    From: Piotr <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?
    Date: Thu, 10 Sep 2009 23:50:23 +0200

    tomekr pisze:

    > Efekty uboczne to:
    > 1) ochrona danych prywatnych - jak ci padnie elektronika w dysku,
    > wyślesz do naprawy, serwisant wymieni elektronikę to będzie widział
    > wszystko co miałeś na dysku - twoje dokumenty, może coś z pracy jeżeli
    > pracujesz w domu, a może jakieś prywatne foto erotyczne? Gdy masz
    > RAID-0, to na dysku będą tylko skrawki danych, czyli nie do odczytania.
    Dane wrażliwe z pracy są w pracy, nie na domowym komputerze.
    A jeśli w pracy pada dysk, a dane są naprawdę wartościowe, to nie wysyła
    się do serwisu, a rozwierca talerze i oddaje do utylizacji.
    W domu-truecrypt.

    > 2) Większa motywacja do zorganizowania sobie backupu danych :)
    Ja tam wole backup mieć i tak. I nigdy z niego nie korzystać.

    > Ogólnie komputer działa sprawnie gdy masz RAID-0, a bardzo nieciekawie
    > gdy masz jakiś laptopowy dysk 5400 obrotów/min.
    No a jeszcze sprawniej, gdy porównasz do systemu uruchamianego z
    20megowego 5-calowego dysku podłączanego przez kartę na ISA, tylko co z
    tego;)

    W innym poście piszesz o 3 maszynach wirtualnych. To mieści się w tych
    wąskich zastosowaniach, o których pisałem.