  • Data: 2013-06-21 18:19:51
    Temat: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Ale tu juz nie NMT tylko GSM, pojemnosc sieci wieksza, i latwo
    > rozszerzyc stawiajac kolejne BTS, w ilosci takiej jak Idea.

    Nie tak łatwo, nie od razu i nie w ilości takiej jak Idea. Do gęstych
    komórek przeznaczona jest częstotliwość 1,8 GHz, którą na początku
    miała Idea właśnie. A inni nie.

    > Tylko widac woleli pojsc w rozbudowe sieci w kraju niz w miastach,
    > aby zapewnic tansze minuty :-)

    Od tego przecież byli w założeniu (a Idea od miejskich sieci). Poza tym
    na początku chyba nie wszystkie kanały pasma były uwolnione dla GSM.

    > O, tam wiecej mozliwych wyjasnien bylo. Ciekawi mnie tylko ktore bylo
    > prawdziwe :-)
    >
    > A lojalni klienci Ery sie denerwowali podobnie jak inni, a nawet
    > bardziej, jak sie okazywalo ze "nie, z Ery nie mozna do nas przejsc
    > z numerem, bo to nie jest zmiana operatora i nic nie musimy" :-)

    Ale chyba tylko niewielka część klientów. Muszę tu pochwalić operatora
    i przyznać, że to zasługa znakomicie przykotowanej kampani reklamowej.
    Od samego początku marka Heyah była przedstawiana jako taki obciach
    i żenua, że ani razu nie przyszła mi do głowy myśl, by się tym
    zainteresować.

    > Oj, chyba wtedy nie doceniano rynku i w planie bylo co najwyzej kilka
    > milionow tlf. Zobacz chocby plan numeracji.

    Jasne, że nie doceniano. Tym bardziej nie należy się dziwić temu,
    że zrewidowano poglądy na optymalną liczbę sieci w kraju.

    > Hm, ciagle mieli zysk .. ale moze nie taki duzy jakby chcieli :)

    Zysk nigdy nie jest tak duży, jakby akcjonariusze chcieli.
    Więc zapłacili ile musieli. No i najważniejsze -- przeżyli.

    > No to jak z tym Amazonem i Kindle ? Jak uzywam w Polsce, to ATT cos
    > placi ?

    Tak, jak się z Polkomtelem (i innymi) umówili. Podejrzewam, że się
    nie interesują pojedynczymi czytnikami. Ale jak więcej ludzi zaczęło
    kombinować i traktować Amazona jako dostawce internetu, to musieli
    aneksem do którejś z umów (podejrzewam AT&T-Amazon) obciąć do tych
    50MB. Ja się o tym cięciu dowiedziałem dopiero teraz, z rocznym
    opóźnieniem. I przyznam, że w tym czasie może ze trzy razy korzystałem
    z WWW w Kindle.

    > No i patrzac na te nowe oferty "no limit", to juz nastapilo.

    O czym od samego początku tutaj piszę. A konkretnie o tym, że
    zmiana ta jest jakościowa, a nie ilościowa. Co wynika z faktu,
    że w rozliczeniach międzyoperatorskich nastąpiła również zmiana
    jakościowa, a nie samo obniżenie stawek.

    --
    Jarek