-
Data: 2011-08-05 01:07:00
Temat: Re: Jaki prostownik/3adowarka do akumulatora?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Waldek,
Friday, August 5, 2011, 12:53:03 AM, you wrote:
>>> Obiektywnie malo, ale wystarczajaco duzo aby ich nie lubiec tam
>>> gdzie nie ma wiekszego uzasadnienia ich stosowania :)
>> Uzasadnieniem jest sprawność, cena, wielkość. Mało?
> Znam zalety, dodalbym jeszcze mase,
No właśnie.
> zwlaszcza przy wiekszych mocach.
Teraz już zasilacze impulsowe wykazują zalety nawet przy mocach rzędu
2W a co tu mówić o rzędzie 100W
> Do wad zaliczylbym stopien skomplikowania
Nie jest aż tak źle.
> oraz IMO wieksza awaryjnosc (serwis),
Jest wystarczająco dobrze. A w przypadku ładowarki do akumulatorów
kwasowych można się pozbyć najbardziej awaryjnych elementów -
kondensatorów elektrolitycznych dużej pojemności. Niewielki z nich
pożytek a kłopot z nimi potężny.
Natomiast co do jednego masz rację - dostępne na rynku ładowarki rodem
z Chin są zazwyczaj przedumane i wyjątkowo podłej jakości. Na dokładkę
ich cena, nieźle podcholowana przez pośredników, nijak nie odpowiada
rzeczywistej wartości.
> i zazwyczaj gorszą "jakosc" stabilizacji, no dobra nie czepiaj sie ;)
Nie mogę tego odpuścić - o jakiej jakości stabilizacji piszesz w
kontekście klasycznej, transformatorowej ładowarki do akumulatorów?
> Ale tu rozmawiamy o <zasilaczu> prostowniku
> do dolad. akumulatora kwasowego samochodowego, wiec :
> - uzywany sporadycznie, zysk ze sprawnosci pomijalny
Jeśli mowa o ciągłym doładowywaniu, to różnica w sprawności jest
istotna.
> - cena ? trafo sieciowe ~60W + mostek ?
I to już wystarczy. Blaszane transformatory drogie są.
> - wielkosc IMO w tym wypadku tez do przyjecia, zazwyczaj lezy w
> garazu/piwnicy
Nie mam ani garażu ani użytecznej piwnicy :(
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 05.08.11 01:25 Waldek
- 05.08.11 01:31 RoMan Mandziejewicz
- 11.08.11 10:17 J.F.
- 11.08.11 10:47 RoMan Mandziejewicz
- 11.08.11 11:47 J.F.
- 11.08.11 13:18 RoMan Mandziejewicz
- 11.08.11 13:36 kan
- 11.08.11 15:52 RoMan Mandziejewicz
- 22.08.11 16:29 kan
- 22.08.11 17:26 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.11 09:58 kan
- 23.08.11 10:18 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.11 13:22 kan
- 23.08.11 14:06 J.F
- 26.08.11 09:25 kan
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A