    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 08 Jun 2013 08:55:18 GMT

    To zapytam z drugiej stony - wiem że to NTG, ale skoro już się taki
    wątek pojawił...
    Tak mnie ostatnio to zastanawiało, jak miałem jednemu dzieciakowi
    zainstalować antywirusa na komputerze.
    Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
    do poruszania się w internecie?
    Pytam na serio - jakie są teraz zagrożenia i jak łatwo coś złapać?
    Wiem o istnieniu wirusów, rootkitów, trojanów, "podrabianych" stronach
    itp. Jednak co trzeba zrobić, żeby coś złapać? I gdzie?
    Ja rozumiem, że uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego
    softu, kliknięcie TAK na jakiejś stronie - to są warunki zainfekowania
    komputera. Tak jak udostępnianie ważnych danych na niezaszyfrowanych
    stronach.
    A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?
    No dobra ktoś może się jeszcze włamać do naszego komputera, ale to już
    nie sprawa antywirusa, i sam nie wiem jak bardzo user musi tym "pomóc"
    swoim działaniem
    Zawsze, jak coś "łapałem" byłem świadomy, że uruchamiam potencjalnie
    niebezpieczny plik, albo wchodzę na stronę np. z crakami. Coś tam
    niegroźnego parę razy się znalazło w cache przeglądarki i tyle.
    Czy zatem nadal jest tak, że stopień ochrony jest związany z tym kto i
    jak używa komputera? Inaczej dla dziecka, inaczej dla dorosłego usera,
    który ogranicza się do poruszania po najpopularniejszych stronach,
    inaczej dla nazwijmy to zaawansowanego?
    Oczywiście mam antywirusa - przez większość czasu wyłączonego - oraz
    MalwarbytesAnti-malware i skanuję sciągane pliki oraz cały system co
    pewien czas. Do tego nieraz odpalam podejrzane pliki w sandboxie.