-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jaki automat w kompakcie polecacie?
Date: Fri, 25 Mar 2011 11:33:45 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 69
Message-ID: <imhr3a$388$1@inews.gazeta.pl>
References: <4d865e43$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@l...institute.com> <im7l3g$9d2$1@inews.gazeta.pl>
<5...@w...googlegroups.com>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 83.151.39.26
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1301049259 3336 83.151.39.26 (25 Mar 2011 10:34:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Mar 2011 10:34:19 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
X-Priority: 3
X-User: eneuell
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358591
[ ukryj nagłówki ]
"amos" 5...@w...goo
glegroups.com
> Co ciekawe niedawno znajomy na codzien jezdzacy automatem (obecnie
> S60), czyli takim klasycznym pieciobiegowcem dostal do testow Passata
> z DSG. Nie pamietam szczegolow, ale po tej przesiadce byl mocno
> niezadowolony z tego wynalazku.
Ja byłem niezadowolony po przesiadce z ćwierćwiecznej panny Mercedes,
gdzie miałem 3 biegi do przodu, jeden podbieg (samochód ruszał z dwójki;
jedynka była zarezerwowana do trudnych sytuacji) i jeden do tyłu.
> Moze to kwestia przyzwyczajenia,
Owszem.
> zakladam, ze DSG pracuje inaczej od klasycznej skrzyni
> hydrokinetycznej i do jej pracy trzeba sie przyzwyczaic.
Chyba tak. Toyota miała swoją pseudoautomatyczną
do której nie można było przyzwyczaić się. :)
> Ciekaw jestem opinii osob, ktore mialy do czynienia z obydwoma
Ja mam. Około 300 tysięcy km z automatem i około 20 tysięcy km z DSG.
Żal pieniędzy na 21 tysięcy? Żal życia...
> rozwiazaniami i ich wrazen oraz opinni na temat skrzyn klasycznych i DSG.
Klasyczne są lepsze, DSG są dla wytrwałych. ;)
Ale DSG tez zmienia biegi bez [nad]używania rąk.
Mniej elegancko, bez typowych odgłosów zwykłej,
z lekkim szarpaniem -- ale zmienia.
Inna sprawa, że moja Mercedes dobrze zmieniała
biegi -- bez szarpnięć, gdy silnik nie był zmrożony.
Później skorodowało coś przy tylnym zawieszeniu -- po
reperacji czuć było wyraźne szarpanie.
No i automat w pannie Mercedes można było regulować cięgnami
za pomocą kluczyka. DSG -- ,,komputerem''.
W DSG przełożenia są do siebie podobne (sześć biegów) a mimo tego
potrafi szarpnąć. W typowym automacie są urządzenia łagodzące te
szarpnięcia.
Ale jeździć można. Szkoda, że nie pokazuje, na
jakim jest biegu i który bieg trzyma w zapasie.
Co do sekwencyjnego zmieniania rękami -- w automacie łatwo było zrzucić
bieg, tutaj i zrzucić i wrzucić wyższy, z tym że w czasie ręcznych
robótek skrzynia potrafi pogubić się. :)
Kikdałna ;) w automacie nie nadużywałem -- zwykle był zepsuty
(chyba przecierał się przewód przy skrzyni biegów i przepalał
bezpiecznik; było to jedno z nielicznych stałych uszkodzeń
w tym samochodzie) i raczej nieprzydatny. W DSG nawet nie
mam pewności co do tego, czy jest coś takiego jak kickdown. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 25.03.11 11:35 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.03.11 23:06 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.03.11 23:18 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.03.11 23:22 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.11 14:38 Tomek
- 30.03.11 03:10 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=