  • 1. Data: 2012-08-17 17:03:18
    Temat: Jaki dysk SSD?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Swędzi mnie ostatnio w portfelu :) Kupiłbym sobie dysk SSD. Co byście
    polecili? Wymagania: 32GB, transfer powyżej 400MB/s w obie strony (SATA3),
    długa gwarancja, dobra opinia... :)
    Poguglowałem nieco i zauważyłem taki: Mushkin Enhanced Chronos 60GB, 2.5",
    SATA 6Gb/s (MKNSSDCR60GB). Troche za duży ale szybki i względnie tani. Ma
    ktoś opinie o nim?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-08-17 17:28:53
    Temat: Re: Jaki dysk SSD?
    Od: tryton <d...@o...pl>

> [...]
    > SATA 6Gb/s (MKNSSDCR60GB). Troche za duży ale szybki i względnie tani. Ma

    i po co ci ta szybkość?
    kupiłem 180 to wciąż mało a to czy komp uruchamia mi się 15 sekund czy
    45 nie ma znaczenia

    dzisiaj żałuje wywalonej kasy

    prąd mignie w czasie burzy a ja się zastanawiam czy komp po resecie
    będzie działał czy nie

  • 3. Data: 2012-08-17 17:44:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 17:28:53 +0200, tryton napisał(a):

    > i po co ci ta szybkość?
    > kupiłem 180 to wciąż mało a to czy komp uruchamia mi się 15 sekund czy
    > 45 nie ma znaczenia

    Przy mojej specyfice pracy na kompie pożądany jest szybki dysk systemowy,
    na którym będą też aplikacje a póki co, winda (XP) uruchamia mi się dobre
    półtorej minuty zanim wszystko wczyta i odpali. Na magazyn danych bedę miał
    zwykły talerzak.
    I chyba przesadzasz z tymi przerwami. Nie widzę tu powodów do różnicy
    między SSD a tradycyjnymi.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-08-17 18:00:49
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Mushkin Enhanced Chronos 60GB

    http://www.morele.net/dysk-ssd-mushkin-chronos-mknss
    dcr60gb-495261

    W tej cenei to ja bym bral w ramach eksperymentu :)

    Ja zaplacilem 2 x wuiecej pol roku temu za swoj eksperyment OCZ Agility
    3. Wg. specyfikacji jest wolniejszy od tego co podales. Rzekomo wszyscy
    potem mi dradzali, ze awaryjny, ze sie popsuje, ze mi go WinXP
    zajedzie... Ani sie nie zepsul (jeszcze), XP go nie zajechalo. Wszystko
    dziala, tak, ze o nim zapomnialem, ze go mam (na system XP i pare gier)

  • 5. Data: 2012-08-17 18:16:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mr Misio" <m...@g...pl> wrote in message
    > http://www.morele.net/dysk-ssd-mushkin-chronos-mknss
    dcr60gb-495261
    > W tej cenei to ja bym bral w ramach eksperymentu :)

    samsung 830 jest tanszy i o wiele popularniejszy

    http://www.morele.net/dysk-ssd-samsung-830-mz-7pc064
    d-eu-427809/

    zapisem mu teoretycznie nie dorownuje, ale jezeli juz
    brac cos na SF-2281 to warto dobrze posprawdzac opinie o
    danym modelu i dowiedziec sie jak czesto go lataja nowym
    firmware

  • 6. Data: 2012-08-17 18:18:02
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > I chyba przesadzasz z tymi przerwami. Nie widzę tu powodów do różnicy
    > między SSD a tradycyjnymi.

    jak ci walnie jakiś sektor albo błąd zapisu spowodowany nagłym resetem
    kompa/zanikiem zasilania to większość odzyskasz z HDD, jak ci walnie SSD
    to masz "no disk" i ciemność

  • 7. Data: 2012-08-17 18:31:29
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-17 18:18, tryton wrote:

    > jak ci walnie jakiś sektor albo błąd zapisu spowodowany nagłym resetem
    > kompa/zanikiem zasilania to większość odzyskasz z HDD, jak ci walnie SSD
    > to masz "no disk" i ciemność

    masz backup. Ciemność tworzą Ci, którzy wierzą w bezawaryjny sprzęt ;)

  • 8. Data: 2012-08-17 19:03:46
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > masz backup.

    i UPSa ;)

    (radosny posiadacz upsa i backupu)

  • 9. Data: 2012-08-17 19:09:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 17:16:53 +0100, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    > brac cos na SF-2281 to warto dobrze posprawdzac opinie o
    > danym modelu i dowiedziec sie jak czesto go lataja nowym

    Wypatrzyłem też coś takiego:
    http://www.agito.pl/dysk-ocz-agility-3-agt3-25sat3-6
    0g-25-60gb-sata600-83-452798.html?utm_content=452798
    &utm_source=skapiec.pl&utm_medium=Feed&utm_campaign=
    wszystkie
    Tańszy a ta firma sprawia wrażenie popularnej. Podobno dawniej jej SSD
    sprawiały kłopoty ale poprawili już. A ten samsung to ponad 300zł :) i już
    nie strawię :) Zatem pytanie - czy Mushkin czy Agility?
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2012-08-17 19:12:17
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawiały kłopoty ale poprawili już. A ten samsung to ponad 300zł :) i już
    > nie strawię :) Zatem pytanie - czy Mushkin czy Agility?

    A może: http://www.morele.net/dysk-ssd-kingston-v-200-svp200
    s3-60g-449174/