    From: Przemysław Osmański <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki język - ceny?
    Date: Wed, 15 Dec 2010 19:04:26 +0100

    W dniu 2010-12-14 21:37, Yarael Poof pisze:
    > Witam.
    > Pytanie w sumie z serii "znalazł się naiwny", ale może coś sensownego.
    > Dotychczas do moich zabaw starczał mi może i prymitywny ale
    > przesympatyczny program MultimediaBuilder. Pozwala na stosowanie
    > prostych skryptów i tworzenie całkiem sympatycznych aplikacji
    > multimedialnych. Niestety projekt umarł.
    > Szukam teraz czegoś, co by spełniało następujące wymagania.
    > a) było w miarę tanie
    > b) nie jest to główny cel ale licencja pozwalała na ewentualną sprzedaż
    > c) tworzyło aplikacje pod windows XP/vista/7 bez jakiś gigantycznych
> [...]

    Będzie kiepsko. Sam kiedyś używałem MMB i też bardzo żałuję że projekt
    umarł. Ale jedna osoba nie jest w stanie ciągnąć tylu programów. A facet
    i tak robił świetną robotę.

    Teraz tak, Delphi, niestety dla Ciebie, ma ceny zaporowe. Starszych
    wersji nie ma, bo w sumie licencja nie pozwala na obrót nimi. Sam mam
    np. starszą wersję, ale nikomu na nic się ona nie zda. Delphi możesz
    kupić do 6 i to nie wszystkie. Tak więc z obsługą nowości byłby problem.

    Jeśli jakiś klon, to jedynie FreePascal i Lazarus. Daje to namiastkę
    Delphi z plusem kompilacji natywnej na różne platformy. Ma też to swoje
    wady (żeby nie było tak pięknie).

    Ale pytanie czy potrzebujesz aż czegoś takiego? Może prościej jest
    zainwestować w Flash'a lub SilverLight'a?
    Do flash'a masz tanie np. Swish MAX. Funkcjonalnie jest toto zbliżone do
    MMB.

    Wszystko zależy do czego te MMB używałeś.

    Weź pod uwagę to, że ani Delphi ani VB VC# nie mają łatwej i
    bezproblemowej obsługi multimediów, webcamów itd itp.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.