  • 171. Data: 2010-07-21 10:44:35
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8...@w...kopernik.gliwice.p
    l...
    > ile razy mozna przepisywac i jak dlugo to pierwsze dobre jest dobre? :)

    Mylisz się. Można zastosować optymalizacje, który nowy sprzęt potrafi
    wykorzystać.

  • 172. Data: 2010-07-21 12:08:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-21 12:44, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    l...

    > Mylisz się. Można zastosować optymalizacje, który nowy sprzęt potrafi
    > wykorzystać.

    a moze konkretniej? co nowego (instrukcja procesora, wiele rdzeni,
    cokolwiek) nowy sprzet moze posiadac co pozwoli ulepszyc algortym
    swapowania?
    Marx

  • 173. Data: 2010-07-21 13:25:54
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Marx <M...@n...com> napisał(a):

    >ile razy mozna przepisywac i jak dlugo to pierwsze dobre jest dobre? :)
    >ja wiem ze w reklamach proszki caly czas sa lepsze (co logicznie
    >oznaczaloby ze te z zeszlego roku sa gorsze, a te sprzed dwoch to nie
    >mialy prawa prac), ale mamy tu chyba wyzszy poziom dyskusji...
    >Marx

    to chyba ty ja zanizasz wypisujac cos o proszkach, bo widze zes z programowaniem
    zatrzymal na basicu
    (o ile w ogole cokolwiek wiesz na temat optymalizacji kodu)

  • 174. Data: 2010-07-21 21:32:55
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Wed, 21 Jul 2010 08:57:39 +0200, Marx wrote:

    > Mam w komputerze 5GB RAM (32 bitowa Vista)
    > 1,5GB jest przeznaczone na ramdysk (32 bitowy windows wiecej niz 3,5GB
    > nie widzi) na ktorym zalozony jest swap.
    > Oczywiscie, gdybym edytowal wielogigabajtowe filmy, byc moze mialbym
    > problem z pamiecia - ale nie mam.

    Po co Ci w takim razie swap ?

    >Komputer dziala wyraznie lepiej, niz
    > gdybym zamiast swapa na ramdysku zrobil swapa (oczywiscie wiekszego) na
    > dysku.

    Tak, pamiec ram jest szybsza od dysku. Nie jest to wielkie odkrycie.

    > Algorytm swapowania jest skopany, co zreszta nie wprost potwierdza

    Zmniejsz sobie najpierw ram do 1GB i wtedy testuj algorytm swapowania.

    --
    Mar.

  • 175. Data: 2010-07-22 07:56:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-21 23:32, MAR pisze:

    > Po co Ci w takim razie swap ?
    bo czasem brakuje RAM? probowalem pracowac bez swap'a ale 3.5GB to za
    malo przy moich zastosowaniach.

    > Tak, pamiec ram jest szybsza od dysku. Nie jest to wielkie odkrycie.

    > Zmniejsz sobie najpierw ram do 1GB i wtedy testuj algorytm swapowania.

    widze ze nie jestes w temacie. Jak zamiast swap na ramdysku wlacze swap
    na dysku to jest gorzej - przelaczanie alt-tab pomiedzy aplikacjami
    powoduje mieszanie w swapie
    Marx

  • 176. Data: 2010-08-04 09:53:30
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 21.07.2010 08:57, Marx pisze:
> [...]
    > problem z pamiecia - ale nie mam. Komputer dziala wyraznie lepiej, niz
    > gdybym zamiast swapa na ramdysku zrobil swapa (oczywiscie wiekszego) na

    Możliwe. Ale to świadczy o problemach z oprogramowaniem lub
    o specyficznym sposobie wykorzystania komputera, ale nie o
    błędnym działaniu mechanizmu stronicowania.

    Swapowanie na RAM-dysk jest bez sensu, bo jest przerzucaniem
    danych między RAMem a RAMem. A celem stronicowania jest zwol-
    nienie jak największego obszaru RAMu na bieżące potrzeby.

    > Algorytm swapowania jest skopany, co zreszta nie wprost potwierdza
    > Microsoft chwalac sie co wersje windows ze zostal gruntowanie
    > przebudowany. Jakby byl dobry, to po co by zmieniali?

    Bo oprogramowanie było niedostosowane do dotychczasowego?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 177. Data: 2010-08-04 09:59:58
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
> [...]
    >błędnym działaniu mechanizmu stronicowania.
    >
    >Swapowanie na RAM-dysk jest bez sensu, bo jest przerzucaniem

    Niestety, czasem swapowanie jest po prostu nadgorliwe.

    >Bo oprogramowanie było niedostosowane do dotychczasowego?

    Radek, chyba sam nie wierzysz w to, co piszesz.
    "Oprogramowanie niedostosowane do algorytmu swapowania w OS"???
    Swapowanie ma być przezroczyste dla userlandu. Jeśli sobie nie radzi, to
    znaczy, że jest skopane. Albo nieprzystosowane do pewnego konretnego
    zastosowania (o ile zawodzi w pewnych szczególnych wypadkach).
    BTW, nigdy się w to jakoś specjalnie nie zagłębiałem - jest we windows
    jakiś odpowiednik linuksowego /proc/sys/vm?

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 178. Data: 2010-08-05 08:49:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-04 11:53, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > nienie jak największego obszaru RAMu na bieżące potrzeby.

    > Bo oprogramowanie było niedostosowane do dotychczasowego?

    wiesz rozmowa z toba to jak ta przypowiesc o żuku, ktoremu naukowcy
    wyliczyli ze ma za mala powierzchnie skrzydelek zeby latac, a on skubany
    o tym nie wie i lata
    EOT
    Marx

  • 179. Data: 2010-08-05 19:54:43
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:08:55 +0200, Marx napisał(a):
    /.../
    > a moze konkretniej? co nowego (instrukcja procesora, wiele rdzeni,
    > cokolwiek) nowy sprzet moze posiadac co pozwoli ulepszyc algortym
    > swapowania?

    Więcej RAMu, co sprawia że nie trzeba swapowac w ogóle.

  • 180. Data: 2010-08-05 20:19:32
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:08:55 +0200, Marx napisał(a):
    > /.../
    >
    > Więcej RAMu, co sprawia że nie trzeba swapowac w ogóle.

    Ooo to,to,to.... Vista 64, 8GB RAM w tym 1 GB na "TEMP/TMP" oraz cache
    Firefoxa i ... 4 systemy na jednej maszynie:)

    --
    marfi