  • 41. Data: 2012-04-24 10:54:11
    Temat: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 10:45:23 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Oto, co jest a co nie jest w użyciu:
    > https://www.google.com/search?q=%22wzi%C4%85%C4%87+n
    a+tapet%C4%99%22
    > https://www.google.com/search?q=%22wzi%C4%85%C4%87+n
    a+tapet%22+-tapet%C4%99

    A, dowód przez Google. Proszę uprzejmie:
    http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=ro
    man+ba%C5%82wan&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&cha
    nnel=suggest

    > I idź już sobie.

    Rozpatrzone negatywnie, nieuku.

    AK

  • 42. Data: 2012-04-24 10:58:17
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kamil

    > Ale "wzięcie na tapetę" już nie.

    W zasadzie powoli też już tak:

    http://www.edupedia.pl/words/index/show/474189_slown
    ik_frazeologiczny-
    brac_cos_na_tapete_warsztat_pot.html

    http://www.ug.edu.pl/slang/hasla/b/bracnata.html

  • 43. Data: 2012-04-24 11:05:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, April 24, 2012, 10:54:11 AM, you wrote:

    [...]

    *PLONK!* za ad personam.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2012-04-24 11:08:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
    >liczymy auta miejskie napędzane Pb
    >zużycie w 2010 to 5,8 mln litrów

    mld litrow, albo mln ton.

    Bo to co powyzej to by bylo 0.3 litra na samochod rocznie, to nawet
    kartki byly wieksze :-)

    Zaraz ... ktos pamieta kartki ? Ile tego bylo - 30l miesiac ? To teraz
    palimy mniej ?

    >wartośc energetyczna spalonego paliwa to coś koło 185 600 GJ

    trzy zera wiecej

    >produkcja energii elektrycznej w polsce to: 150 000 GWh -> 0,54*10^9
    >GJ
    >jak się nie pomyliłem to energia popychająca samochody benzynowe to
    >0,03% produkcji EE w Polsce.

    I wyjdzie 30%. Ale jak beda na prad, to liczymy ze wystarczy energii
    znacznie mniej. Latem moze nawet 1/5 tego, zima troche gorzej :-)
    Poza tym na allegro juz ponad polowa osobowych to diesle. Wiec pomnoz
    przez dwa.

    Ale i tak smiem twierdzic ze to sie pieknie wpisuje w nasz system
    energetyczny, gdzie mamy nocna nadwyzke, na ktorej mozemy ladowac
    akumulatory i wszyscy sie uciesza.

    J.

  • 45. Data: 2012-04-24 11:40:26
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Błąd. Ładujesz w nocy na dwukrotnie tańszym nocnym prądzie.
    No tak, ale wtedy prąd dzienny masz droższy a i za wymianę licznika
    trzeba zapłacić. Więc ciężko coś tak policzyć. Najmniejszą linią oporu
    :-) uzyskałem szacunkowy wynik.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 46. Data: 2012-04-24 12:00:04
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-24 10:33, kamil pisze:
    > Ile paliwo kosztowało rok temu i jak sądzisz, ile będzie kosztować za
    > kolejny rok? Jak to się będzie miało do wzrostu cen prądu?

    Prawie równy rok temu płaciłem za 1l ON 4,99zł. Dziś na tej samej stacji
    jest po 5,79zł, czyli mamy wzrost o 16%.

    Co do wzrostu cen prądu prawie rok temu za 1kWh 0,6129. Dziś płacę
    0,6652, czyli mamy wzrost o 8%.

    Ale przewidując na przyszłość warto sobie poczytać to
    http://biznes.onet.pl/specjalistyczne-barki-zredukuj
    a-koszty-energii-wia,18494,5111823,1,news-detal
    oraz ogólnie przejrzeć internet w poszukiwaniu informacji o
    przewidywanym wzroście zen energii elektrycznej w związku z
    wprowadzeniem energii elektrycznej z elektrowni wiatrowych. Niestety
    związane z tym podwyżki cen energii elektrycznej są nieuniknione, ale
    dziwnym trafem w media na ten temat milczą.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 47. Data: 2012-04-24 12:02:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 11:00, Czeslawek wrote:

> [...]
    > związane z tym podwyżki cen energii elektrycznej są nieuniknione, ale
    > dziwnym trafem w media na ten temat milczą.

    Z tym że to są realia Polskie i tutaj faktycznie trzeba oceniać sprawę
    nieco inaczej (póki co). Ale nie potrwa długo, zanim nad wisłą tez
    pojawi się podatek drogowy uzależniony od emisji CO2 czy congestion
    charge. Jeśli ktoś codziennie dojeżdża do centrum Londynu czy Sztokholmu
    i kosztuje go to za każdym razem kilkanaście/dziesiąt euro normalnym
    samochodem, kupienie elektrycznego robi się już bardzo opłacalne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 48. Data: 2012-04-24 12:44:51
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > mld litrow, albo mln ton.
    >
    > Bo to co powyzej to by bylo 0.3 litra na samochod rocznie, to nawet kartki
    > byly wieksze :-)

    cóż powinienem się trzymać zasad i nie wierzyć wyborczej
    http://wyborcza.biz/biznes/51,100896,10403020.html?i
    =1

    może mieli na mysli tony (ale objętośc z masa mylić?)

  • 49. Data: 2012-04-24 12:46:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 24 Apr 2012 09:24:43 +0100, kamil wrote:

    > Dlaczego chcesz je wymieniać co 3 lata? W firmie żony jeździ od nowości
    > 8-letni już Prius. Jak toczył się na samym silniku elektrycznym w
    > korkach, tak dalej się toczy i niczego nikt nie wymieniał.

    Prius to inna bajka.
    Prąd jest używany okazjonalnie i w trybie bardzo oszczędzającym
    akumulatory.

    Pamiętam jakieś wyliczenia z których wynikało że nawet w mieście napęd
    elektryczny to zaledwie 10% energii która idzie w koła.
    Czyli wynikałoby z tego że 8 letni Prius wymęczył akumulator porównywalnie
    do tego co elektryczny samochód zrobi w jakieś 10 miesięcy.

    Do tego jak w Priusie pojemność akumulatora spadnie nawet o połowę to w
    sumie nic się nie dzieje - samochód będzie jeździł tak samo, tylko w
    krótszym cyklu.
    Jak w elektryku będziesz musiał ładować samochód w połowie drogi do pracy,
    to już będzie kiepsko :)

    > Kupujesz coś elektrycznego na kredyt/leasing, najlepiej z dopłatami.
    > Sprzedajesz po 3-4 latach i masz akumulatory w nosie.

    Pytanie za ile da się sprzedać samochód elektryczny w którym trzeba
    wymienić akumulatory...
    Bo wiesz że w cenie leasingu zawarta jest też utrata wartości, i jakbyś się
    nie wyobracał to za zużyte akumulatory zapłacisz.
    Czy to 2x wyższą ratą takiego leasingu, dużo tracą przy odsprzedaży, albo
    po prostu wymieniając te akumulatory.

    > Polacy niestety
    > nadal myślą kategoriami poniemieckich 15-letnich trupów z milion pińcet
    > przebiegu, normalny człowiek ma w nosie, czy ten samochód wytrzyma 8 czy
    > 12 lat.

    No właśnie problem w tym że obecnie wygląda tak że elektryki już po kilku
    latach wymagać będą wymiany akumulatorów, a przy dzisiejszych cenach
    nowoczesnych akumulatorów wychodzi że to może być ponad połowa wartości
    samochodu.

    W sumie elektryzcne samochody trochę nie pasują do obecnego rynku
    motoryzacyjnego gdzie kupuje się nowe samochody, a stare wyrzuca. Tam
    lepiej sprawdziłaby się modułowość, na zasadzie że kupujesz raz na 20 lat
    podwozie z napędem, raz na 4 lata akumulatory, a co jakiś czas zmieniasz
    sobie też np. budę czy "awionikę".

  • 50. Data: 2012-04-24 12:50:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 24 Apr 2012 09:13:36 +0200, Czeslawek wrote:

    > Nie byłem świadom tego, że większość hybryd nie wymaga podpięcia do
    > gniazdka.

    Co nie zmienia faktu że do mierzenia zużycia paliwa prawdopodobnie
    podstawiają samochód z akumulatorem w pełni naładowanym, a w czasie
    krótkiego testu go rozładowują.

    Stąd pojawiają się wyniki zużycia paliwa w hybrydach które są na dłuższą
    metę nieosiągalne.