  • 1. Data: 2009-09-08 18:43:42
    Temat: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?
    Od: "Ibanez" <i...@w...op.pl>

    Jest jakiś model godny polecenia i taki którego trzeba unikać?

    IA

  • 2. Data: 2009-09-08 18:46:27
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Ibanez pisze:
    > Jest jakiś model godny polecenia i taki którego trzeba unikać?
    >
    > IA

    Potrzebujesz ten dysk do czegoś konkretnego? (pojemność) Jak do
    normalnego użytkowania to może zastanów się nad dwoma (trzema) dyskami o
    mniejszej pojemności. (w Raid 0)

  • 3. Data: 2009-09-08 18:48:20
    Od: "Ibanez" <i...@w...op.pl>

    Użytkownik "CUT_INZ" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Potrzebujesz ten dysk do czegoś konkretnego? (pojemność) Jak do normalnego
    > użytkowania to może zastanów się nad dwoma (trzema) dyskami o mniejszej
    > pojemności. (w Raid 0)

    A dlaczego tak?

    IA

  • 4. Data: 2009-09-08 18:50:31
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupi??
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Ibanez wrote:
    > U?ytkownik "CUT_INZ" <C...@C...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A dlaczego tak?

    Moze zeby bylo drozej, glosniej, i bardziej awaryjnie (szczegolnie przy
    RAID-0)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-09-08 18:50:55
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Ibanez pisze:

    > A dlaczego tak?
    >
    > IA

    Przy trzech dyskach w raid0 masz praktycznie 3x większą prędkość zapisu
    i odczytu niż w pojedynczym dysku. Szybszy start systemu, szybsze
    kopiowanie, szybsze włączanie programów i gier, szybsze ładowanie gier.
    Różnica jest kolosalna. Poczynaj o RAID 0

  • 6. Data: 2009-09-08 18:54:03
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Moze zeby bylo drozej, glosniej, i bardziej awaryjnie (szczegolnie przy
    > RAID-0)?

    Drożej - fakt, głośniej - chyba żartujesz? Bardziej awaryjnie? -
    prawdopodobieństwo awarii pojedynczego dysku się nie zmienia! Po prostu
    jak padnie jeden dysk to tracisz dane (raid 0).

  • 7. Data: 2009-09-08 18:59:00
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Moze zeby bylo drozej, glosniej, i bardziej awaryjnie (szczegolnie przy
    > RAID-0)?

    Ceny kup teraz na allegro. Od firm oferujących najniższą cenę:
    SEAGATE ST31500541AS 1,5 TB - 409zł (3 talerze, głośny)
    SEAGATE ST3500418AS 500GB - 490zł (jeden talerz da dysk x3 pracuje
    ciszej niż to wyżej)

  • 8. Data: 2009-09-08 19:00:25
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    CUT_INZ wrote:

    > Drożej - fakt, głośniej - chyba żartujesz?

    Oczywiscie, ze glosniej (choc pewnie nie wszystkim halas przeszkadza).

    > Bardziej awaryjnie? -
    > prawdopodobieństwo awarii pojedynczego dysku się nie zmienia! Po prostu
    > jak padnie jeden dysk to tracisz dane (raid 0).

    Z rachunku prawdopodobienstwa wynika, ze awaryjnosc wzrosnie jednak
    trzykrotnie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2009-09-08 19:13:41
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Z rachunku prawdopodobienstwa wynika, ze awaryjnosc wzrosnie jednak
    > trzykrotnie.

    Co nie zmienia faktu, iż jest na tyle małe (nie licząc wadliwych serii),
    że jego trzykrotny wzrost jest pomijalny.

  • 10. Data: 2009-09-08 19:24:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-08 20:50:55 +0200, CUT_INZ <C...@C...pl> said:

    > Przy trzech dyskach w raid0 masz praktycznie 3x większą prędkość zapisu
    > i odczytu niż w pojedynczym dysku.

    Praktycznie? To w takim razie ja z jakąś inną praktyką miałem do czynienia.

    de Fresz