eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!border2.nntp.ams1.giga
    news.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
    nt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6038c505$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <6038c505$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń
    (osobowe)?
    Date: Fri, 26 Feb 2021 11:08:41 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 41
    Message-ID: <6038c8a9$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.145.156
    X-Trace: 1614334121 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 549 83.30.145.156:59970
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691965
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6038c505$0$511$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Pytam z ciekawości, żeby zorientować się, jaka może być różnica w
    >cenie samochodu wytwarzanego w kraju z pensją 3000 euro w porównaniu
    >z krajem z pensją 800 euro. Jeśli koszty osobowe są duże, wtedy jest
    >szansa, że taki samochód będzie tani, a przynajmniej tańszy. Tylko o
    >ile?

    >Pewien precedens kiedyś był - po zmianie ustrojowej w 1995 r.
    >kupowałem Poloneza za 17 tys. zł - chyba większość podzespołów była
    >produkcji krajowej, więc i w nich udział pracy ludzi wynagradzanych
    >słabo był podobny. I to był najtańszy samochód u nas.

    Plus amortyzacja maszyn, budynkow ..

    >Podobnie jest chyba i obecnie z Dacią - wytwarzana w Rumunii zapewne
    >korzystająca w większości z miejscowych produktów, może być tania (są
    >tam podzespoły także z Polski).

    Co nie znaczy, ze bedzie tania bo juz tam Francuzi licza, ile powinna
    kosztowac.

    Poza tym czasy sie zmienily - jest duzy udzial maszyn, mniej lub
    bardziej automatycznych.

    >Z drugiej strony - jeśli auto jest tylko montowane, ale części są
    >sprowadzane z drogiego kraju, to oszczędność pewnie będzie nieduża,
    >bo przy montażu pracuje niewiele ludzi. Chodzi zatem o całokształt...

    Montaz auta na linii trwa kilkanascie godzin, choc bywa ze 2
    pracownikow pracuje naraz.

    >Jak to dziś może wyglądać? Ktoś się orientuje?

    A jeszcze dodaj koszt projektu, i np badan nad silnikiem.

    A milionowa pensja prezesa to uzasadniona czy nie ?


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: