-
11. Data: 2015-04-07 03:30:15
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"A.L." <a...@a...com> wrote in message
news:ngb6ia9u1itjs88jh0upbaa4gc65us4p50@4ax.com...
> On Mon, 6 Apr 2015 15:57:35 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
> wrote:
>
>>Pacjent to raczej rzadko spotykana w Polsce Honda o nazwie
>>Acura TL-S rocznik 2007. Drugi raz (a może trzeci?) po powrocie
>>z ok. tygodniowego wyjazdu auto ma do zera wyczerpany aku.
>>Ale niestety nie zawsze tak się dzieje - czasem przezywa urlop OK.
>>Widzę że czasami się "zacina" mu pamięć ustawień foteli,
>>guziki do przełączania między dwoma pamięciami nie reagują
>>ani nie świecą lampką od wybranej pamięci, podejrzewam
>>więc że winę za sporadyczne awarie ponosi układ foteli...
>>
>
> Cos masz spieprzone.
> Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
> tygodni i po powrocie zapala od razu
No wiem, że mam - to przecież próbuję wyczaić co mam spieprzone :-)
-
12. Data: 2015-04-07 09:29:07
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mfvbtc$ruo$...@d...me...
"A.L." <a...@a...com> wrote in message
>> Cos masz spieprzone.
>> Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
>> tygodni i po powrocie zapala od razu
>No wiem, że mam - to przecież próbuję wyczaić co mam spieprzone :-)
Jedna z mozliwosci to akumulator - opad w jednej z cel, spore
samorozladowanie, i po paru dniach lezy.
Do wykrycia aerometrem.
J.
-
13. Data: 2015-04-07 13:11:11
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego
przygotuj się do mierzenia na rozwartych klemach. bez odpinania klem -
będzie to ekstremalnie trudne. Jak wchodzi w grę - napiszę Ci co dalej
ToMasz
-
14. Data: 2015-04-07 13:15:51
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
news:mg0duo$7mf$2@dont-email.me...
>> Myślę o sposobie na długotrwałe mierzenie tego
>
> przygotuj się do mierzenia na rozwartych klemach. bez odpinania klem -
> będzie to ekstremalnie trudne. Jak wchodzi w grę - napiszę Ci co dalej
:-)
Wszystko wchodzi w gre, bo znając serwisy samochodowe
to będą próbować wymieniać na mój koszt w prawie 10-letnim
aucie całe moduły kosztujące tysiące...
Masz na myśli zapięcie w szereg z klemą opornika 1ohm
i zwieranie go na czas rozruchu a po jeździe rozpinanie
klemy aby ten 1ohm wszedł w obieg akumulatora?
-
15. Data: 2015-04-07 13:20:57
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:55238745$0$2198$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mfvbtc$ruo$...@d...me...
> "A.L." <a...@a...com> wrote in message
>>> Cos masz spieprzone.
>>> Honde Pilot czy Honde Accord zostawiam na 6
>>> tygodni i po powrocie zapala od razu
>
>>No wiem, że mam - to przecież próbuję wyczaić co mam spieprzone :-)
>
> Jedna z mozliwosci to akumulator - opad w jednej z cel, spore
> samorozladowanie, i po paru dniach lezy.
> Do wykrycia aerometrem.
To już jest trzeci akumulator bo 1-szy został wymieniony
przez sprzedawcę na gwarancji (auto było kupione używane
ale jeszcze na gwarancji fabrycznej) po 1-szym razie gdy
to się stało - bez wielkiego namysłu serwis zwalił na akumulator.
Po 2 następnych razach został wymieniony na 2 nowy.
Tak więc problem jest tam już od wielu lat, być może od
nowości, ale ujawnia się raz na parę lat, raz na n-ty urlop.
Tak jak pisałem wcześniej: czasami wracam z tygodniowego
urlopu, auto niejeżdzone tydzień i odpala bez problemu,
a czasami nie - i nie mogę dopatrzyć się reguły...
Wczoraj zauważyłem, że to u niego normalne, że guziki od
pamięci foteli nie świecą się po awarii akumulatora - po prostu
pamięć do foteli nie ma podtrzymania i guziki się nie świecą
bo auto po prostu straciło ustawienia pamięci foteli...
A ja podejrzewałem błędnie na tej podstawie niepalących
się lampek na pamięci foteli że może za zwiększony pobór
prądu była odpowiedzialna jakaś awaria układu/motoru foteli.
Ale nic nie szkodzi - ja to powolutku i spokojnie wyczaję! ;-)
-
16. Data: 2015-04-07 14:07:16
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 7 Apr 2015 06:15:51 -0500, Pszemol napisał(a):
> opornika 1ohm
Raczej 0,01 om
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
-
17. Data: 2015-04-07 14:20:16
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
news:wc1xvwn3504k$.18mqmc7gla008$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 7 Apr 2015 06:15:51 -0500, Pszemol napisał(a):
>
>> opornika 1ohm
>
> Raczej 0,01 om
Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA? 1/10A?
1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
-
18. Data: 2015-04-07 16:14:08
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 7 Apr 2015 07:20:16 -0500, Pszemol napisał(a):
> "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
> news:wc1xvwn3504k$.18mqmc7gla008$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Tue, 7 Apr 2015 06:15:51 -0500, Pszemol napisał(a):
>>
>>> opornika 1ohm
>>
>> Raczej 0,01 om
>
> Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA? 1/10A?
> 1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
Pytanie czy ten opornik ma być w trakcie normalnej eksploatacji bryki.
Jeśli tak, to 100W świateł głównych weźmie prąd 8A co przy oporniku 1 om
dało by parę woltów spadku napięcia. O innych odbiornikach już nie
wspomnę. Na op. 0,1 om było by to 0,8V, już do przyjęcia ale czy jakiś
komputerek nie zacznie się buntować? A na 0,01 ok będzie 80 mV, do
pominięcia. Auto będzie jeździć. Spodziewany prąd rozładowania będzie
większy od 100 mA i da spadek większy od 1 mV. Fakt, trzeba niebanalnego
miernika ale kilka mV jest do zmierzenia.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
-
19. Data: 2015-04-07 17:01:40
Temat: Re: Jaki pr?d spoczynkowy aku w aucie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
news:mg0q7i$64r$1@node1.news.atman.pl...
>> Ciężko powiedzieć, bo normalnie jak pracuję, nie jestem na urlopie,
>> to nie ma takich problemów - auto jest używane prawie codziennie.
>> Co któryś wyjazd na delegację czy na krótki urlop się to dzieje.
>> Czasem w zimie - myślałem że to mrozy, ale ostatnio stało się to
>> w marcu, mrozów nie było, nie było mnie 5 dni, auto stało i już
>> był aku całkiem nieżywy - nawet deska się nie zapaliła po włożeniu
>> kluczyka - rozładowany był całkiem, nie wiem ile Volt bo od razu
>> podłączyłem kable z auta obok aby odpalić silnik i sprawdzić co to...
>>
>> Potem odpalał dobrze, kontrola układu ładowania i samej baterii
>> specjalnym przyrządem u mechanika wykazała brak problemów
>> ani z baterią ani ładowaniem ani rozrusznikiem...
>> Prądu uśpienia ten miernik nie mierzył podobno.
>
> a po takiej akcji doladowywales go prostownikiem do pelna?
Nie, nie używałem prostownika, długie trasy po 30km.
> moze raz sie zdarzylo a pozniej krotkie trasy,
> nie doladowuje go do pelna i nie potrzeba wiele zeby padl
To auto posiadam od 2009 roku, już będzie 6 lat.
Aku padł w odstępach bardzo długich - na przestrzeni
tych 6 lat stało się to może raz zaraz po zakupie a potem
jeszcze 2-3 razy. Auto miesiącami pracuje i odpala normalnie.
-
20. Data: 2015-04-07 17:07:03
Temat: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
news:1noct6zdbdjhf.1m0jfacqkcnt0$.dlg@40tude.net...
>>>> opornika 1ohm
>>>
>>> Raczej 0,01 om
>>
>> Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA?
>> 1/10A?
>> 1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
>
> Pytanie czy ten opornik ma być w trakcie normalnej eksploatacji bryki.
> Jeśli tak, to 100W świateł głównych weźmie prąd 8A co przy oporniku 1 om
> dało by parę woltów spadku napięcia. O innych odbiornikach już nie
> wspomnę. Na op. 0,1 om było by to 0,8V, już do przyjęcia ale czy jakiś
> komputerek nie zacznie się buntować? A na 0,01 ok będzie 80 mV, do
> pominięcia. Auto będzie jeździć. Spodziewany prąd rozładowania będzie
> większy od 100 mA i da spadek większy od 1 mV. Fakt, trzeba niebanalnego
> miernika ale kilka mV jest do zmierzenia.
Pomyśl raczej o prądzie rozrusznika: ile? - 200A? Może więcej w zimie?
Żaden rezystor, nawet 0.01 ohm tego nie obsłuży, bo rozrusznik sam
sobie życie/napięcie odbierze - wstawienie tego 0.01 sprawi że zamiast
12V będzie ledwie 10V i rozrusznik będzie ledwie kręcił...
Rezystor pomiarowy trzeba by załączać po wyłączeniu silnika a zwierać
na czas rozruchu - i najlepiej aby rezystor był na stałe włączony, aby
nie dać w czasie przełączania przerwy, aby się nic nie resetowało...