  • 181. Data: 2010-08-09 21:49:04
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Sergiusz Rozanski napisał:

    > :)
    > Właśnie wracam z bazami na talerze z backupu. 13 maja o 13:13:13 sekund!
    > dysk ssd odmówił współpracy na amen:
    >
    > May 13 13:13:13 srv kernel: [635029.473209] ata4.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0
    SErr 0x0 action 0x6 frozen

    <ciach>

    > i tak dalej już nie do zamontowania, 4h restore :(
    > To NIE JEST FAKE!!! aż się przeraziłem tym timestampem.

    A MOŻE to "bug" w kontrolerze SSD a nie "pad" samych pamięci? ("Per
    saldo" i tak na jedno wchodzi, ale to by nie dyskwalifikowało dysków SSD).

    Taka myśl WŁAŚNIE ze względu na specyficzny timestamp...

    W.P.

  • 182. Data: 2010-08-12 11:29:02
    Od: Andre <a...@a...pl>

    marfi napisał(a):

    > 1 GB na "TEMP/TMP" oraz cache
    > Firefoxa i ... 4 systemy na jednej maszynie:)

    Cache Firefoxa w ramie?
    A jak to ustawic?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 183. Data: 2010-08-12 12:27:19
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 11:29:02 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > Cache Firefoxa w ramie?
    > A jak to ustawic?

    Otwierasz about:config, dodajesz nową wartość
    "browser.cache.disk.parent_directory" i jako wartość - lokalizację na
    RAMdysku.

    Polecam, przeglądarka działa znacznie żwawiej.

    --
    Yakhub

  • 184. Data: 2010-08-12 12:33:11
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Otwierasz about:config, dodajesz nową wartość
    > "browser.cache.disk.parent_directory" i jako wartość - lokalizację na
    > RAMdysku.

    Mam całego firefoxa w RAMie (wersja portable) przenoszona jednorazowo z
    dysku do RAMdysku podczas startu systemu.

    --
    marfi

  • 185. Data: 2010-08-12 12:52:02
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Yakhub napisał(a):

    > "browser.cache.disk.parent_directory" i jako wartość - lokalizację na
    > RAMdysku.

    Przepraszam, ale musze doprecyzowac.

    Dodaje strin o nazwie "browser.cache.disk.parent_directory" oraz wartosci
    "RAMdisk"?

    A jak do tego ograniczyc cache do powiedzmy 50MB?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 186. Data: 2010-08-12 13:56:14
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 12:52:02 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > Przepraszam, ale musze doprecyzowac.
    >
    > Dodaje strin o nazwie "browser.cache.disk.parent_directory" oraz wartosci
    > "RAMdisk"?

    Nie.
    Najpierw musisz sobie stworzyć ten ramdysk - jest do tego w sieci kilka
    programów. Dostanie on swoją literkę w systemie, na takiej samej zasadzie,
    jak wirtualne CD-ROMy, i będzie się zachowywał tak, jak normalny napęd
    dyskowy (tylko jego zawartość będzie znikała po wyłączeniu).

    Wtedy lokalizację cachu FF ustawiasz na przykład na Z:\cache

    > A jak do tego ograniczyc cache do powiedzmy 50MB?

    Nie wiem, nie miałem takiej potrzeby. Można co prawda stworzyć mały
    RAMdysk, ale gdy kończy się na nim miejsce, a FF chce więcej, wtedy dzieją
    się z nim strasznie dziwne rzeczy.

    Jeżeli masz dużo RAMu - polecam wygospodarowanie pewnej ilości i
    umieszczenie tam cachu przeglądarki i TEMPa, a nawet pliku wymiany - system
    działa zauważalnie szybciej.

    Tak, wiem, że to nielogiczne - robić plik pamięci wirtualnej na wirtualnym
    dysku znajdującym się w pamięci, ale najważniejsze, że działa.

    --
    Yakhub

  • 187. Data: 2010-08-12 14:34:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Tak, wiem, że to nielogiczne - robić plik pamięci wirtualnej na wirtualnym
    > dysku znajdującym się w pamięci, ale najważniejsze, że działa.

    Nie lepiej wyłączyć swap?

  • 188. Data: 2010-08-12 18:10:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-12 16:34, Użytkownik qwerty napisał:

    > Nie lepiej wyłączyć swap?

    Do tego trzeba mieć inteligentnie napisany system operacyjny.
    Ale to problem na inna grupę. :-)

    Pozdrawiam

  • 189. Data: 2010-08-13 09:33:18
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 16:34:05 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie lepiej wyłączyć swap?

    Niestety, nie lepiej. Autorzy Windowsów co prawda umieścili taką opcję, ale
    nie przyszło im chyba do głowy, że pewnego dnia ktoś będzie miał w
    komputerze tyle ramu, żeby ją wyłączyć - i to po prostu nie działa. To
    znaczy - działa, ale jakoś tak... niezabardzo.

    Dlatego trzeba, niestety, robić takie kombinacje i tworzyć protezę
    nieużywania swapu. I udawać, że udaję, że mam pamięć.

    --
    Yakhub

  • 190. Data: 2010-08-13 10:37:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Yakhub napisa?(a):

> [...]
    > komputerze tyle ramu, żeby ją wyłączyć - i to po prostu nie działa. To
    > znaczy - działa, ale jakoś tak... niezabardzo.

    Hmm... IMO to nie jest wina systemu tylko kodu niektorych aplikacji,
    ktore po prostu bez swapu glupieja.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...