    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jaki motocykl na dojazdy do pracy 18 km?
    Date: Wed, 10 Mar 2010 20:20:12 +0100

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:hn6b35$uqs$2@news.onet.pl...

    > o co Ci dokładnie chodzi?
    > Nie chcę żadnego ścigacza, enduro, tylko virażke. Co, powinienem na
    > początek kupić 125-tke?

    Chodzi mi o to że tym motocyklem ciężko jeździć początkującemu.
    Kup lepiej coś z normalnym kątem główki ramy, Virago po prostu
    będzie Ci trudno jeździć, manewrowanie w mieście takim motocyklem
    to padaczka. Wiem że zaraz oburzą się właściciele choperów, ale
    mówimy o faktach.
    Jaki motocykl jest zwinny w mieście? Chcesz prawdy?
    YAMAHA DT 125. Żaden motocykl nie ma szans do tego
    motorka, zarówno w manewrowaniu jak i szybkim
    przemieszczaniu. Nawet potężne maszyny sportowe.
    Dlaczego? Dlatego że gdy kierowca DT 125 jeszcze
    ostro przyspiesza to przecinak o wadze 200 kg już
    musi hamować bo zbliża się do skrzyżowania.
    Yamaha DT 125 po wciśnięciu hamulców zatrzymuje
    się praktycznie w miejsu i to przy sporej
    prędkości. Zawdzięcza to niskiej wadze, dobremu zawieszeniu
    i doskonały hamulcom.
    Uważam również że na motocyklu 2T nauczysz się
    jeździć ok. 3 razy szybciej niż jeżdżąc na 4T.
    Wynika to chociażby z tego że będziesz musiał
    ciągle zmieniać biegi, wejdzie Ci to szybko w nawyk
    przestaniesz o tym myśleć, będziesz to robił automatycznie.
    Na 4T też się tego nauczysz, ale liczy się ILOŚĆ
    POWTÓRZEŃ, na 2T będziesz zmieniał biegi ok 3 razy
    częściej niż na 4T.
    Yamaha DT 125 to motocykl idealny, właściwie jeden
    z niewielu sprzętów który nie ma żadnych wad. Konstrukcja
    dopieszczana latami. Praktycznie bezawaryjna. Lejesz
    paliwo i jeździsz. Pali niewiele paliwa, ma niedużą
    moc 14-18KM (ten silnik można rozkręcić do max 30KM)
    ale jest bardzo elastyczny dzięki elektrycznie sterowanemu
    rozrzadowi (zawór wydechowy w postaci wałka, sterowany
    serwomechanizmem za pomocą komputera)

    Ale co ja będę gadał, tutaj sami zawodowcy siedzą co
    się lepiej znają... ja zrobiłem tylko 300 tys. km.
    motocyklami.

    PS. Szczerze mówiąc nie znam nikogo kto nie zaczynając
    od dziecka ... od motoryki, skutera czy mopeda nauczył się
    jeździć na motocyklu. Ale są talenty ukryte :-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com