  • 21. Data: 2012-04-24 09:13:36
    Temat: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > w HYBRYDZIE, która nie jest autem typu plug-in (czyli większość hybryd)
    > akumulatory ładowane są TYLKO silnikiem spalinowym.

    Nie byłem świadom tego, że większość hybryd nie wymaga podpięcia do
    gniazdka.

    > Zaczynasz wątek od hybryd i pytasz o koszty prądu - więc Ci odpowiadam.
    > Kończysz wątek przykładem dla samochodu ELEKTRYCZNEGO a nie hybrydy i
    > dla niego liczysz zużycie prądu. Zdecyduj sie.

    Ze względu na prostotę obliczeń i powyższą nieświadomość zdecydowałem
    się na wzięcie na tapetę tylko samochodu czysto elektrycznego.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 22. Data: 2012-04-24 09:14:31
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-24 08:52, Vlad The Ripper pisze:
    > Polecam zajrzeć na forum i stronę: http://www.samochodyelektryczne.org/
    >
    > Wątek o przeróbce citroena bx na elektryczny w wariancie po taniości:)
    > http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.
    php?t=389&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=782f4
    67e623d86a0ee99cb96467f653b

    Dzięki za namiary na ciekawe strony

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 23. Data: 2012-04-24 09:52:14
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Apr 24, 9:13 am, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ze względu na prostotę obliczeń i powyższą nieświadomość zdecydowałem
    > się na wzięcie na tapetę tylko samochodu czysto elektrycznego.

    To jeszcze policz realny koszt prądu, a nie tylko koszt kWh z
    rachunku. Do kosztu kWh dolicz koszty przesyłowe stałe, zmienne i
    koszt abonamentu + koszt rozliczenia i wtedy urealnij to co liczyłeś.

    Pozdrawiam z realnego świata gdzie kWh nie kosztuje 0,6 tylko troszkę
    drożej :P

  • 24. Data: 2012-04-24 09:53:37
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 09:13:36 +0200, Czeslawek napisał(a):

    > zdecydowałem się na wzięcie na tapetę

    Na jaką znowu tapetę?

    AK

  • 25. Data: 2012-04-24 10:06:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, April 24, 2012, 9:53:37 AM, you wrote:

    > Na jaką znowu tapetę?

    Związek frazeologiczny - idiom - "wziąć na tapetę" == "zająć się".

    Gdzieś się uchował?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2012-04-24 10:07:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2012 02:28, J.F. pisze:

    > Ale przy wiekszej ilosci cos trzeba bedzie z tym zrobic.
    > Prad oakcyzuja i limit wolny od podatku na gospodarstwo wyznacza ;-)

    Przecież jest akcyza na energii elektrycznej...

  • 27. Data: 2012-04-24 10:21:08
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 10:06:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Związek frazeologiczny - idiom - "wziąć na tapetę" == "zająć się".

    Aha. To zajrzyj jednak do książek, bo to nie jest żaden idiom.
    Mieć coś na tapecie - wziąć coś na tapet. Tapet, rozumiesz? Taki stolik. I
    nagle popularne powiedzenie nabrało sensu, nie?

    > Gdzieś się uchował?

    Wśród wykształconych ludzi, wiedzących, co mówią. A ty?

    AK

  • 28. Data: 2012-04-24 10:24:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/04/2012 19:20, Albercik wrote:

> [...]
    > Gdzieś ktoś się chwalił że na przejechani 100km idzie mu prądu za zdaje
    > się 2zł(koszt ładowania akumulatorów)! i to auto tylko elektryczne, a
    > nie hybryda.
    >
    > więc choćbyś z każdych przejechanych 100km odkładał po 20zł na zakup
    > nowych akumulatorów, to po przejechaniu 20.000km (przykładowo roczny
    > przebieg) mamy odłożone 4000zł na nowe akumulatory. Po kilku latach się
    > zbierze, a Ty jeździsz za 22zł/100km
    >
    > Niestety trzeba mieć jeszcze gotówkę na starcie na zakup/przerobienie
    > samochodu. Kosztów bieżących nie liczę, bo przy silnikach spalinowych

    Dlaczego chcesz je wymieniać co 3 lata? W firmie żony jeździ od nowości
    8-letni już Prius. Jak toczył się na samym silniku elektrycznym w
    korkach, tak dalej się toczy i niczego nikt nie wymieniał.

    Kupujesz coś elektrycznego na kredyt/leasing, najlepiej z dopłatami.
    Sprzedajesz po 3-4 latach i masz akumulatory w nosie. Polacy niestety
    nadal myślą kategoriami poniemieckich 15-letnich trupów z milion pińcet
    przebiegu, normalny człowiek ma w nosie, czy ten samochód wytrzyma 8 czy
    12 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-04-24 10:24:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    >Przecież jest akcyza na energii elektrycznej...

    Za mala, emerytow za to nie utrzymasz :-)

    J.

  • 30. Data: 2012-04-24 10:26:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, April 24, 2012, 10:21:08 AM, you wrote:

> [...]
    > nagle popularne powiedzenie nabrało sensu, nie?
    > Wśród wykształconych ludzi, wiedzących, co mówią. A ty?

    Ja jestem prostak, który jednak wie, co to "usus" - bez względu na to,
    czy Ci się to podoba, czy nie.

    "Związek frazeologiczny, frazeologizm - utrwalone _w_ _użyciu_ połączenie
    dwóch lub więcej wyrazów, które ma ustalone znaczenie"
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_frazeologi
    czny

    --
    Best regards,