  • Data: 2009-09-10 07:45:18
    Temat: Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupi
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Był 9 wrzesień (środa), gdy o godzinie 18:20 *Mariusz* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > 1-(1-1/4)*(1-1/4)*(1-1/4) = 0.58

    > 1-(1-1/4)*(1-1/4)*(1-1/4)*(1-1/4) = 0.68
    >
    > Czyli odpowiednio 58% i 68% szans na utratę danych.

    popraw Cię mnie w rozumowaniu, ale coś jest tu nie tak (znaczy się nie w
    obliczeniu). Myślę, że nie można brać wartości 1/4, ale najpierw oblicz
    należy prawdopodobieństwo awarii jednego dysku. Dopiero na podstawie tej
    wartości (z tą wartością) można obliczyć prawdopodobieństwo awarii RAID
    0.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-09-10 09:42:02