  • 31. Data: 2012-04-24 10:30:41
    Temat: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 09:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ja jestem prostak, który jednak wie, co to "usus" - bez względu na to,
    > czy Ci się to podoba, czy nie.
    >
    > "Związek frazeologiczny, frazeologizm - utrwalone _w_ _użyciu_ połączenie
    > dwóch lub więcej wyrazów, które ma ustalone znaczenie"
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_frazeologi
    czny

    Nooo, to nie ma co się czepiać "w dizelku", "w ksenonach" i "w skórze i
    pełnym wypasie". W końcu utrwaliło się w życiu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 32. Data: 2012-04-24 10:31:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 19:44:39 +0200, Czeslawek napisał(a):

    > - cena energii: 0,6652 zł/kWh (mój najnowszy rachunek za prąd)

    Błąd. Ładujesz w nocy na dwukrotnie tańszym nocnym prądzie.
    --
    Jacek

  • 33. Data: 2012-04-24 10:33:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/04/2012 18:44, Czeslawek wrote:

    > Dobra znalazłem potrzebne dane.
    > - zużycie energii: 13,5 kWh/100km
    > (http://www.into.pl/pojazdy-elektryczne/Mitsubishi_i
    -Miev/index.html)
    > - cena energii: 0,6652 zł/kWh (mój najnowszy rachunek za prąd)
    > sprawność akumulatorów: 70%
    > (http://www.bezsamochodu.pl.tl/Superkondensator-jako
    -akumulator-energii-_-zastosowania.htm)

    > - sprawność ładowarki akumulatorów: 95% (szacunkowa)
    >
    > Stąd mamy: (13,5*0,6652)/(0,7*0,95)=13,51 zł/100km - czyli jak na takie
    > toczydełko całkiem nieźle bo to równoważnik 13,51/5,8=2,33 l ON.
    > Jak dobrze pamiętam to seryjnemu Lupo i Smart udało się zejść ze średnim
    > zużyciem ON lekko poniżej 3 l/100km.
    >
    > Podsumowując zyski na paliwie przy jeździe autem elektrycznym wynoszą
    > zaledwie ok. 23%.
    >
    > Warto inwestować?

    Ile paliwo kosztowało rok temu i jak sądzisz, ile będzie kosztować za
    kolejny rok? Jak to się będzie miało do wzrostu cen prądu?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 34. Data: 2012-04-24 10:34:21
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Ciekawe o ile wzroslaby cena prądu, gdyby auta w pełni elektryczne
    stanowiły 1% wszystkich pojazdów na drogach? Myślę, że wzrost ceny
    byłby wprost proporcjonalny do wzrostu liczby elektrycznych pojazdów.

    liczymy auta miejskie napędzane Pb
    zużycie w 2010 to 5,8 mln litrów
    wartośc energetyczna spalonego paliwa to coś koło 185 600 GJ

    produkcja energii elektrycznej w polsce to: 150 000 GWh -> 0,54*10^9 GJ

    jak się nie pomyliłem to energia popychająca samochody benzynowe to 0,03%
    produkcji EE w Polsce.

  • 35. Data: 2012-04-24 10:40:32
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 10:26:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ja jestem prostak

    To nie jest nic złego.

    > "Związek frazeologiczny, frazeologizm - utrwalone _w_ _użyciu_

    No i w użyciu jest powiedzonko o wzięciu coś na stolik pokryty suknem, przy
    którym się obradowało na jakiś temat. Powiedzonko całkiem sensowne "a teraz
    na tapecie mamy coś tam" - "a teraz zajmujemy się czymś tam". Żaden idiom.
    To, że jakiś normalny inaczej bezrefleksyjnie (bo przecież sensu nie ma to
    żadnego) odmienił sobie "na tapecie - ooo, to bierzemy coś na tapetę", to
    zwykły błąd, podobnie jak "najmniejsza linia oporu". Też często używane,
    nadal błędne i żaden uzus, czy jak ty tam piszesz to trudne słowo, nie ma z
    tym nic wspólnego.

    > połączenie
    > dwóch lub więcej wyrazów, które ma ustalone znaczenie"
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_frazeologi
    czny

    Tak, znaczenie stolika. Dowiedziałeś się czegoś nowego, podziękuj, zastosuj
    się i tyle.

    AK

  • 36. Data: 2012-04-24 10:45:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, April 24, 2012, 10:40:32 AM, you wrote:

    [...]

    > No i w użyciu jest

    Oto, co jest a co nie jest w użyciu:
    https://www.google.com/search?q=%22wzi%C4%85%C4%87+n
    a+tapet%C4%99%22
    https://www.google.com/search?q=%22wzi%C4%85%C4%87+n
    a+tapet%22+-tapet%C4%99

    [...]

    I idź już sobie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2012-04-24 10:46:24
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 09:30:41 +0100, kamil napisał(a):

    > Nooo, to nie ma co się czepiać "w dizelku", "w ksenonach" i "w skórze i
    > pełnym wypasie". W końcu utrwaliło się w życiu.

    Chapeau bas :)

    AK

  • 38. Data: 2012-04-24 10:49:35
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Kubiak

    czny

    > Tak, znaczenie stolika. Dowiedziałeś się czegoś nowego, podziękuj,
    > zastosuj się i tyle.

    "Być (znaleźć się) na tapecie" to JEST związek frazeologiczny.

  • 39. Data: 2012-04-24 10:51:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 09:49, to wrote:
    > begin Andrzej Kubiak

    > "Być (znaleźć się) na tapecie" to JEST związek frazeologiczny.

    Ale "wzięcie na tapetę" już nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 40. Data: 2012-04-24 10:52:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 09:46, Andrzej Kubiak wrote:

    > Chapeau bas :)

    Nie ma co zdejmować, dobrze się w takim wygląda jadąc paskiem w dizlu na
    wypasie! :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil