  • 31. Data: 2014-01-30 15:56:38
    Temat: Re: Jaki laptop do 1500zl z USB 3.0 i integra?
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-30 15:53, Poldek pisze:

    > Pewnie mieszkasz w domu jednorodzinnym, albo gdzieś na wiosce. Obecnie w
    > przeciętnym bloku mieszkalnym (a większość obywateli naszego kraju
    > mieszka w blokach) jest tyle sygnałów WiFi, że w praktyce transer WiFi
    > N300 wynosi 2-3 MB/sek.

    Ewentualnie pozostaje sieć wifi na 5GHz. Mniej popularne i lepsze, ale
    droższe.

    mwwilk

  • 32. Data: 2014-01-30 17:17:26
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Wilk wrote:

    > Ewentualnie pozostaje sieć wifi na 5GHz. Mniej popularne i lepsze, ale
    > droższe.

    Nie wiem, czy lepsze, ponieważ jeszcze nie korzystałem, ale mówią że
    zasięg WiFi na częstotliwości 5GHz jest wyraźnie mniejszy niż na 2,4GHz.
    Szczególnie przez ściany i inne przeszkody. Poza tym 5GHz też się zatka,
    jeżeli nadal będzie przybywać urządzeń w takim tempie. Trzecia wada 5GHz
    polega na tym, że nawet jeżeli zainwestujesz w router/access pointa
    5GHz, to może się okazać, że nie masz żadnego urządzenia klienckiego,
    które również działa na 5GHz. No dobra - dalej inwestujesz i wymieniasz
    karty WiFi w laptopach/komputerach stacjonarnych i masz. Ale w
    tabletach, smartfonach raczej nie wymienisz kart WiFi, ani nawet nie
    przypniesz karty na USB.
    A dobry kabel cat 5e dł. 5 m kosztuje 10 zł :-)

  • 33. Data: 2014-01-31 11:22:14
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-30 17:17, Poldek pisze:

> [...]
    > przypniesz karty na USB.
    > A dobry kabel cat 5e dł. 5 m kosztuje 10 zł :-)

    Pierwsze słyszę aby 5GHz miał mniejszy zasięg i do tego, żeby się mógł
    zapchać tak samo jak 2,4GHz. Właśnie 5GHz powinien nawet mieć lepszy
    zasięg. Smartfony takie jak np. Samsungi Galaxy (np. S3) czy bodajże
    nawet chyba nawet nowe iPhony mają kartę 2,4Ghz/5GHz ;)
    Na dzień dzisiejszy jak widać mało kto stosuje standard 5Ghz, bo laik
    tego nie kupi, bo się nie zna i weźmie najtańszy możliwy router WIFI
    2,4GHz więc nie ma co się martwić tym, że szybko się pojawi taki problem
    jak z 2,4GHz. ;)

    W paśmie 2.4Ghz kanały nie są w pełni autonomiczne. Ich częstotliwości
    środkowe są tak ustalone że zachodzą na siebie. Skutkiem tego transmisja
    na sąsiednich kanałach może się zakłócać zwiększając ping i zmniejszając
    transfer. 2,4GHz jest bardzo popularne u stąd często problem z
    zakłóceniami/zajmowaniem pasm. Na 5GHz natomiast, kanały są w pełni
    niezależne i jest ich więcej.

    mwwilk

  • 34. Data: 2014-01-31 11:36:06
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-31 11:22, Wilk pisze:

> [...]
    > transfer. 2,4GHz jest bardzo popularne u stąd często problem z
    > zakłóceniami/zajmowaniem pasm. Na 5GHz natomiast, kanały są w pełni

    Tzn. poprawka przy 5GHz lepszy jakość/zasięg jeśli chodzi o połączenie
    punktów między sobą. W użytku domowym np. w bloku może być faktycznie
    trochę mniejszy zasięg, ale jeśli chodzi o jakość i przepustowość to
    myślę, że gra jest warta świeczki (zawsze można dać mocniejszą antenę).

    mwwilk

  • 35. Data: 2014-01-31 21:18:02
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-01-31 11:36, Wilk pisze:

> [...]
    > trochę mniejszy zasięg, ale jeśli chodzi o jakość i przepustowość to
    > myślę, że gra jest warta świeczki (zawsze można dać mocniejszą antenę).

    Generalnie - im wyższa częstotliwość, tym gorsza przenikalność przez
    przeszkody.

  • 36. Data: 2014-02-03 08:56:34
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Poldek nabazgrał(a):

> [...]
    > w blokach) jest tyle sygnałów WiFi, że w praktyce transer WiFi N300 wynosi

    I tu cię zaskoczę, blok z wielkiej płyty, Warszawa ... na zasięgu mi nie
    zależy bo laptopa mam ok 2m od routera i jadę pełnym pasmem. Jedyne co
    zrobiłem to zjechałem na kanał 3 który jest nieobciążony, miałem dać jeszcze
    5GHz ale okazało się że tablet nie obsługuje a przez wrodzone lenistwo nbie
    chce mi się podpiąć drugiego routera tylko do 2,4GHZ choć może kiedyś się za
    to zabiorę.
    Dla czego nez kabla ? bo nie mam biurka/stolika pod lapka a używam go na
    mobilnej podstawce z Ikea (stolik/poduszka) :)

  • 37. Data: 2014-02-05 20:59:57
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Niestety ma mniejszy zasięg i to bardzo zauważalnie.
    Z tego samego routera do tego samego komputera sygnał słabszy o ok. 20 dB.
    A o przechodzeniu przez ściany to już szkoda gadać (generalnie da się pracować tylko
    w tym samym pomieszczeniu).
    Polska to nie Ameryka ani Azja z ich drewnianymi domkami.

    -----

  • 38. Data: 2014-02-05 21:05:42
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jeśli do tego domowego NAS-a podłączysz jednocześnie kilka urządzeń, to różnica
    pomiędzy 100 Mbps, a 1 Gbps powinna być BARDZO
    zauważalna.
    A poza tym oferta internetu to coraz częściej ponad 100 Mbps (a będzie więcej).
    To po co taka oferta przy karcie 100 Mbps?

  • 39. Data: 2014-02-07 17:55:21
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Wilk wrote:

    > Tzn. poprawka przy 5GHz lepszy jakość/zasięg jeśli chodzi o połączenie
    > punktów między sobą.

    Gdyż ponieważ?

    > W użytku domowym np. w bloku może być faktycznie
    > trochę mniejszy zasięg, ale jeśli chodzi o jakość i przepustowość to
    > myślę, że gra jest warta świeczki (zawsze można dać mocniejszą antenę).

    Gra warta, jeżeli posiadasz jakiekolwiek urządzenia oprócz
    routera/access pointa, które działają na 5GHz.

  • 40. Data: 2014-02-07 17:56:44
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    BQB wrote:

    > Generalnie - im wyższa częstotliwość, tym gorsza przenikalność przez
    > przeszkody.

    Próżnia nie jest przeszkodą. Ale nie żyjemy w próżni.