  • Data: 2010-02-23 09:46:58
    Temat: Re: Jaki język? [antyK trybik]
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hm0608$m0j$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Dobrze, że mnie oświeciłeś.
    > Zerknij jednak, kiedy zostało wydane w oryginale.

    To nie takie proste, bo wychodziły nie jako książka :)

    "Most of these essays originally appeared in my `Programming Pearls` column
    in Communications of the Association for Computing Machinery. They were
    collected, revised and published as the first edition of this book in 1986."
    (http://www.cs.bell-labs.com/cm/cs/pearls/preface.ht
    ml, 2010/02/23)

    Czyli jak sam widzisz, nie lata 70-te, ale lata 80-te i to druga połowa
    tychże.

    Drobna uwaga - jeżeli piszesz "Perełki oprogramowania" - to referencja na
    wydanie pod takim tytułem, czyli polskie. Gdybyś napisał "Programming
    pearls" - to byłaby to referencja do wydania w języku angielskim.

    > Wydaje mi się jednak, że jesteś zwykłym trolem, który wydumał sobie temat
    > 10-latka, aby sobie trochę 'poużywać' na grupie. ;)

    Bynajmniej. Po prostu w pewnej konkretnej szkole zaczęto uczyć przedmiotu
    "informatyka". I zupełnie nie podoba mi się to, co jest tam przerabiane.

    Niedawno przez PCP przeszła - dość burzliwa - dyskusja nt. pewnego zadania z
    liceum.

    Chyba coś jest nie tak z dydaktyką informatyki (wolałbym zwrot Computer
    Sciences, ale cóż, mam swoje bardzo osobiste powody do krzywego uśmieszku
    gdy o tym pomyślę). To staje się widoczne - choć być może nie dla
    wszystkich.

    slawek