  • 31. Data: 2009-04-22 21:51:33
    Temat: Re: Jaki monitorek LCD do zdjęć?
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 22 kwiecień 2009 22:08, see_you wyraził następujacą opinię:

    > Proporcje - 4:3 w oczywisty sposob przegrywa z 16:10, bo panorama
    > umozliwia na jednoczesne umieszczenie na pulpicie obrabianego obrazu
    > i narzedzi, co znaczaco zwieksza komfort pracy.

    Z tym bym się zgodził ale pod jednym warunkiem - wysokość ekranu musi być co
    najmniej taka sama lub większa niż monitora 4x3 na którym się pracowało
    dotychczas. Czyli jeśli zmieniać 17" 4x3 to nie na 19" ale na co najmniej
    22" w formacie 16x9/10 bo inaczej zamiast wzrostu zadowolenia doświadczy
    się wyraźnego zmniejszenia komfortu pracy.

    A jeśli chodzi o narzędzia to może jednak drugi monitor? Nie musi być
    z "górnej półki" a która karta grafiki nie ma teraz dwu wyjść? :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 32. Data: 2009-04-22 22:03:58
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 22 Apr 2009 21:08:40 +0100, "see_you" <c...@e...trzy> wrote:

    >Prosze bardzo. Tyle, ze z oczywistych wzgledow wylaczmy
    >z tego monitory CRT.
    No niech ci będzie.

    >Wielkosc - sama w sobie jest zaleta, bo na wiekszym obrazie latwiej ocenic
    >to nad czym pracujemy, poza tym, wiaze sie bezposrednio z rozdzielczoscia
    >a to wiadomo - im wyzsza rozdzielczosc tym wieksza czesc fotki widzisz
    >1:1 w czasie przegladania/obrobki.
    >Wspolczuje np. tym, ktorzy obrabiaja 25 megapikseli z A900
    >na monitorze 1024x768. Sam probowalem...
    Tutaj zgoda.

> [...]
    >i narzedzi, co znaczaco zwieksza komfort pracy. Sam tego doswiadczylem
    >przechodzac na panorame i wiem, ze zrobilem to za pozno.
    A tutaj argument o wadze dyskusji o wyższości świąt A nad B. Ja akurat
    na panoramie nie znalazłem optymalnego ułożenia elementów na ekranie,
    a na 4:3 tak. Tak więc silnie to zależy od osobistych preferencji.

    >Jesli ktokolwiek mysli o zmianie monitora, to powinien pamietac
    >o tym co straci kurczowo trzymajac sie starych przyzwyczajen.
    Pamiętając jednocześnie o owczym pędzie za nowościami i skutkiem
    tegoż.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 33. Data: 2009-04-22 22:39:26
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote...
    > A tutaj argument o wadze dyskusji o wyższości świąt A nad B. Ja akurat
    > na panoramie nie znalazłem optymalnego ułożenia elementów na ekranie,
    > a na 4:3 tak. Tak więc silnie to zależy od osobistych preferencji.

    Wszystko zalezy od osobistych preferencji, ale dodatkowe miejsce
    na pulpicie jest czynnikiem obiektywnym, bo jest "dodatkowe".
    Odczuja to zwlaszca pracujacy z formatem 3:2 (Canon),
    bo na monitorze 4:3 nie bardzo on chce sie wpasowac...

    > Pamiętając jednocześnie o owczym pędzie za nowościami i skutkiem
    > tegoż.

    Oczywiscie - "kazdemu wedlug potrzeb"...
    --
    see_you

  • 34. Data: 2009-04-22 22:49:45
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
> [...]
    > 22" w formacie 16x9/10 bo inaczej zamiast wzrostu zadowolenia doświadczy
    > się wyraźnego zmniejszenia komfortu pracy.

    Jak najbardziej, dlatego wlasnie jestem za wysoka rozdzielczoscia
    w monitorach - najmniej HD.

    > A jeśli chodzi o narzędzia to może jednak drugi monitor? Nie musi być
    > z "górnej półki" a która karta grafiki nie ma teraz dwu wyjść? :-)

    I to jest najrozsadniejsze rozwiazanie, ale do tego potrzeba jeszcze
    odpowiedniej powierzchni na biurku. Swoja droga, do Canona
    16:9 i tak ledwo wystarcza.
    --
    see_you

  • 35. Data: 2009-04-23 05:42:09
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    OK, w Avansie i Media Expert były po (są chyba jeszcze) 999zł. :-)

  • 36. Data: 2009-04-23 07:20:40
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    see_you pisze:
    > Jak najbardziej, dlatego wlasnie jestem za wysoka rozdzielczoscia
    > w monitorach - najmniej HD.

    Formalnie to skrót HD odnosi się to TV, nie monitorów.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 37. Data: 2009-04-23 07:36:46
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Wojtek wrote:

    >Uzasadnij proszę. Bo ja z 21 cali crt przesiadłem się na 19 cali, też
    >crt (Sony) i choć brak mi czasem tych 21 cali, to nie widzę powodów do
    >narzekania, a w sumie to nawet jestem zadowolony, bo mam zajęte mniej
    >miejsca.

    Bo wszyscy takie kupują, najlepiej TN i koniecznie glare ;)

    Grzegorz

  • 38. Data: 2009-04-23 10:33:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 22 Apr 2009 23:39:26 +0100, "see_you" <c...@e...trzy> wrote:

> [...]
    >Odczuja to zwlaszca pracujacy z formatem 3:2 (Canon),
    >bo na monitorze 4:3 nie bardzo on chce sie wpasowac...
    Wiesz, dla kogoś jest to miejsce ,,dodatkowe'' za to z innego punktu
    widzenia ,,brak'' sporego fragmentu ;)

  • 39. Data: 2009-04-23 11:44:05
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Wiesz, dla kogoś jest to miejsce ,,dodatkowe'' za to z innego punktu
    > widzenia ,,brak'' sporego fragmentu ;)

    Jeśli porównujemy ekrany o conajmniej takiej samej wysokości:
    [4/3] - [16/10]
    17 - 20
    19 - 22
    21 - 24
    To mamy extra miejsce z boku.

    Ale jeśli porównujemy ekrany o takiej samej, lub zbliżonej przekątnej:
    [4/3] - [16/10]
    19 - 20
    21 - 22
    To wcale nie mamy miejsca z boku, a obcięte dobre 150 linii ekranu.

  • 40. Data: 2009-04-23 13:20:26
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote .

    > Formalnie to skrót HD odnosi się to TV, nie monitorów.

    Niech wiec bedzie WUXGA - specjalnie dla wtajemniczonych...
    see_you