  • 1. Data: 2009-09-11 09:29:18
    Temat: Jaki filtr??
    Od: wojtku <w...@o...pl>

    Witam serdecznie, zastanawiam się nad zakupem filtra na obiektyw do
    fotografii krajobrazów, chcę by kolory były żywsze i by niebo było ładne
    i niebieskie, czy lepiej wybrać połówkowy czy polecacie coś innego??

    Pozdrawiam.

    P.S. Obiektyw nie kręci mordką:)

  • 2. Data: 2009-09-11 09:32:03
    Temat: Re: Jaki filtr??
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "wojtku" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie, zastanawiam się nad zakupem filtra na obiektyw do
    > fotografii krajobrazów, chcę by kolory były żywsze i by niebo było ładne i
    > niebieskie, czy lepiej wybrać połówkowy czy polecacie coś innego??

    Polaryzacyjny do kolorow i redukcji odblaskow + polowkowy do zbilansowania
    jasnosci nieba z gleba.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-09-11 09:49:21
    Od: wojtku <w...@o...pl>

    quent pisze:

    > Polaryzacyjny do kolorow i redukcji odblaskow + polowkowy do
    > zbilansowania jasnosci nieba z gleba.

    A jakiej firmy??

  • 4. Data: 2009-09-11 09:54:51
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A jakiej firmy??

    I jakie masz fundusze?
    Ja mam filtry Cokin-a i jestem z nich bardzo zadowolony jednak grupowi
    laboranci nie polecaja polara od Cokina.

    Polecic moge tez z polarow Hoya od HMC w gore. Mialem kiedys Super HMC
    pro1 - slim z gwintem - polecam.
    Mialem tez Super HMC - gruby bez gwintu - z tego powodu nie polecam.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-09-11 10:02:10
    Od: Olek <o...@u...eu>

    wojtku wrote:
> [...]
    > fotografii krajobrazów, chcę by kolory były żywsze i by niebo było ładne
    > i niebieskie, czy lepiej wybrać połówkowy czy polecacie coś innego??

    UV - Hoya HMC lub HMC SUPER
    polaryzacyjny - MARUMI DHG

  • 6. Data: 2009-09-11 10:38:56
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:49:21 +0200, wojtku napisał(a):

    > A jakiej firmy??

    Połówki - HiTech. Wg opinii ciut lepsze od Cokin.

    Z praktyki: do krajobrazu najczęściej używam ND0.9, rzadziej ND0.6,
    ND0.3 w ogóle. Wszystkie soft. Gdybym miał dziś wybierać (i prędzej czy
    później to zrobię) byłyby to: ND0.9+ND0.6 soft i hard, ND0.3 tylko hard.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-09-11 11:08:04
    Od: wojtku <w...@o...pl>

    Grzegorz Góra pisze:

> [...]
    > ND0.3 w ogóle. Wszystkie soft. Gdybym miał dziś wybierać (i prędzej czy
    > później to zrobię) byłyby to: ND0.9+ND0.6 soft i hard, ND0.3 tylko hard.

    Bardzo dziękuję za porady.
    Pozdrawiam.
    Dziś wybieram się na zakupy więc popatrzę co mają w ofercie:)

  • 8. Data: 2009-09-11 11:17:44
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:49:21 +0200, wojtku napisa?(a):

    >Po?ówki - HiTech. Wg opinii ciut lepsze od Cokin.
    >
    >Z praktyki: do krajobrazu najcz??ciej u?ywam ND0.9, rzadziej ND0.6,
    >ND0.3 w ogóle. Wszystkie soft. Gdybym mia? dzi? wybiera? (i pr?dzej czy
    >pó?niej to zrobi?) by?yby to: ND0.9+ND0.6 soft i hard, ND0.3 tylko hard.

    Uzywam glownie szarych polowek HiTech (ND 0.9 SOFT, ND 0.6 SOFT) bo na
    zwyklym polowkowym COKIN sie zawiodlem (mialem fioletowe dominaty)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 9. Data: 2009-09-11 14:21:30
    Od: Chris <k...@g...com>

    On 11 Wrz, 12:02, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > UV - Hoya HMC lub HMC SUPER

    Przyda sie jak umarlemu kadzidlo

  • 10. Data: 2009-09-11 14:47:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    wojtku pisze:
    > Witam serdecznie, zastanawiam się nad zakupem filtra na obiektyw do
    > fotografii krajobrazów, chcę by kolory były żywsze i by niebo było ładne
    > i niebieskie, czy lepiej wybrać połówkowy czy polecacie coś innego??

    Polecam program do obróbki fotografii. Będzie znacznie dokładniej i
    bardziej przewidywalnie. Poza polaryzatorem (który z wyjątkiem odbić
    również da się emulować), reszta filtrów daje dość tandetne dziś efekty.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl