  • 1. Data: 2011-02-01 15:24:47
    Temat: Japtop jako DyskUSB
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Witam!

    Mam pytanie. Czy jest jakaś przejściówka, pozwalająca wykorzystać komputer
    przenośny jako coś w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, że podpinamy kompa
    do jakiegoś urządzenia przez USB (podobnie jak Pen Drive) i widzimy
    zawartość jego dysków twardych

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2011-02-01 16:14:45
    Temat: Re: Japtop jako DyskUSB
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Milosz K. wrote:
> [...]
    > podpinamy kompa do jakiegoś urządzenia przez USB (podobnie jak Pen
    > Drive) i widzimy zawartość jego dysków twardych

    Jest *specjalny* kabel do połączenia przez USB 2 kompów, cena zalezy
    czy USB1.x (stare kompy) czy USB 2.0
    Kabli tego typu dla USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
    Przeznaczone do transmisji danych, ale nie wiem jaki interface, -
    nigdy tego nie używałem.
    Prawdopodobnie eksplorery obu komputerow widza dodatkowe dyski /
    partycje jako mass storage przypisując im litery jak dyskom
    zewnetrznym.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 3. Data: 2011-02-01 19:30:22
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

> [...]
    > Prawdopodobnie eksplorery obu komputerow widza dodatkowe dyski / partycje
    > jako mass storage przypisując im litery jak dyskom zewnetrznym.

    A czy urządzenie "pokroju" DVD, czy też projektor zdalny, lub czytnik MP3
    (np czytnik w samochodzie) też by taki "mass storage" widziało?

    Pozdrawiam, M.

  • 4. Data: 2011-02-01 19:43:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "sTav" napisał:

    > Jest *specjalny* kabel do połączenia przez USB 2 kompów, cena zalezy czy
    > USB1.x (stare kompy) czy USB 2.0
    > Kabli tego typu dla USB 3.0 jeszcze nie widziałem.

    Nawiązując to tytułu wątku ("Japtop" - laptop z nadgryzionym logo?),
    applowskie PowerBooki sprzed 15 lat miały taki fiuczer OOTB. Co prawda nie
    po USB, ino po SCSI, ale może teraz mają już po USB? ;-)

    JoteR

  • 5. Data: 2011-02-01 20:06:57
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Milosz K. wrote:

    > A czy urządzenie "pokroju" DVD, czy też projektor zdalny, lub
    > czytnik
    > MP3 (np czytnik w samochodzie) też by taki "mass storage" widziało?

    Chyba niewłaściwe pytanie zadałeś...
    Komputery widzą urzadzenia, a nie odwrotnie.
    Kabel służy do łączenia 2 komputerów, - wyłącznie. Taka "sieć" przez
    USB.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 6. Data: 2011-02-01 20:17:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.02.2011 20:30, Milosz K. pisze:
    > A czy urz?dzenie "pokroju" DVD, czy te? projektor zdalny, lub czytnik MP3
    > (np czytnik w samochodzie) te? by taki "mass storage" widzia?o?

    1) Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    2) Nie, bo to *nie jest* "mass storage". Obsługiwane jest je-
    dynie połączenie komputer-komputer. Oczywiście, istnieje
    możliwość zbudowania urządzenia obsługującego USB Mass
    Storage i zgodnego z wymienionymi typami urządzeń, ale
    wtedy nie mogłyby być udostępniane pliki z normalnych
    partycji dysku, a jedynie z wirtualnych partycji/obrazów
    (lub ew. partycji nie podmontowanych bezpośrednio w sys-
    temie).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-02-02 00:29:12
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    JoteR nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Nawiązując to tytułu wątku ("Japtop" - laptop z nadgryzionym logo?),
    > applowskie PowerBooki sprzed 15 lat miały taki fiuczer OOTB. Co prawda
    > nie po USB, ino po SCSI, ale może teraz mają już po USB? ;-)

    W sumie to po com czy lpt też można...
    Przem

  • 8. Data: 2011-02-02 00:59:19
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemek" napisał:

    > W sumie to po com czy lpt też można...

    Bez udziału systemu operacyjnego nie można. A cały wic w tych PowerBookach
    polegał na tym, że zamieniał się on po prostu w dysk zewnętrzny SCSI o
    ustawionym wpierw programowo SCSI ID. I o coś takiego pytającemu chodzi,
    tyle, że via USB takiej operacji się nie da przeprowadzić. Prędzej może po
    Fire-Wire, ale w środku laptopa chyba też musiałby siedzieć dysk F-W? Nie
    wiem, strzelam.

    JoteR

  • 9. Data: 2011-02-02 07:36:19
    Od: TM <t...@o...pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 17:14:45 +0100
    "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote:

> [...]
    > Prawdopodobnie eksplorery obu komputerow widza dodatkowe dyski /
    > partycje jako mass storage przypisując im litery jak dyskom

    Z tym kablem nie zadziala. Trzeba po dwoch stronach zainstalowac
    specjalny soft .. i dopiero za pomoca tego softu sie kopiuje.

    --
    TM

  • 10. Data: 2011-02-02 08:16:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.02.2011 16:24, Milosz K. pisze:
    > Witam!
    >
    > Mam pytanie. Czy jest jakaś przejściówka, pozwalająca wykorzystać komputer
    > przenośny jako coś w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, że podpinamy kompa

    Nie.