  • 1. Data: 2012-08-17 08:32:11
    Temat: Nowy komputer czyli osiolkowi ;)
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czesc

    Nadszedl czas zebym sobie sprawil nowy komputer, tym razem
    glownie pod edycje video.

    Nie robie nic zaawansowanego, ale na E7400 nawet zlozenie dwoch
    klipow HD i skompresowanie trwa zbyt dlugo. Szkoda czasu ;)

    Pracuje w Sony Vegas z tego wzgledu bede chcial kupic karte video
    wspierajaca obliczenia. Bedzie to pewnie Radeon 6870.

    Watpliwosci mam co do procka. Przegladalem benchmarki i pierwsza
    sprawa to rozczarowuje mnie roznica miedzy I7 a starenkim E7400
    http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/169
    Spodziewalem sie ze roznica bedzie 10-20x ;) a tu jedynie 3-3.5x...

    Chcialbym zeby nowy komputer byl zauwazalnie szybszy od obecnego,
    ale tez chcialbym zoptymalizowac wydatki. Znaczy wydam okolo 3tys
    ale juz 7tys nie ;)

    Wybor precesora determinuje reszte, wiec od tego chcialbym zaczac.
    Z cena procesora chcialbym sie zmiescic ponizej 1500zl.
    i7 970 skacze juz absurdalnie w gore.

    Skomentujecie jakos wybor procesora? Co kupic?

    Do procesora oczywiscie potrzebna plyta etc.
    System Win 7 pewnie PRO. Pamieci 8-16GB.

    Mam kilka dyskow kupowanych okolo rok temu wiec ew. kupilbym
    wylacznie szybki dysk na system, storage mam.
    I tu pytanie "to SSD or not to SSD"?
    Jesli SSD to ktory model polecilibyscie na sam goly system
    i kilka programow? Chcialbym zeby popracowal kilka lat...

    Z gory dzieki za podpowiedzi.