  • 11. Data: 2009-09-11 14:57:01
    Temat: Re: Jaki filtr??
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    news:h8dnuu$q1g$3@news.wp.pl...

    > Polecam program do obróbki fotografii. Będzie znacznie dokładniej i
    > bardziej przewidywalnie. Poza polaryzatorem (który z wyjątkiem odbić
    > również da się emulować), reszta filtrów daje dość tandetne dziś efekty.

    IMO szary, polowka i polar przydaja sie. Czasem nie da sie w szopie ich
    zastapic.

    Pozdr.

  • 12. Data: 2009-09-11 19:28:45
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Chris wrote:

    > Przyda sie jak umarlemu kadzidlo

    dlaczego?
    jako ochrona polarka na przykład?

  • 13. Data: 2009-09-11 20:02:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > dlaczego?
    > jako ochrona polarka na przykład?

    A czym chronić ochronę? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-09-11 20:09:57
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Janko Muzykant wrote:

    > A czym chronić ochronę? :)

    ręką :)

  • 15. Data: 2009-09-12 20:31:23
    Od: Mateusz Szczyrzyca <m...@a...net>

    Dnia 11.09.2009 Quent <x...@x...com> napisał/a:

    > U?ytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > IMO szary, polowka i polar przydaja sie. Czasem nie da sie w szopie ich
    > zastapic.

    Połówkę, to podobno fajnie photomatiksem. ;-)

  • 16. Data: 2009-09-12 20:35:11
    Od: Chris <k...@g...com>

    On 11 Wrz, 21:28, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > dlaczego?
    > jako ochrona polarka na przykład?

    Autor watku pytal o filtr a nie ochronke na filtr.
    Jako ochronke polecam dekielek ;-)

    Pozdrawiam, Chris.

  • 17. Data: 2009-09-12 21:32:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Sep 2009, Mateusz Szczyrzyca wrote:

    > Połówkę, to podobno fajnie photomatiksem. ;-)

    Dowcip dowcipem, ale ktoś może wziąć na poważnie :]

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-09-12 21:33:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Sep 2009, Chris wrote:

    > Jako ochronke polecam dekielek ;-)

    A ja nie.
    Za dużo rąk absorbuje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-09-14 06:03:13
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 16:47:24 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Polecam program do obróbki fotografii. Będzie znacznie dokładniej i
    > bardziej przewidywalnie. Poza polaryzatorem (który z wyjątkiem odbić
    > również da się emulować), reszta filtrów daje dość tandetne dziś efekty.

    Używając szarej połówki nigdy nie pomyślałem, że robię to dla efektu -
    przynajmniej nie w sensie efekciarstwa (a chyba to miałeś na myśli).

    Dziwi mnie Twoje zdanie, bo *co* niby można emulować tam, gdzie z
    powodów różnych informację się utraciło? (przepały w chmurach, refleksy,
    niechciane "obrazy").
    Filtry polaryzacyjne i szare (połówki lub całe), to akrat ten "spadek po
    analogu", który nie ma w cyfrze softwarewoego zamiennika. Co innego
    zbędne UV czy bajery typu gwiazdki, tabaczki itp...

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 20. Data: 2009-09-14 06:38:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Góra pisze:
    > Używając szarej połówki nigdy nie pomyślałem, że robię to dla efektu -
    > przynajmniej nie w sensie efekciarstwa (a chyba to miałeś na myśli).

    Nie to miałem na myśli.

    > Dziwi mnie Twoje zdanie, bo *co* niby można emulować tam, gdzie z
    > powodów różnych informację się utraciło? (przepały w chmurach, refleksy,
    > niechciane "obrazy").

    Z wyłączeniem odbić, które likwidujemy polaryzatorem, całą resztę można
    zrealizować odpowiednio naświetlając kadr i zmieniając dynamikę bądź
    kolorystykę obszarów zdjęcia. Np. na przepały w chmurach należy
    zmniejszyć ekspozycję, a w pececie skompresować cienie, na chęć
    przyciemnia nieba w stylu ''polar'' - gradienty w którymś z bardziej
    zaawansowanych modów, ewentualnie z selekcją itp. Efekt ogólnie jest
    ciekawszy, bo dokładniej kontrolowany.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/