  • Data: 2012-04-23 21:32:24
    Temat: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-23 20:33, ToMasz pisze:
    > Źle coś policzyłeś.
    > Jak ktoś Ci już powiedział, a temat był poruszany w zeszłym tygodniu,
    > największy koszt to zakup akumulatorów.
    > Sam silnik elektryczny, zużyje tyle energii, o ile przesunie pojazd.
    > czyli jak stoi, to nie zużywa 13 kW czy jak tam założyłeś. po mieście,
    > zakładając maks 50km/h wystarczy połowa tej mocy. jak się będziesz kulał
    > w korku, to też prawie nic nie zapłacisz.

    13/2=6,5kW; 50km/h->100km w 2h; Stąd 6,5*2=13kWh.

    W swoich obliczeniach przyjąłem 13,5kWh - zgodnie z danymi na
    przedstawionej stronie.

> [...]
    > elektryczne zamiast dupowozy. Gdzie klima? ogrzewanie? radio i inne
    > odbiorniki elektryczne?
    > Żeby nie przedłużać: w hurcie, 1kilowatogodzina akumulatora to ok 100zł.
    > pół godziny jazdy z maks mocą 7kW spokojnie wystarczy na 20km, i zużyje
    > akumulatory za 300-500zł. na 4-6 lat! Jak chcesz zwiększyć zasięg, to
    > koszt akumulatorów rośnie w tysiące złotych, rośnie masa pojazdu,
    > więc.... zmniejsza się zasięg!
    > Teraz sam sobie odpowiedz. czy liczysz koszty "limuzyny" na prąd, czy
    > chcesz policzyć opłacalność przeróbki cinquecento na prąd - budując

    Nie szukałem jakiegoś wyimaginowanego samochodu, ale takiego jaki został
    wyprodukowany. Obliczenia wykonałem na przykładzie Mitsubishi iMiev.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek