eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 1. Data: 2015-04-06 22:57:35
    Temat: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Mam podejrzenia, że w aucie mam coś nie tak z elektryką
    i po wyłączeniu silnika bierze on za dużo prądu z aku...

    Jakich wartości prądu pociąganych z akumulatora należy
    się spodziewać w ciut luksusowych autach takich ze
    wszystkim elektrycznym: fotele (z pamięcią i ogrzewaniem),
    lusterkami, drzwiami?

    Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo
    auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś
    robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym
    pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu??

    Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie
    Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie
    z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku.
    Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK.
    Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli,
    guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują
    ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam
    więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli...



  • 2. Data: 2015-04-06 23:04:26
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>


    > Jakich wartości prądu pociąganych z akumulatora należy
    przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15
    minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż 100 miliamper
    ToMasz


  • 3. Data: 2015-04-06 23:16:28
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    news:mfusb2$fak$1@dont-email.me...
    > przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15
    > minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż
    > 100 miliamper

    Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
    karoserię auta z ujemnym biegunem auta czy może opór tego grubego
    kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?

    Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
    pojawia i znika - najchętniej chciałbym mierzyć bez odłączania aku,
    więc jakieś oporniki 0,1 czy 1ohm nie wchodzą w grę bo popalą się
    przecież w czasie rozruchu silnika...


  • 4. Data: 2015-04-06 23:17:21
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    news:mfusb2$fak$1@dont-email.me...
    > przez kilka minut po wyłączeniu, mogą się dziać cuda. powiedzmy po 15
    > minutach powinien być głęboki sen, i powiedzmy nie więcej niż
    > 100 miliamper

    Da się to zmierzyć mierząc napięcie na grubym drucie łączącym
    karoserię auta z ujemnym biegunem aku czy może opór tego grubego
    kabla za mały aby multimetr wykrył na nim jakikolwiek spadek napięcia?

    Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
    pojawia i znika - najchętniej chciałbym mierzyć bez odłączania aku,
    więc jakieś oporniki 0,1 czy 1ohm nie wchodzą w grę bo popalą się
    przecież w czasie rozruchu silnika...



  • 5. Data: 2015-04-06 23:47:27
    Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:

    > Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
    > pojawia i znika

    Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
    IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś
    pobiera cały czas.
    Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
    się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.

    --
    Mirek.



  • 6. Data: 2015-04-07 00:18:27
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-04-06 22:57, Pszemol pisze:
    > Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo
    > auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś
    > robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym
    > pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu??

    Gdy w moim samochodzie zaczął podejrzanie szybko zdychać akumulator,
    przyczyną okazała się "żyjąca" syrena alarmu. A dokładniej, to padł jej
    własny akumulatorek, który tam siedział w środku i zaczął się cały czas
    ładować sporym prądem. Może w twoim aucie też coś ma bateryjne
    podtrzymanie, które padło w podobny sposób?
    --
    Pozdrawiam
    Andrzej
    www.radom.city


  • 7. Data: 2015-04-07 00:50:06
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ajt" <a...@u...com.pl> wrote in message
    news:55230633$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2015-04-06 22:57, Pszemol pisze:
    >> Oraz: jak długo po wyjęciu kluczyków ze stacyjki typowo
    >> auto wciąż "żyje" i np. świeci lampką do map czy też coś
    >> robi z nawigacją, radiem czy komputerem pokładowym
    >> pobierając ciut więcej prądu niż pobiera np. godzinę po wyjęciu??
    >
    > Gdy w moim samochodzie zaczął podejrzanie szybko zdychać akumulator,
    > przyczyną okazała się "żyjąca" syrena alarmu. A dokładniej, to padł jej
    > własny akumulatorek, który tam siedział w środku i zaczął się cały czas
    > ładować sporym prądem. Może w twoim aucie też coś ma bateryjne
    > podtrzymanie, które padło w podobny sposób?

    Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
    że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
    immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?

    Jak przy padniętym aku otworzyłem drzwi z klucza
    mechanicznego podniosłem maskę, to syrena zaczęła
    wyć dopiero gdy z drugiego auta podłączyłem kable
    do swojego aku... i tak mnie to zaskoczyło że aż podskoczyłem :-)
    Franca jest głośna przy otwartej masce, jak masz łeb przy aku :-))


  • 8. Data: 2015-04-07 00:53:15
    Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    news:mfuute$1h5$1@node2.news.atman.pl...
    > W dniu 06.04.2015 o 23:16, Pszemol pisze:
    >
    >> Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego - bo problem się
    >> pojawia i znika
    >
    > Mierz po prostu napięcie na akumulatorze.
    > IMHO coś zostawiasz włączone, albo przyczyną jest alarm, albo coś pobiera
    > cały czas.
    > Może gdzieś dostaje się woda? Deszczowy dzień, jazda po kałużach i potem
    > się rozładowuje. W suchy dzień problem znika.

    Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
    to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
    Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
    Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
    w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
    był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
    kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
    podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...

    Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
    specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
    ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
    Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.


  • 9. Data: 2015-04-07 01:16:17
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ciekawe, muszę sprawdzić, ale alarmu nie mam i podejrzewam
    > że takich wynalazków w fabrycznie montowanym przez Hondę
    > immobilizerze nie będzie u mnie... ale kto wie?

    Volvo przykładowo ma (nie wiem czy szeroko stosowane) jakieś układy
    włączające się cyklicznie, w określonych sytuacjach. Faktycznie przez
    pierwsze 15-20 minut nie powinno się ruszać zasilania (odcinać
    akumulator), gdyż może to prowadzić do przykrych konsekwencji w
    elektronice samochodu, ale później powinien być spokój. Tymczasem przy
    mrozach (poniżej zera?) włączana jest chyba jakaś grzałka w sterowniku,
    gdyż wystarczy zostawić naładowany akumulator podpięty i nieruszany na 2
    dni i jest kłopot z rozruchem. Pomiary co żre i dlaczego nie wychodzą -
    trzeba by rejestrator podłączyć, a takowym nie dysponują serwisy. Mnie
    jakoś nie chciało się szukać. Używam praktycznie codziennie i jakoś
    zapalam. Taka "cecha użytkowa produktu" :)

    Miłego.
    Irek.N.


  • 10. Data: 2015-04-07 03:09:46
    Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 6 Apr 2015 15:57:35 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie
    >Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie
    >z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku.
    >Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK.
    >Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli,
    >guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują
    >ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam
    >więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli...
    >

    Cos masz spieprzone. Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
    tygodni i po powrocie zapala od razu

    A.L.

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: