    From: "Tomek" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki automat w kompakcie polecacie?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 14:38:44 +0200

    napisał w wiadomości news:imo9q3$dur$4@inews.gazeta.pl...

    > "Tomek" 4d874639$0$2446$6...@n...neostrada.pl

    > W naprawie? Czy wszystko się psuje? Psuje mimo przepisowego
    > zmieniania oleju? W mojej Mercedes przeciekał olej -- poza
    > tym skrzyni nie udało się popsuć mimo szczerych ;) chęci
    > wielu osób. :)

    Generalnie to wyłącznie moje domysły - skrzynia hydrokinetyczna jest
    znacznie bardziej skomplikowana w konstrukcji. Padają konwertery i zawory.
    Sądzę (ale nie wiem - nie mam danych co do napraw skrzyń DSG), że naprawa
    skrzyni mechanicznej będzie tańsza od hydrokinetycznej. Tak jak naprawa
    Poloneza bedzie tańsza od naprawy nowoczesnego auta.
    Moja skrzynia była serwisowana regularnie i mimo to szarpie. Nie wymieniam
    jej, bo nie mam tych drobnych 10 tys. na wymianę skrzyni. Sam konwerter też
    kosztuje niemałe pieniadze, bo rozbiórka skrzyni jest kłopotliwa i przez to
    droga.
    Tomek