  • 1. Data: 2015-04-06 11:21:31
    Temat: Porządna ładowarka USB samochodowa - jaka?
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Cześć.
    Czy możecie polecić ładowarkę USB 2A, z dwoma wyjściami USB i bezpieczną
    dla urządzeń? Chodzi mi o taką, która nie zakłóca CB radio i w przypadku
    jakiegokolwiek uszkodzenia nie puści 12V na wyjście. Myślę, że do 40 zł.
    powinno się dać kupić? Proszę o namiary.
    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2015-04-06 22:22:54
    Temat: Re: Porządna ładowarka USB samochodowa - jaka?
    Od: Tomasz Wójtowicz <" <spam"@spam.spam.spam.com>>

    W dniu 2015-04-06 o 11:21, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    > dla urządzeń? Chodzi mi o taką, która nie zakłóca CB radio i w przypadku
    > jakiegokolwiek uszkodzenia nie puści 12V na wyjście.

    A są takie, co puszczają?

  • 3. Data: 2015-04-06 22:35:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > A są takie, co puszczają?

    Niemal KAŻDY step-down przepuści na wyjście 12V w przypadku uszkodzenia
    klucza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-04-06 22:42:14
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-04-06 o 22:22, "=?UTF-8?B?VG9tYXN6IFfDs2p0b3dpY3ogPCI=?=
    "@spam.spam.spam.com>> pisze:

    > A są takie, co puszczają?

    Popularna przetwornica typu buck w przypadku awarii (zwarcia) w kluczu
    tranzystorowym poda napięcie wejściowe na wyjście. Tym bardziej marnej
    jakości układowi bym nie wierzył. Poza tym te tanie zakłócają CB. Miałem
    oryginalną ładowarkę do starej Motoroli, coś koło 0,7A i ona nie siała.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2015-04-07 01:29:07
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-04-06 o 22:42, Michał Lankosz pisze:

> [...]
    > jakości układowi bym nie wierzył. Poza tym te tanie zakłócają CB. Miałem
    > oryginalną ładowarkę do starej Motoroli, coś koło 0,7A i ona nie siała.

    Czyli jedyne dobre przetwornice to takie, które mają galwaniczną
    izolację między wejściem a wyjściem. No to chyba trudno taką znaleźć.
    Właśnie rozebrałem jedną z droższych przetworniczek i dławik toroidalny
    jest dwu-, nie cztero- końcówkowy, więc jest to coś buckopodobne.

  • 6. Data: 2015-04-07 09:33:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, April 7, 2015, 1:29:07 AM, you wrote:

    > Czyli jedyne dobre przetwornice to takie, które mają galwaniczną
    > izolację między wejściem a wyjściem. No to chyba trudno taką znaleźć.

    Gotową? Obawiam się, że nierealne. Żaden rozsądny księgowy nie pozwoli
    na wprowadzenie do produkcji tak drogiego rozwiązania. Przecież te 20
    centów to majątek!

    > Właśnie rozebrałem jedną z droższych przetworniczek i dławik toroidalny
    > jest dwu-, nie cztero- końcówkowy, więc jest to coś buckopodobne.

    Po prostu step-down.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-04-07 11:28:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> [...]
    > Właśnie rozebrałem jedną z droższych przetworniczek i dławik toroidalny
    > jest dwu-, nie cztero- końcówkowy, więc jest to coś buckopodobne.

    Możesz też wcisnąć zabezpieczenie do obudowy o ile to jest możliwe. Np.
    coś takiego:
    http://www.tme.eu/pl/details/bzw04-5v8-dio/diody-tra
    nsil-tht-jednokierunkowe/diotec-semiconductor/bzw04-
    5v8/#

    Razem z bezpiecznikiem topikowym i będziesz spał spokojniej.

  • 8. Data: 2015-04-07 16:01:23
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 11:28, Maciek pisze:

> [...]
    5v8/#

    > Razem z bezpiecznikiem topikowym i będziesz spał spokojniej.

    Nie upieram się przy konkretnej konfiguracji przetwornicy. Po prostu
    chciałbym bez obaw podłączać urządzenia. Oryginalnej ładowarce
    renomowanej firmy (Samsung, Motorola itp.) bym raczej ufał, a na
    aukcjach trudno rozpoznać, czym różni się badziew za 3zł od takiego za
    15 czy nawet 40. Mnóstwo jest firmy Blow. Nic mi to nie mówi, warto taką
    się interesować? Nie widziałem znanej marki z podwójnym gniazdem.

    --
    Michał

  • 9. Data: 2015-04-07 16:11:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 16:01, Michał Lankosz pisze:
    > Nie widziałem znanej marki z podwójnym gniazdem.

    http://www.morele.net/ladowarka-philips-ladowarka-sa
    mochodowa-2xusb-dlp2257-10-540933/

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2015-04-07 18:23:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 16:11, PeJot pisze:

    > http://www.morele.net/ladowarka-philips-ladowarka-sa
    mochodowa-2xusb-dlp2257-10-540933/

    Używasz tej i możesz jakąś opinię o niej wyrazić? Cena do zaakceptowania
    jeśli rzeczywiście jakość wykonania wysoka.

    --
    Michał