  • Data: 2011-03-30 03:10:47
    Temat: Re: Jaki automat w kompakcie polecacie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek" 4d90816b$0$2446$6...@n...neostrada.pl

    > Generalnie to wyłącznie moje domysły - skrzynia hydrokinetyczna jest znacznie
    bardziej skomplikowana w konstrukcji. Padają
    > konwertery i zawory. Sądzę (ale nie wiem - nie mam danych co do napraw skrzyń DSG),
    że naprawa skrzyni mechanicznej będzie tańsza
    > od hydrokinetycznej. Tak jak naprawa Poloneza bedzie tańsza od naprawy nowoczesnego
    auta.
    > Moja skrzynia była serwisowana regularnie i mimo to szarpie. Nie wymieniam jej, bo
    nie mam tych drobnych 10 tys. na wymianę
    > skrzyni. Sam konwerter też kosztuje niemałe pieniadze, bo rozbiórka skrzyni jest
    kłopotliwa i przez to droga.

    Ja w Pannie Mercedes zlikwidowałem szarpanie (które pojawiło się po naprawie
    silnika, przy której zdejmowana była pokrywa zaworów, pod którą są cięgna
    prowadzące co skrzyni) za pomocą regulacji cięgien.

    W Mitsubishi powiedziano mi, że nowa skrzynia kosztuje więcej niż cały
    ,,stary'' (czyli taki, któremu skończyła się gwarancja) samochód...

    A tłumaczył to tym, że sama dopłata do ASB w nowym samochodzie kosztuje
    kilka tysięcy złotych -- sama dopłata, zaś nowa skrzynia biegów będzie
    droższa niż ta zamontowana w nowym samochodzie -- samochód kupiony
    część po części jest baaardzo drogi...

    A jak jest -- nie wiem. W Pannie Mercedes nie zepsuła się skrzynia
    mimo szczerych :) chęci wielu ludzi.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'