  • Data: 2013-06-18 11:42:22
    Temat: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    Pan J.F napisał:

    >No to może i lepiej? Nikt nie przeraża się tym, że połącznie idzie
    >przez
    >kabel długi na cztery tysiące kilometrów. A mimo tego jest dobrze i
    >tanio.

    No, nieograniczony internet w kablu kosztuje obecnie drozej jak
    nieograniczone rozmowy krajowe w komorce, a jakosc nie zawsze pozwala
    na "dobrze" :-)

    >Bo to już nie jest inwestowanie, tylko utrzymywanie sieci.

    Skoro byl jeden BTS a sa dwa, w celu powiekszenia przepustowosci
    sieci, to IMO jest inwestowanie :-)

    > A wlasnie dostalem info ze od 1 lipca kolejna obnizka.
    >Bez tego info było wiadomo -- obniżanie trwa od lat, a zmiany
    >zachodzą
    >co roku właśnie 1 lipca. W przyszłym roku stawki już będą zerowe.
    >Naturalną konsekwencją będzie w następnym kroku zrównanie cen
    >połączeń
    >w obrębie UE z połączeniami krajowymi. Zobaczymy ile ten proces
    >potrwa.

    Juz sie zaczal. Od chyba dwoch lat T-mobile oferuje w ograniczonym
    zakresie ..

    Tak czy inaczej - cholernie mnie ciekawi co UKE mial na mysli z ta
    minimalna przepustowoscia.
    "Przepraszamy, ale wszystkie darmowe sesje sa zajete. Sprobuj ponownie
    za 30 minut, albo wykup dostep " ?
    O, to by bylo dla Aero ciekawe :-)

    >No to jak w końcu jest, transmisja przez całą Europę powinna mieć
    >wpływ na cenę minuty połączeń, czy nie?

    IMO - powinna. Ot tak, zeby odzwierciedlic koszty.
    Z drugiej strony - to telefonia stacjonarna miejscowa na Gibraltarze
    moze byc tania.
    Pomijajac koszt kladzenia kabli :-)

    >Albo drożej -- jeśli do tego BTS-a trzeba zatrudnić sztab ludzi,
    >który mógłby obsłużyć trzydzieści stacji. A tak to sobie siedzą
    >i z nudów popijają manzanillę.

    I tez tak moze byc, aczkolwiek teraz moze sie okazac ze ludzie
    obsluguja 40 stacji i pija swieta wode z Gangesu :-)

    >Jakoś mnie to nie dziwi, że moga konkurować akurat z nimi.

    No ale widzisz - tak na wieksza skale to Netia czy Dialog nie chcialy
    budowac sieci.
    Zreszta byc moze bardzo sluszna decyzje podjely, patrzac na stan
    obecny.

    >Nie zaczyna. Przeciwnie -- to *przestało* być problemem.

    Moze. Nie siedze u duzego operatora ... lacze o przepustowosci 1Gb/s
    do goglowych serwerow, to ile teraz kosztuje ?

    >Cholera wie, pewnie jedno i drugie. A z mojego punktu widzenia
    >zupełnie
    >bez znaczenia -- po cholerę mi fejsbuk w telefonie? Albo youtube.

    Mniejsza o cholere, czemu akurat fejs i yt ?

    >Ale właśnie o to chodzi, że oni przeciez oficjalnie nie podsłuchują.

    Dla celow technicznych ..

    >Czyli że jak, mówia klientowi "analizowaliśmy przez tydzień co też
    >pan przesyłał przez to łącze i wyszło nam, że ta pani w stringach
    >coś żeś ją pan przeglądał, to w laptopie a nie w telefonie"?

    Co pan ogladal to nie wiemy, bo nie podsluchiwalismy,
    ale wiemy ze zadanie wyszlo od "MSIE 9.0; Windows 2008 6.1"
    :-)

    >I chyba ma. Ktoś mi ostatnio dowodził, że za ten telefon, co go

    Moze i ma, ale podzielic sie nie chce

    >dostał za złotówkę, to by musiał na rynku zapłacić dokładnie tyle
    >ile wychodzi za 24 raty. A tu jeszcze ma za friko kilkadziesiąt
    >minut i gigabajt transferu. No, można i tak, ale mimo wszystko
    >mnie to jakoś nie pociąga.

    Przez ostatnich pare lat u "wielkiej trojcy" bylo odwrotnie.
    Co liczylem, to mi wychodzilo ze drogi ten telefon.

    No ale ja malo gadam, wiec moze dlatego, choc przy wiekszych tez jakos
    sie dawalo 50% obnizki w abo uzyskac bez telefonu, a to juz wychodzily
    spore pieniadze.
    Chyba ze ktos sie podniecil cena 1 zl, a ze abo 100zl ... ale mam
    teraz 1000 minut miesiecznie, moge sobie pogadac ze hoho.
    A ze rozmawial do tej pory 500 to juz nie zauwaza.

    Teraz sie to moze zmienic.

    >To już bardziej sensowne. I poniekąd podobne do tego, co teraz mamy
    >-- sam kupuję sobie telefon, a za abonament płacę operatorowi grosze.

    Ale nie masz przywiazania na dwa lata :-)
    Choc oczywiscie mozesz miec - promocyjnie niski abo pod warunkiem
    podpisania cyrografu :-)

    Z tym ze to zachod - tam 199 euro za telefon to tak jak u nas 199zl.
    I latwiej znalezc klienta na taki uklad.
    Ale elektronika tanieje, wkrotce i na srednie smartfony bedzie naszych
    obywateli stac.

    J.