio był jakiś dyskurs o spalaniu i ktoś też zapodał
    tekst, że jemu octavia pali zimą ponad 10. I akurat tego
    dnia wracałem wieczorem do domu, na dworze było -6, auto
    stało od rana, więc zimne jak trup. Specjalnie kukałem na
    komputer i dokładnie po przejechanie 2 km spalanie spadło
    już do 8,5/100. Po 5 km było już na poziomie 7/100.
    Dojeżdzając do chaty (15 km) spalanie było już 6,5.
    Zastanawiam się więc jak trzeba jeździć żeby uzyskać takie
    wyniki o jakich piszesz? ;-)))

  • 56. Data: 2011-01-19 14:00:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 19 Jan 2011 13:56:29 +0100, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > Dojeżdzając do chaty (15 km) spalanie było już 6,5.
    > Zastanawiam się więc jak trzeba jeździć żeby uzyskać takie

    Może po prostu - paradoksalnie - ekonomicznie jeździ. Jak ma prostą trasę
    bez korków, to jadąc delikatnie się nie zagrzeje. Będzie ciepły, bedzie już
    grzał, ale wciąż dużo palił. Ale wystarczy kilka razy dynamicznie
    przyśpieszyć i silnik zaraz będzie gorący.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 57. Data: 2011-01-19 16:34:36
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Agent wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo ma mniejszy promień skrętu,

    Między klasą B a D różnice są małe - i bardziej są zwiazane z
    konstrukcją zawieszenia niż z wielkością samochodu.

    > bo łatwiej nim zaparkować

    Hłehłe. Łatwość parkowania to nie tylko wymiary, ale też
    widoczność. Zaparkuj nową fiestą, a potem np. starym volvo ;-)

    >, bo
    > mniej pali

    Po mieście różnice są naprawdę niewielkie. Zależy od silnika.
    Superb z 1,4 i fabia z 1,4 - i spalanie niewiele większe w tej kobyle.

    >, bo auto dla 1 kobiety a nie dla rodziny.

    To jest akurat żaden argument. Większe auto to jednak z reguły
    wyższy poziom bezpieczeństwa.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 58. Data: 2011-01-19 17:01:29
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert_J wrote:

> [...]
    > pokonuje w godzinę, czyli 10 minut jedzie, 50 stoi :-). Tylko że
    > takiego stylu nie można już nazwać "normalnym użytkowaniem"...

    W Wawie? Całkiem normalne ;-)

    Ale serio - spalanie sprawdzał przez miesiąc, jeździł tylko do
    pracy i w weekendy do sklepu.
    Już nie pamiętam czy 9,5 czy 10 równo mu wyszło, pokazywał
    wyliczenia - ale narzekał że "około dychy".

    Za to na trasie 5-6 bez problemu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 59. Data: 2011-01-19 17:04:28
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wiesz co? Mam octavie II, 105 KM. Wybacz, ale nie wierzę że tamta 90 KM
    > jest w stanie spalić tyle ile piszesz pokonując

    Miasto miastu nierowne

    > te 6,5 km pokonuje w godzinę, czyli 10 minut jedzie, 50 stoi :-).

    Tu jest sedno

  • 60. Data: 2011-01-19 17:44:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Między klasą B a D różnice są małe

    Tyle że te 80 cm to kwestia że wjedziesz, lub nie wjedziesz często.
    Tak naprawdę dyskwalifikują klasę D nie wymiary, tylko wersje nadwoziowe -
    konkretnie brak wersji hatchback.