  • 1. Data: 2011-01-18 09:01:35
    Temat: Micra z 1.5 dci 60KW
    Od: rybak <b...@b...net>

    Jest sobie kupiona niedawno Micra z 2004r. z silnikiem 1.5 dci 60KW
    (80KM) i przebiegiem, wiarygodnym, ok. 150 tys. Sprowadzona z
    germanlandii. Naczytałem się wiele o awaryjności wtrysków (i nie
    tylko) w tych silnikach i zacząłem się obawiać, czy dobrze zrobiłem
    kupując taką akurat wersję. Samochód miał zrobiony przegląd,
    wymienione filtry, olej. Mechanik mówił, że (odpukać) silnik pracuje
    dobrze. Na co jednak powinienem zwracać uwagę? Czy są jakieś
    charakterystyczne objawy, że coś może zaczynać się z nim (silnikiem)
    dziać nie halo? Jakieś charakterystyczne stuki czy inne odgłosy?
    Samochód będzie użytkowany raczej po mieście, po jakies kilkanaście km
    dziennie.

    rybak roberrto

  • 2. Data: 2011-01-18 09:32:07
    Temat: Re: Micra z 1.5 dci 60KW
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "rybak" <b...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziać nie halo? Jakieś charakterystyczne stuki czy inne odgłosy?
    > Samochód będzie użytkowany raczej po mieście, po jakies kilkanaście km

    Jak chodzi to jeździć jak się popsuje to szukać rozwiązania. A jak problem
    spać nie daje to sprzedać i kupić benzynowy.

  • 3. Data: 2011-01-18 10:09:21
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-01-18 09:01, rybak pisze:
    (ciach...)

> [...]
    > dziać nie halo? Jakieś charakterystyczne stuki czy inne odgłosy?
    > Samochód będzie użytkowany raczej po mieście, po jakies kilkanaście km

    Z doświadczenia jednego Clio 1.5dCi w rodzinie:
    zwracaj uwagę, czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach oraz
    obserwuj zachowanie drążka zmiany biegów. U nas pad wtryskiwaczy
    (regeneracja, coś koło 2400zł) poprzedziły drgania drążka zmiany biegów-
    tak jakby poduszki pod silnikiem były do wymiany. Po zrobieniu
    wtryskiwaczy żadnych drgań na drążku. Poza tym raz był czyszczony EGR, a
    tak to lata bez problemów.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 4. Data: 2011-01-18 15:20:40
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > charakterystyczne objawy, że coś może zaczynać się z nim (silnikiem)
    > dziać nie halo? Jakieś charakterystyczne stuki czy inne odgłosy?

    Zrób pełną diagnostykę silnika (włącznie z próbą przelewową wtrysków) u
    kogoś kto zna te diesle. To dużo powie o kondycji układu wtryskowego.
    Wtryski można regenerować, nowe też już nie kosztują majątku.
    Jak próba wykaże, że wszystko jest OK, to wymień profilaktycznie filtr
    paliwa i zalej go kilka razy do pełna jakimś lepszym ON.
    No i ogólnie - nie tankuj na niepewnych stacjach.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2011-01-18 17:04:55
    Od: rybak <b...@b...net>

    On Tue, 18 Jan 2011 10:09:21 +0100, juhass <j...@p...fm> wrote:

    >Z doświadczenia jednego Clio 1.5dCi w rodzinie:

    Dzięki za informacje oraz wskazówkę dot. diagnostyki silnika (Marcin).
    Filtr paliwa już wymieniłem i na razie zalałem na zmianę Vervą i
    V-Powerem.

    rybak roberrto

  • 6. Data: 2011-01-18 19:06:45
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > dziać nie halo? Jakieś charakterystyczne stuki czy inne odgłosy?
    > Samochód będzie użytkowany raczej po mieście, po jakies kilkanaście km

    jak już kupiłeś to nie ma się co stresować. Zmieniać dobry olej, chłodzić
    turbinę przed jazdą i nie dawać w palnik zaraz po starcie. Jeszcze pojeździ
    :) Mam w pracy Clio z takim silnikiem i podobnym przebiegiem. Wtryski były
    robione ciut powyżej 100kkm. Nie jest to wyznacznik bo samochód jest
    serwisowy (czyt. niczyj) i nikt o niego nie dba. Trochę kopci ale jedzie :)

    Dużo zależy od tego kto i jak nim wcześniej jeździł.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2011-01-18 19:19:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-18 19:06, Scyzoryk pisze:

    > jak już kupiłeś to nie ma się co stresować. Zmieniać dobry olej, chłodzić
    > turbinę przed jazdą i nie dawać w palnik zaraz po starcie.

    Scyzoryk, chcesz ostrzałkę? Boś dziś przytępiony, jak przynajmniej po
    0,7L. ;)

  • 8. Data: 2011-01-18 20:16:25
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Scyzoryk, chcesz ostrzałkę? Boś dziś przytępiony, jak przynajmniej po
    > 0,7L. ;)

    ale o so chozi? :)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 9. Data: 2011-01-18 20:43:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-18 20:16, Scyzoryk pisze:

    > ale o so chozi? :)

    http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201101/12949
    45778_by_uuscinska_500.jpg

    ;)