  • Data: 2009-02-17 18:11:57
    Temat: Re: Jaki frez do wycinania otworów w plastikowych obudowach ?
    Od: MKi <e...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    f...@i...pl pisze:
    > Witam,
    >
    > Jaki możecie polecić frez do wycinania otworów w plastikowych
    > obudowach ?
    >
    > Myślałem o frezie 2 lub 4 ostrzowym o średnicy 2 mm. Problem jest
    > taki, że znalazłem takie frezy produkcji Baildon ale mocowanie mają o
    > średnicy 6 mm. Do mojej wiertareczki mogę założyć maksymalnie o
    > średnicy 3 mm (mocowanie frezów typu Dremel)
    >
    > Czy ktoś mam doświadczenia z małymy frezami i mógłby jakieś polecić ?

    Ja się troszkę bawiłem. Jako takie efekty osiągnąłem na
    wiertarce kolumnowej.
    Bez statywu i prowadnicy zapomnij o sensownej linii prostej.
    Frez musi być jak najwięcej ostrzy, a wiertarka (frezarka właściwie)
    powinna kręcić się jak najwolniej, przesuw materiału też jak
    najwolniejszy - jak za szybko, plastik zaczyna się topić
    (przynajmniej u mnie, frezowałem ABS).
    Frez zawsze ściąga w stronę, w którą się kręci, więc jak będzie
    luz na statywie/prowadnicy/łożyskach wiertarki to i tak wyjdzie Ci
    krzywo!

    Pozdrowienia,
    MKi