-
Data: 2021-03-01 13:51:48
Temat: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-03-01 o 13:31, Cavallino pisze:
> W dniu 01-03-2021 o 12:24, T. pisze:
>
>> Jesteś strasznym malkontentem albo pechowcem :-)
>> Akurat jestem członkiem grupy Dustera - ma ponad 7 tys. członków i
>> jakichś generalnych wad tego auta nie widzę - owszem, ludzie nieco
>> więcej narzekają na pewne sprawy (są także niedoróbki wykonania, np.
>> niedolakierowanie niektórych miejsc) niż na innych grupach, ale nie są
>> to ilości ani rodzaje usterek, które uzasadniałyby stwierdzenie, że
>> ten model jest do d...
>
> I klima im działa (w sensie schłodzi auto), również przy ustawieniu
> nadmuchu na 1, czy się wyłącza, albo co gorsza zamarza?
> Zapytaj.....
>
> W moim nie działała i w żadnym innym z tego okresu, też nie.
> Po FL w 2013 roku dali inną klimę (mniejszą) i zaczęły się tego typu
> problemy - albo z nawiewów po jakimś czasie zaczynał lecieć śnieg, a
> potem klima się w ogóle zatykała i przestawało lecieć cokolwiek, albo
> klima w ogóle nie chłodziła (bo wyłączała się w celu ochrony parownika
> przed zamarznięciem).
>
> W zastępczym Sandero Stepway było dokładnie tak samo -zamiast chłodzić
> po 100 km sypał lodem.
>
> Przez 3,5 roku eksploatacji tego mojego daciowego badziewia, byłem w
> serwisie 16 razy, co chwilę coś nowego wyskakiwało.
> Większość wizyt była długich, z pozostawieniem auta na kilka dni -
> więcej jeździłem przez długi czas autami zastępczymi, niż swoim Dusterem.
> Do końca nie naprawili stuków w zawieszeniu.
> Poddałem się i sprzedałem gniota, mimo że plany były eksploatować go
> dłużej.
>
> Od samego początku źle działał silnik na wolnych obrotach - walka trwała
> prawie 9 miesięcy, bez odstąpienia od umowy z mojej strony, pewnie wcale
> by go nie zrobili.
> "Ten typ tak ma" i już - a auto działa jak traktor.
> Po odstąpieniu, jednak okazało się, że ten typ tak nie musi wcale mieć.....
>
> Gorszego auta w życiu nie miałem, a porównywalne tylko jedno, oczywiście
> też Renault - Megane II Grandtour.
> Skończyło podobnie, ilość wizyt w serwisie podobna, czas opchniecia
> gniota również, było nawet jeszcze gorsze, bo droższe, jako że się
> gwarancja zdążyła skończyć (z Dusterem byłem już przezorny i z góry
> kupiłem ją na 5 lat).
>
> I to nie jest pech, tylko większe wymagania.
> Jak coś jest w samochodzie, to ma działać, zawieszenie ma nie tłuc przy
> każdej dziurze itd
> Może komuś innemu to nie przeszkadza, mnie tak.
> Tyle.
>
>
>> Co do Vitary - autko sprawdzone, ciut lepiej wyposażone od Dustera.
>> Ale przy dopłacie do wersji Prestige wraz z dodatkowymi akcesoriami w
>> Dusterze nie kupisz nawet Vitary golasa.
>
> Mój Duster kosztował grubo ponad 70 tys, goła Vitara wtedy kosztowała
> grubo poniżej tej kwoty.
>
>> Duster Prestige 130 KM z bezkluczykowym dostępem, nawigacją,
>> podgrzewanymi fotelami i kamerami Multiview kosztuje 76 500.
>> Najtańsza Vitara z silnikiem 129 KM kosztuje 81 500. Nie ma nawigacji,
>> tylko radio, nie ma prawie żadnych systemów bezpieczeństwa ponad to,
>> co oferuje Duster.
>
> Tyle że w Dusterze to dodatki do wyrobu samochodopodobnego, a w Suzuki
> do samochodu.
> Różnica jest kolosalna.
> Uwierz mi, Duster koło Twojego Captura nawet nie leżał, a to jego
> mógłbyś porównać sobie z Vitarą.
>
>> Wydaje też mi się, że Renault ma znacznie większą sieć serwisową.
>
> Która nie potrafi auta naprawić.....
>
> Np. przednie zawieszenie wymienili mi (po kilku nieudanych próbach
> wymian czego tylko się dało) w całości na takie z innego egzemplarza -
> przestało stukać jak ręką odjął.
> Niestety - musieli mi włożyć moje z powrotem, bo tamten to była nówka
> sztuka.
>
> Kolejne elementy zamawiane też przychodziły stukające.
> Widać producent w międzyczasie zmienił jakiś element, ale nie raczył go
> poprawić w już sprzedanych egzemplarzach, a po vinie nadal dostarczał
> takie same nie działające prawidłowo elementy, mimo że nowe.
>
> Był pomysł, żeby zamówić elementy po vinie tego nowego Dustera, ale w
> międzyczasie znudziła mi się ta walka i zanim to zrobili, sprzedałem
> gniota, pojechał po lesie jeździć.
Pozostaje mi współczuć, bo musiałeś na kiepski egzemplarz trafić.
https://www.facebook.com/groups/263467497343112 - pod tym adrersem jest
grupa Dustera - naprawdę mało osób narzeka na klimę (ostatnio to wcale).
Silniki teraz też już są inne. Miałeś rozumiem taki samochód ok. 10 lat
temu... To 2 generacje wstecz.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.21 13:58 ąćęłńóśźż
- 01.03.21 14:07 Cavallino
- 02.03.21 10:07 J.F.
- 02.03.21 10:32 J.F.
- 02.03.21 10:37 J.F.
- 02.03.21 14:02 T.
- 02.03.21 14:42 ąćęłńóśźż
- 02.03.21 14:45 ąćęłńóśźż
- 03.03.21 18:38 J.F.
- 04.03.21 12:27 T.
- 04.03.21 12:39 J.F.
- 07.03.21 15:18 Peter
- 08.03.21 07:28 Cavallino
- 08.03.21 10:16 T.
- 09.03.21 17:56 Peter
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=