    Date: Fri, 31 Jan 2014 11:22:14 +0100
    From: Wilk <h...@1...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki laptop do 1500zl z USB 3.0 i integra?

    W dniu 2014-01-30 17:17, Poldek pisze:

    > Nie wiem, czy lepsze, ponieważ jeszcze nie korzystałem, ale mówią że
    > zasięg WiFi na częstotliwości 5GHz jest wyraźnie mniejszy niż na 2,4GHz.
    > Szczególnie przez ściany i inne przeszkody. Poza tym 5GHz też się zatka,
    > jeżeli nadal będzie przybywać urządzeń w takim tempie. Trzecia wada 5GHz
    > polega na tym, że nawet jeżeli zainwestujesz w router/access pointa
    > 5GHz, to może się okazać, że nie masz żadnego urządzenia klienckiego,
    > które również działa na 5GHz. No dobra - dalej inwestujesz i wymieniasz
    > karty WiFi w laptopach/komputerach stacjonarnych i masz. Ale w
> [...]

    Pierwsze słyszę aby 5GHz miał mniejszy zasięg i do tego, żeby się mógł
    zapchać tak samo jak 2,4GHz. Właśnie 5GHz powinien nawet mieć lepszy
    zasięg. Smartfony takie jak np. Samsungi Galaxy (np. S3) czy bodajże
    nawet chyba nawet nowe iPhony mają kartę 2,4Ghz/5GHz ;)
    Na dzień dzisiejszy jak widać mało kto stosuje standard 5Ghz, bo laik
    tego nie kupi, bo się nie zna i weźmie najtańszy możliwy router WIFI
    2,4GHz więc nie ma co się martwić tym, że szybko się pojawi taki problem
    jak z 2,4GHz. ;)

    W paśmie 2.4Ghz kanały nie są w pełni autonomiczne. Ich częstotliwości
    środkowe są tak ustalone że zachodzą na siebie. Skutkiem tego transmisja
    na sąsiednich kanałach może się zakłócać zwiększając ping i zmniejszając
    transfer. 2,4GHz jest bardzo popularne u stąd często problem z
    zakłóceniami/zajmowaniem pasm. Na 5GHz natomiast, kanały są w pełni
    niezależne i jest ich więcej.

    mwwilk