  • Data: 2013-06-20 21:28:31
    Temat: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20 Jun 2013 18:27:24 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Tak konkretnie, to nie swoje, tylko wymyślone przez UKE. I nie po to,
    > by mógł się utrzymać, tylko żeby mógł się wgryźć w zastany układ.

    przeciez wgryzienie nie wymaga zadnych specjalnych stawek.
    Panstwo pozycza pieniadze, zbuduja siec, zainwestuja w reklame,
    zainwestuja w milion fajnych aparatow i klienci sami przybiegna :-)

    A tak to my zaplacilismy. Choc w sumie ... ja chyba nie placilem.
    A nawet jesli, to w wyniku tez zaplaty obnizono mi ceny, wiec chyba mi
    sie oplacalo :-)

    > W komórkach jest teraz całkiem tak samo. Był nacisk na internety
    > i inne u-em-te-esy, więc sieć się tak rozbudowała, że samo gadanie
    > przestało w ogóle mieć jakieś znaczenie w transmisji.

    Tylko ze my o transmisji powinnismy pisac.
    Skoro rozbudowa dla danych kosztuje, to transmisja danych powinna byc
    droga ...

    > Nie jestem operatorem. To elitarny klub, dla mnie niedostępny,
    > już o tym wspomniałem.

    Pan minister cie wyznaczy, wyslesz mi komorke i juz bedziesz :-)

    > W jaki sposób? Dwóch się połączy, pojawi się wakat, ogłoszony zostanie
    > przetarg i znów wejdzie czwarty (jeśli wystartuję i wygram przetarg,
    > to obiecuję przysłać komórkę).

    Chyba cos przeoczyles. Oni sie nie polacza - oni zaloza trzecia firme,
    ktora im bedzie BTSy zapewniala. Wakat .. byc moze, ale czy sie
    znajdzie chetny ? No, mozna by za darmo, ale to oni wtedy moga
    podstawic swojego :-)
    Tylko ze ... przetarg na co ? Eter nie jest z gumy. Chyba ze odbiora
    pasmo tym dwom - ale oni wtedy sie nie beda laczyc.

    > Od tego jestem.

    Czyli koszta mamy. I nie nalezy inwestycji udostepniac za darmo.

    > Nie zauważyłem by tak było. Ale może nigdy nie korzystałem z takich
    > dziwnych pakietów.

    Czesto bywalo tak ze jedna platforma liczyla, druga prezentowala, a
    trzecia wymyslala taryfy. No i zebrac to do kupy dawalo sie w
    postprocesingu.

    > No to mają mniej fajnie. Czy coś poza współczuciem jestem im winny?

    Jesli im wspolczujesz ... to wspolczuj sobie, bo u nas pewnie tez tak
    bedzie :-)
    Ale wspolczuc chyba nie ma czego, szczegolnie jak sie przez srednie
    zarobki podzieli.

    > Czyli jakby nic. Więc nic dziwnego, że te stawki 8 gr za MTR są tylko
    > na papierze i nikt się nimi nie zamierza przejmować.

    No coz, jesli rozmowa w sieci kosztowala rzedu 20 gr/min, i to jakos
    satysfakcjonowalo operatora, to tych 8gr MTR wydaje mi sie jak
    najbardziej wlasciwe. A od lipca 4 gr.

    > Do towarzystwa się nie pchał, ale kasę dał. Co mieli robić -- wzięli.

    No to czemu od innych nie przyjeli ?

    > Tym bardziej, że nic ich to nie kosztowało.

    No coz, mysle ze jednak kosztowalo.

    > W czym, w sprzedawaniu książek, mydła i powidła? Chyba wprost nie do
    > pobicia.
    W sprzedawaniu dostepu do internetu.
    Dlaczego Amazon moze, a Shell nie ?

    > Jak się gryzą tylko po to, by się bardziej przypodobac klientowi,
    > to zdrowo (obowiązkowe szczepienia przeciwko wściekliźnie zapewne
    > mają).

    Ale jak sie przypodobaja, to zbankrutuja, wiec musza sie gryzc
    wzajemnie :-)

    J.