  • 21. Data: 2012-08-18 18:06:01
    Temat: Re: Jaki dysk SSD?
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 16:19:28 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <vrmltzhnm9vz$.1m0jng03u4ds1$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    vell-ssd_7.html

    >Dzięki za wskazówki. Rzeczywiście będzie XP na NTFS ale rutynowo mam na
    >kompie linuksa również (obecnie lubię Minta:), więc wchodzi w grę ta
    >metoda. Jak często przy domowym użytku należało by "czesać" SSD tym
    >skryptem?

    Trudno powiedzieć jak często, to zależy od ilości dziennych zapisów,
    ilości wolnych bloków na dysku, over provisioningu, myślę, że w
    domowym użytkowaniu wystarczy raz na tydzień.

    Co do samego skryptu, odpaliłem przed chwilą:

    tomek@tomek-Latitude-E4300-Ubuntu:~$ sudo ./wiper.sh --commit/dev/sda1
    [sudo] password for tomek:

    wiper.sh: Linux SATA SSD TRIM utility, version 3.3, by Mark Lord.
    Preparing for bitmap_offline TRIM of free space on /dev/sda1 (ntfs
    non-mounted).

    This operation could silently destroy your data. Are you sure (y/N)?

    Syncing disks..
    Beginning TRIM operations..

    /dev/sda:
    trimming 4194240 sectors from 64 ranges
    succeeded
    trimming 4194240 sectors from 64 ranges
    succeeded
    # kupa takich wpisów
    trimming 4194240 sectors from 64 ranges
    succeeded
    trimming 3417580 sectors from 53 ranges
    succeeded
    Done.
    tomek@tomek-Latitude-E4300-Ubuntu:~$

    Windows wstał, więc działa ok.
    Komunikatem "This operation could silently destroy your data." nie
    trzeba się przejmować.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 22. Data: 2012-08-18 18:06:09
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdzone, czy przepisane z reklamy? Zapisane dane są kompresowane i
    > odczyt zapis takich danych to zazwyczaj poziom 100MB/s

    Oczywiście że przepisane ze specyfikacji. Czymś trza się kierować. Nie
    jestem w stanie sam wszystkiego przetestować, a sponsorowane testy są gó...
    pardon, niewiele warte :)
    Inne polecane napędy mają podobne parametry. Zagwarantujesz że w praktyce
    będą znacząco lepsze?

  • 23. Data: 2012-08-18 18:14:57
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 17:53:17 +0200
    doszła do mnie wiadomość <k0oe0k$pif$1@mx1.internetia.pl>
    od "Santana" <s...@i...pl> :

    >Użytkownik "Tomasz Jasiński" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

    120_gb_przeglad_dyskow_ssd_z_sata_3?page=0,28

    >A może jednak jest:
    >http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Dyski_SSD_
    -_test_porownawczy_i_ceny-4415/strona/16856.html

    Ale to jest V+200, nie V200, V200 często widuję na wyprzedażach w
    "dobrych" cenach, V+200 jest faktycznie dość szybki, wiele szybszy od
    V200.

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

  • 24. Data: 2012-08-18 18:19:03
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    >>

    > Ale to jest V+200, nie V200, V200 często widuję na wyprzedażach w
    > "dobrych" cenach, V+200 jest faktycznie dość szybki, wiele szybszy od

    No ale ja wcześniej proponowałem koledze do rozważenia właśnie wersje plus
    za 250 zł. Pewnie nie poczytałeś i stąd nieporozumienie :)

  • 25. Data: 2012-08-18 18:21:23
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 18:19:03 +0200
    doszła do mnie wiadomość <k0ofgs$vl9$1@mx1.internetia.pl>
    od "Santana" <s...@i...pl> :

    D_-_test_porownawczy_i_ceny-4415/strona/16856.html

    >No ale ja wcześniej proponowałem koledze do rozważenia właśnie wersje plus
    >za 250 zł. Pewnie nie poczytałeś i stąd nieporozumienie :)

    Faktycznie, mój błąd.

  • 26. Data: 2012-08-18 18:36:02
    Temat: Re: Jaki dysk SSD? [ORT]
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 17:26:27 +0200, Tomasz Jasiński napisał(a):

    > Chyba muszę splonkować Stokrotkę ;)

    To jeszcze tego nie zrobiłeś? :-O

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]