  • 11. Data: 2011-02-01 19:49:56
    Temat: Re: Jaki procek i dlaczego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "miab" <m...@w...pl> wrote in message
    news:ii9b1i$s99$1@mx1.internetia.pl...

    > Potrafisz to jakoś wykazać?

    Ty wykaż że będzie 2x szybszy, bo na razie tego nie zrobiłeś.

  • 12. Data: 2011-02-01 20:30:24
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-01 20:18, Wojtek pisze:

    > Będzie szybszy. Nie zupełnie 2 razy ale blisko. Zależy od testu. W
    > kompleksowych będzie prawie 2 razy.
    > Prądu pobierze mniej ale ile mniej zależy od użycia. Jeśli będzie jeden
    > i drugi ciężko pracował to c2d weźmie ok. 70% tego co pentium D. Jeśli
    > jednak będą się lenić to różnica wzrośnie radykalnie na korzyść c2d

    Co ty qrwa pierdolisz Pentium D to prawie to samo co C2D rozni sie tym
    ze jest wyrzezbiony na jednej plytce krzemy z mniejszymi sciezkami przez
    to bierze mniej pradu a szybszy to moze bedzie o 5-10%, abstarchujac od
    tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z palcem w dupie.

  • 13. Data: 2011-02-01 21:01:43
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

> [...]
    > przez to bierze mniej pradu a szybszy to moze bedzie o 5-10%,
    > abstarchujac od tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z palcem w

    Pentium D oparty jest jeszcze na architekturze Netburst:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/NetBurst

    Wprowadzasz w błąd i nie stosujesz się do zasad netykiety, w związku z
    powyższym: PLONK WARNING.

  • 14. Data: 2011-02-01 21:28:40
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    M1SLQ wrote:
    > Pentium D oparty jest jeszcze na architekturze Netburst:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/NetBurst

    Mojego poprzedniego posta wcieło, więc wysyłam ponownie.

    Skomentujcie pod względem prądożerności w idle i max wydajności te
    linki:

    http://allegro.pl/core-2-duo-2x-2-40ghz-2gb-ram-250g
    b-hdd-dvd-rw-i1431818893.html http://allegro.pl/zestaw-tyan-k8w-2x-amd2-6ghz-2gb-r
    am-250gb-hdd-i1436256946.html--Pozdrowienia!M.marmro
    .homeip.net

  • 15. Data: 2011-02-01 22:05:06
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Rysio wrote:

    > Co ty qrwa pierdolisz

    No jestem pod wrażeniem ;)

    > Pentium D to prawie to samo co C2D rozni sie
    > tym ze jest wyrzezbiony na jednej plytce krzemy z mniejszymi
    > sciezkami

    Ojoj! ciekawostka ;) Jeśli popatrzysz sobie na Pentium D945 (ja taki
    mam) to widać, że wykonany jest w technologii 65 nm. A biorąc podanego
    w sąsiednim poście Core2Duo E4600 znajdziemy w nim również 65 nm. No i
    co Ty na to?
    Jeśli jednak popatrzysz na architekturę procesora to Pentium D ->
    Netburst a C2D -> Conroe

    > ....a szybszy to moze bedzie o
    > 5-10%, abstarchujac od tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z
    > palcem w dupie.

    Ale ja na szczęście nie muszę trzymać palca w dupie aby mój PD "pędził"
    3,4GHz, D945 tak po prostu ma, D960 standardowo ma 3,6GHz....
    a podkręcić oczywiście można.
    Jednak szybkość nie jest pochodną jedynie zegara.

    A co do poboru prądu to D945 łyka pomiędzy 63 a 118W zaś E4600 pomiędzy
    8 a 104W
    Możesz poczytać do poduszki:
    http://tech.icrontic.com/articles/core_2_duo/

    --
    Wojtek

  • 16. Data: 2011-02-01 22:17:56
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2011-02-01 20:46, oskarżony *sTav*, zeznał co następuje:

    > A jak byście skomentowali porównawczo te oferty?:
> [...]

    Jeśli chodzi Ci o duży współczynnik wydajność/cena to może bardziej w tę
    stronę
    http://allegro.pl/taniosc-athlon-ii-250-2x3-0ghz-2gb
    -gef7025-i1423723797.html
    lub w ogóle na 3 rdzenie
    http://allegro.pl/athlon-ii-x3-445-3x3-1ghz-2gb-gf70
    25-256mb-500w-fv-i1435430588.html

    No, ale troszkę musiałbyś dołożyć (dysk i napęd DVD) :/

    Porównanie wydajności CD2 i AII X2:
    http://www.cpu-world.com/Compare/431/AMD_Athlon_II_X
    2_250e_vs_Intel_Core_2_Duo_E4600.html
    (to sam procesor, a jeszcze dojdzie różnica ddr2 800 vs ddr3 1333 i
    częstotliwość szyny)

    Warto tym bardziej, że na AM3 w przyszłości ew. zainstalujesz nawet
    sześciordzeniowy Phenom :]

    --
    Ale specjalistą nie jestem - uprzedzam z góry :]

  • 17. Data: 2011-02-01 22:20:52
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    sTav wrote:

    > A jak byście skomentowali porównawczo te oferty?:

> [...]

    Popatrz na proste benchmarki cpu:
    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Opteron+
    252
    http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel
    +Core2+Duo+E4600+%40+2.40GHz
    c2d - 1377
    pojedynczy Opteron - 733
    Pobór prądu w zależności od serii Opterona moża być dla AMDeka wyższy
    2-3X
    grafiki obie kiepskie ale ta przy opteronach jest zdecydowanie lepsza.
    W obu budach siedzą zasilacze Fortrona, to dobrze choć brak podanych
    mocy.
    Ja bym wziął raczej C2D, nie wiem jak ta integra się spisuje ale reszta
    przemawia za C2D jak dla mnie

    --
    Wojtek

  • 18. Data: 2011-02-01 22:23:26
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Zgadzam się, lepiej coś w tym stylu a część bebechów można nawet
    przełożyć ze starego pewnie.

    --
    Wojtek

  • 19. Data: 2011-02-02 00:07:30
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Wojtek wrote:

> [...]
    > mocy.
    > Ja bym wziął raczej C2D, nie wiem jak ta integra się spisuje ale

    Linki podałem ze względu na zblizone wydajności, wyposażenie i ceny
    tych PC - do porównania i komentarzy.
    Mój zabytkowy pecet i tak się nudzi przez większość czasu, więc
    sięganie po sprzęt wyższej klasy ma ograniczony sens.
    Pytanie zadałem bo zdziwił mnie niezwykle mały rozrzut cenowy dla PC
    z Pentium D, C2D, Athlon,
    - nawet z C2Quad można czasem kupić w zblizonej cenie. Nie chodziło
    mi o stosunek wydajność / cena, a bardziej o wydajność / pobór mocy
    (bo PC jest włączony praktycznie przez cały dzień, a dodatkowy
    grzejnik nie jest mi potrzebny). :-)
    Tak gwoli ścisłości, to dla moich potrzeb wystarczył by jakiś
    mocniejszy Pentium M (ale nie ma odpowiednika dla stacjonarnych). W
    tej sytuacji bedę wybierał miedzy Athlonem 2x i C2D.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, komentarze i linki do benchmarkow.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 20. Data: 2011-02-02 11:19:13
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Zakladając zbliżony clock, - jaki dwurdzeniowiec bedzie lepszy Pentium D
    > czy C2D?
    > Jak z poborem mocy? (ważne)

    Pentium D to niestety porażka. Mocy może mu tak bardzo nie brakuje ale
    grzeje się dość poważnie przez co wymaga potężniejszego chłodzenia bo
    oryginalne boxowe dość mocno hałasuje od tego gorąca. W idle bierze ponad
    30W podczas gdy C2D około 5-6W.