  • 1. Data: 2010-09-10 20:20:59
    Temat: Jaki dysk do notebooka?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Chcę sobie odświeżyć system w notebooku (win7), a że brakuje już miejsca to
    połączę przyjemne z pożytecznym i zainstalować nowy dysk, na którym komputer
    zacznie nowe życie ;)

    Oczywiście sata, 2.5", rozmiar 500GB, 7200obr/min.
    Pomysły z SSD odrzuciłem, bo potrzebuję miejsca - a dyski hybrydowe nie dość
    że małe i drogie, to same decydują jak stosować szybszą pamięć...

    Na koniec widzę, że w zasadzie pozostały na placu boju seagate, samsung, wd
    i hitachi. Seagate odpada, bo padają jak muchy. Do samsungów mam zaufanie,
    w dodatku seria HM500JJ ma niezłe osiągi... Nie wiem jak się mają do nich WD
    czy Hitachi.

    Coś polecicie, odradzicie?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-09-10 20:43:37
    Temat: Re: Jaki dysk do notebooka?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > w dodatku seria HM500JJ ma niezłe osiągi... Nie wiem jak się mają do nich WD

    Troche generalizujac.

    Jakosc marki dyskow /bo de facto nie mowimy o tym, kto je produkuje/,
    zmienia sie w czasie... raz Seagate wybija sie na +, raz Samsung, raz WD.

    Ja moge powiedziec, ze samsungi sprzedaja sie b. dobrze /jezeli to Ci
    pomoze/, zwrotow jest raptem 2-4% po pierwszym miesiacu (wtedy
    najwiecej wypada), spotykam sprzedawcow, ktorzy mowia 'samsungi padaja
    jak muchy', tylko jak to odniesc do konretnych liczb gdy np. w miesiacu
    sprzedalo sie 100 samsungow i 10 seagate'ow :)

    Generalnie mam dobre opinie o samsungach, na wd /szczegolnie tych duzych
    bardzo sie sparzyłem - wszystkie wymieniłem na samsungi/, Hitachi
    bardziej popularne na wewnetrznym rynku producentwo notebookow - trudno
    cos wiecej powiedziec.

    Na pewno roznice pomiedzy tanimi dyskami SOHO nie beda wieksze niz 10% w
    transferze, w dostepie 3-5%... to praktycznie niezauwazalne.

    Z technicznego pkt. widzenia jedna sprawa jest warta uwagi, wieksze
    dyski czesto wydzielaja wiecej ciepla, jezeli notebook jest stary, może
    bardzo rozgrzewac dysk... w moim acerze z 2005 roku nowa 160tka /jeszcze
    na ATA/ skacze do ok 55%... a nie chce mowic co bylo w lipcu :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
    Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)

  • 3. Data: 2010-09-10 20:54:46
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-09-2010 o 22:20:59 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Na koniec widzę, że w zasadzie pozostały na placu boju seagate, samsung,
    > wd
    > i hitachi. Seagate odpada, bo padają jak muchy.

    Najlepsze do czytania są takie legendy :) Ale jak kto woli..

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-09-10 21:26:06
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-10 22:54, Piotr M wrote:

    > Najlepsze do czytania są takie legendy :) Ale jak kto woli..

    OK, nie mówie nie, nie mówie tak - na jakiej próbce
    sprzedanych/kupionych dysków opierasz w/w opinie ? 100, 200 w ostatnich
    miesiacach ? czy 1-2 ? ;)

  • 5. Data: 2010-09-11 05:41:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
    > Oczywiście sata, 2.5", rozmiar 500GB, 7200obr/min.

    A czemu nie 5400?

    > Coś polecicie, odradzicie?

    Ja sobie kupuję właśnie tego:
    http://www.microcenter.com/single_product_results.ph
    tml?product_id=0315254

  • 6. Data: 2010-09-11 06:01:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2010 00:41:29 -0500, Pszemol napisał(a):
    > "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
    > A czemu nie 5400?

    Bo różnica w wydajności zauważalna, a w cenie nie aż tak bardzo - raptem
    kilkadziesiąt złotych.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2010-09-11 06:53:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 22:54:46 +0200, Piotr M napisał(a):
    > Najlepsze do czytania są takie legendy :) Ale jak kto woli..

    Swego czasu (lata 90te) spośród ok. 30 kupowanych z różnych okazji Caviarów
    padło wcześniej czy później 20, wtedy zacząłem ich unikać. Ostatnio chyba
    się poprawili, choć generalnie na WD rzadko się natykam.

    Co do seagate'ów, to mam dosyć uzasadnione uprzedzenia ;)
    Każdy z kupionych albo się grzał jak patelnia, albo był głośny jak
    betoniarka, albo po prostu zdychał lub zachowywał się na tyle podejrzanie
    (stuki, nagłe restarty dysku) że strach było go dalej używać. W serwerach
    padły mi dwa dyski - oba seagate'y...

    Od kiedy kupuję do komputerów tylko samsungi - z kilkudziesięciu kupionych
    padł cały jeden...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2010-09-11 13:32:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bo różnica w wydajności zauważalna, a w cenie nie aż tak bardzo
    > - raptem kilkadziesiąt złotych.

    A kwestia wpływu na czas pracy z baterii nie interesuje Cie w lapku?

  • 9. Data: 2010-09-11 13:39:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > padło wcześniej czy później 20, wtedy zacząłem ich unikać. Ostatnio chyba
    > się poprawili, choć generalnie na WD rzadko się natykam.

    Nie sądzisz że to trochę nierozsądne porównywać technologię
    komputerową sprzed 20 lat z tą współczesną? Nawet śmieszne...

> [...]
    > (stuki, nagłe restarty dysku) że strach było go dalej używać. W serwerach

    Wszystkie kupowałeś nowe, u dystrybutora a nie na giełdzie
    z podejrzanego źródła? Bo ja sam byłem świadkiem jak gostkowi
    na giełdzie komputerowej w Krakowie załamała się noga od
    składanego stolika i cała kolekcja dysków twardych jaką miał
    na stoliku wylądowała twardo na betonie... Co zrobił? Pozbierał
    je ładnie, poukładał i sprzedawał dalej. Nie zdziwiłbym się gdyby
    któryś z tych dysków zaczął stukać czy się restartować po upadku
    na beton z wysokości ponad metra.

    > Od kiedy kupuję do komputerów tylko samsungi - z kilkudziesięciu
    > kupionych padł cały jeden...

    A kiedy Samsung w ogóle wszedł w produkcję dysków?
    To chyba dosyć świeża sprawa... Kupili może jakaś firmę
    (niesławne Fujitsu?) czy zaczęli od zera swoje projekty?

  • 10. Data: 2010-09-11 13:45:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A kiedy Samsung w ogóle wszedł w produkcję dysków?
    > To chyba dosyć świeża sprawa... Kupili może jakaś firmę
    > (niesławne Fujitsu?) czy zaczęli od zera swoje projekty?

    Sorry - dyski Fujitsu przejęła Toshiba, nie Samsung.
    Ktoś sie orientuje jaka jest historia produkcji dysków
    przez Samsunga? Kiedy pojawił się na rynku pierwszy
    ich dysk? Bo ja pamiętam dawne czasy gdzie były
    Maxtory, WD, Fujitsu, Hitachi i Seagaty ale o Samsungach
    to słyszę od bardzo niedawna.