  • 41. Data: 2009-03-12 09:57:02
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Lepszej jakości a nie zakresie.
    ja pisalem o lepszosci wsrod 3 obiektywow 18-200: Sigma, Tamron i Sony.
    Pod wzgledem jakosci najlepsza jest Sigma. Nie bardzo rozumiem jak jego
    komentarz mial sie do mojego porownania.

    > Hiperzoom to kompromis - obniża się jakość uzyskiwanych zdjęć, zyskuje
    > wygodę posługiwania się. Bywają sytuacje, gdy ta niższa jakość zdjęć
    > jest wystarczająco dobra i wtedy użycie hiperzooma ma sens.
    A ktory obiektyw nie jest kompromisem? :)

    > Porównywałem Tamrona 18-250 z parą kitowych obiektywów Pentaxa - DA18-55
    > i DA50-200. W zakresie ogniskowych osiąganych krótszym kitem jakość jest
    > porównywalna z jednym wyjątkiem - hiperzoom ma na szerokim końcu dużo
    > większą dystorcję beczkowatą. Przy długich ogniskowych jakościowo
    > wygrywa DA50-200.
    > Co do lampy - zgoda, jesli ma się lampę zewnętrzną.
    to jedyne sensowne rozwiazanie, i to nie tylko w lustrzankach ale i
    kompaktach.
    Technika blyskanie w sufit lampa znana jest juz chyba kilkadziesiat lat
    (np Metz od dawna w swoich instrukcjach wprost opisuje ta technike).
    Byc moze kiedys doczekamy aparatu, ktory bedzie mial mozliwosc
    skierowania wbudowanej lampy w sufit (a przy okazji lampa bedzie miała
    wieksza moc). W dobie cyfry, gdy akumulatory sa spore, jest to tak
    oczywiste, ze nie wiem czemu jeszcze tego nie ma (tzn wiem - za
    zewnetrzna lampe trzeba zabulic jak za zboze)
    Osobiscie 90% zdjec z lampa do tej pory robilem wlasnie swiecac w sufit,
    wiec na pewno bym tego uzywal.
    Marx

  • 42. Data: 2009-03-12 10:09:03
    Od: grzenio <g...@g...pl_spamowi_nie>

    Marx pisze:

    > Z obiektywow 18-200 to Sigma jest pod wzgledem jakosci obrazu najlepsza
    > (Sony czyli Tamron sa gorsze) ale i najdrozsza. Lepszy jest Tamron
    > 18-250, a najlepszy 18-270 (ale i najdrozszy).

    A ten 18-270 przypadkiem nie odpada ze względu na brak mocowania Sony/KM
    (tamron jakoś nie chwali się takim mocowaniem)? Czy piszesz tak ogólnie?

    --
    grzenio

  • 43. Data: 2009-03-12 10:43:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    grzenio pisze:

    > A ten 18-270 przypadkiem nie odpada ze względu na brak mocowania Sony/KM
    > (tamron jakoś nie chwali się takim mocowaniem)? Czy piszesz tak ogólnie?

    http://tamron-sklep.pl/produkt.php?idp=119
    Marx

  • 44. Data: 2009-03-12 12:41:37
    Od: grzenio <g...@g...pl_spamowi_nie>

    Marx pisze:
    > http://tamron-sklep.pl/produkt.php?idp=119

    Dzięki za linka, tam nie patrzyłem, na tamron.com nadal widzę tylko
    mocowania do Canona i Nikona

    --
    grzenio

  • 45. Data: 2009-03-12 13:25:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx pisze:
    > lepszym zakresie? przeciez "wsyskie cy" maja 18-200 taki sam czyli
    > 18-200...

    Chodzi o to że jedyna wygoda to to, że masz jedno szkło zamiast dwóch.
    Poza tym nie ma zalet.
    Pomyśl ile razy Ci potrzeba cały czas jednego obiektywu - zarówno
    szerokiego jak i tele. Zazwyczaj w pomieszczeniach i tak jeden, a na
    zewnątrz i tak inny.
    Ludzie ten zakres potrafią mieć podzielony nawet na 3 szkła, do tego
    ciężkie i duże. W większości przypadków z góry wiadomo "co brać" na daną
    sesję :)

    > zaznacz ze to twoje zdanie "zboczonego sprzetowca"... ;)

    Wiesz o ile jakości obrazu wielu może wystarczy o tyle wady jakie mają
    te wszystkie hiperzoomiki są nie do zakwestionowania. Działają jak
    pompka i w szybkim czasie w środku na soczewkach masz masę kurzu.

    > Na szczescie
    > normalni ludzie tego nie wiedza i uzywaja hiperzoomow od lat, robiac
    > dobre zdjecia.

    Hiperzoomy to nie są znów od niewiadomo ilu lat.. To ostatnio taka moda
    na krotność i na megapiksele.
    Dobre zdjęcie to takie które podoba się autorowi. Dla mnie tamron
    przepadł za konstrukcję i jakość na długim końcu. To już wolę coś
    krótszego, ale ostrzejszego.

    Z lampą to jest inny zupełnie temat :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 46. Data: 2009-03-13 15:30:31
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help pentax
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Tylko warto przed zakupem sprawdzić kupowany egzemplarz ze swoją puszką -
    > wprawdzie ja nie sprawdzałem i pierwszy kupiony egzemplarz jest bardzo
    > dobry, ale podobno rozrzut osobniczy jakości optycznej jest w tych
    > obiektywach spory a i przypadłość FF/BF się trafia.
    Masz racje, byłem w sklepie z moim korpusem i trzy szt.
    które miał miały ten rozrzut optyczny.
    Proponował jak sie zdecyduje, wysłać szkło i korpus do
    Tamrona na regulacje, to jest normalna praktyka?
    --
    Krzysiek

  • 47. Data: 2009-03-13 22:31:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał

> [...]
    >które miał miały ten rozrzut optyczny.
    >Proponował jak sie zdecyduje, wysłać szkło i korpus do
    >Tamrona na regulacje, to jest normalna praktyka?

    Nie wiem - ja kupiłem jak tylko te obiektywy trafiły do Polski (mam numer
    seryjny poniżej 100 - jednak nowośći do Polski czasem szybko trafiają) i
    jest OK bez żadnych regulacji. I chyba wolałbym szukać po sklepach aż do
    skutku niż wysyłać obiektyw po zakupie do serwisu - i to jeszcze razem z
    korpusem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2009-03-15 00:31:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mikolaj Machowski napisał:

    Trochę za wcześnie się wysłało:

    > Faceci fotografują: komórkami(!), malutkimi, hybrydami/hiperzoomami.

    Oczywiście lustrzankami również :)

    > Kobiety fotografują: malutkimi, lustrzankami.

    Poza emo-nastolatkami nie widziałem by płeć piękna używała komórek do
    fotografowania i b. mało hybryd czy hiperzoomów.

    m.

    --
    - Squeak?
    - SQUEAK.

  • 49. Data: 2009-03-15 00:31:56
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    b...@n...pl napisał:

    > Z tego co widzę, to kobietom zależy głównie na tym, żeby aparat był
    > lekki. Lustrzanka jest za ciężka. Superzoom też za duży, musi być mały i
    > mieścić się w torebce między 3 kg kosmetyków.

    Stereotypy :)

    Właśnie wróciłem z tygodniowych wakacji w Rzymie - jedno ze światowych
    centrów turystyki.

    Faceci fotografują: komórkami(!), malutkimi, hybrydami/hiperzoomami.
    Kobiety fotografują: malutkimi, lustrzankami.

    m.

    ps. Ja miałem hybrydę ;)
    --
    Przedwiośnie to okres rozterki w naturze
    i dziwnej roboty psychicznej w człowieku.

  • 50. Data: 2009-03-15 00:35:29
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>