    From: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki dysk SSD?
    Date: Sat, 18 Aug 2012 18:06:01 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Aug 2012 16:19:28 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <vrmltzhnm9vz$.1m0jng03u4ds1$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    vell-ssd_7.html

    >Dzięki za wskazówki. Rzeczywiście będzie XP na NTFS ale rutynowo mam na
    >kompie linuksa również (obecnie lubię Minta:), więc wchodzi w grę ta
    >metoda. Jak często przy domowym użytku należało by "czesać" SSD tym
    >skryptem?

    Trudno powiedzieć jak często, to zależy od ilości dziennych zapisów,
    ilości wolnych bloków na dysku, over provisioningu, myślę, że w
    domowym użytkowaniu wystarczy raz na tydzień.

    Co do samego skryptu, odpaliłem przed chwilą:

    tomek@tomek-Latitude-E4300-Ubuntu:~$ sudo ./wiper.sh --commit/dev/sda1
    [sudo] password for tomek:

    wiper.sh: Linux SATA SSD TRIM utility, version 3.3, by Mark Lord.
    Preparing for bitmap_offline TRIM of free space on /dev/sda1 (ntfs
    non-mounted).

    This operation could silently destroy your data. Are you sure (y/N)?

    Syncing disks..
    Beginning TRIM operations..

    /dev/sda:
    trimming 4194240 sectors from 64 ranges
    succeeded
    trimming 4194240 sectors from 64 ranges
    succeeded
    # kupa takich wpisów
    trimming 4194240 sectors from 64 ranges
    succeeded
    trimming 3417580 sectors from 53 ranges
    succeeded
    Done.
    tomek@tomek-Latitude-E4300-Ubuntu:~$

    Windows wstał, więc działa ok.
    Komunikatem "This operation could silently destroy your data." nie
    trzeba się przejmować.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.